Εξωτερική όψη του βασικού κτιρίου του Υπουργείου Υποδομών στον Χολαργό, όπως φαίνεται από τον δρόμο
Εξωτερική όψη του βασικού κτιρίου του Υπουργείου Υποδομών στον Χολαργό, όπως φαίνεται από τον δρόμο
Πηγή Εικόνας: Google Maps

Την πρόσληψη εκατοντάδων οδηγών λεωφορείων και την ανάθεση δρομολογίων σε εταιρείες ΚΤΕΛ, σε οργανισμούς τοπικής αυτοδιοίκησης και σε οδικούς μεταφορείς επιβατών αναμένεται να ανακοινώσει από το υπουργείο Υποδομών ο πρωθυπουργός, στο πλαίσιο της λήψης μέτρων για την αύξηση της συχνότητας των δρομολογίων των αστικών συγκοινωνιών. 

Όπως τόνισε την Πέμπτη ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, Στέλιος Πέτσας, στην κυβέρνηση επικρατεί έντονος προβληματισμός από τα φαινόμενα συγχρωτισμού στα μέσα μεταφοράς αλλά και από το γεγονός ότι αρκετοί επιβάτες δεν λαμβάνουν τα απαραίτητα μέτρα ασφαλείας. 

Ο πρωθυπουργός έχει δώσει εντολή στον αρμόδιο υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Κώστα Καραμανλή, να βρει λύσεις προκειμένου να ενισχυθούν τα δρομολόγια και να περιοριστούν τα φαινόμενα συνωστισμού τα οποία παρατηρούνται συχνά ιδίως σε λεωφορεία. 

Σύμφωνα με αξιόπιστες πηγές, μεταξύ των παρεμβάσεων που θα ανακοινώσει ο πρωθυπουργός από το υπουργείο Υποδομών θα είναι η πρόσληψη τουλάχιστον 300 οδηγών για την ενίσχυση του συγκοινωνιακού έργου. 

Λόγω του κατεπείγοντος της διαδικασίας, οι προσλήψεις θα ολοκληρωθούν εκτός πλαισίου ΑΣΕΠ και αναμένεται να γίνουν με τον ίδιο τρόπο με τον οποίο προσέλαβε πρόσφατα το υπουργείο Προστασίας του Πολίτη περίπου 1.500 ειδικούς φρουρούς και 800 συνοριοφύλακες. 

Για την ολοκλήρωση της διαδικασίας θα απαιτηθεί νομοθετική ρύθμιση από την κυβέρνηση, είτε με τη μορφή Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου είτε με την ψήφιση τροπολογίας όταν ανοίξει ξανά η Βουλή. 

Για το θέμα υπήρξε επικοινωνία μεταξύ του υπουργού Υποδομών, Κώστα Καραμανλή, και του υπουργού Επικρατείας, Γιώργου Γεραπετρίτη, ο οποίος λαμβάνει τις τελικές αποφάσεις σε νομοθετικά ζητήματα. 

Όπως μάλιστα αναφέρουν πηγές από το υπουργείο Προστασίας του Πολίτη, η διαδικασία πρόσληψης προσωπικού με επείγουσες διαδικασίες εκτός ΑΣΕΠ μπορεί να ολοκληρωθεί σε χρονικό διάστημα της τάξεως των δύο με τριών μηνών, ενώ δεν αποκλείεται να ισχύσουν και κριτήρια εντοπιότητας. 

Εκτός από την πρόσληψη προσωπικού, το υπουργείο Υποδομών αναζητά τρόπους και για την ενίσχυση των δρομολογίων με την ανάθεση συγκοινωνιακού έργου σε άλλους φορείς, όπως στις εταιρείες ΚΤΕΛ. 

Η λύση αυτή έχει ήδη εφαρμοστεί για την ενίσχυση των δρομολογίων του ΟΑΣΘ στη Θεσσαλονίκη, ενώ με τροπολογία που ψήφισε η προηγούμενη κυβέρνηση οι κρατικές εταιρείες αστικών συγκοινωνιών έχουν τη δυνατότητα να αναθέτουν συγκοινωνιακό έργο σε ιδιωτικούς φορείς όπως τα ΚΤΕΛ ή στους ΟΤΑ Α ή Β βαθμού ή από οδικό μεταφορέα επιβατών με την υπογραφή σύμβασης. 

Κυβερνητικές πηγές εκτιμούν ότι για την αντιμετώπιση της υγειονομικής κρίσης, το ενδεχόμενο ανάθεσης δρομολογίων σε ιδιώτες και σε ΟΤΑ αποτελεί μονόδρομο, τουλάχιστον μέχρι την ολοκλήρωση του διαγωνισμού για την προμήθεια νέων λεωφορείων. 

Το πρόβλημα των ελλείψεων λεωφορείων στην Αθήνα είναι οξύτατο, δεδομένου ότι από τα περίπου 2.000 οχήματα που διαθέτει η εταιρεία Οδικές Συγκοινωνίες Α.Ε., λιγότερα από τα μισά κυκλοφορούν σε καθημερινή βάση στους δρόμους της Αθήνας. Στόχος της κυβέρνησης είναι οι παρεμβάσεις για την ενίσχυση των δρομολογίων να έχουν ολοκληρωθεί μέσα στο φθινόπωρο.