Κατασκευή του Μετρό Θεσσαλονίκης - Σταθμός
Κατασκευή του Μετρό Θεσσαλονίκης
Κατασκευή του Μετρό Θεσσαλονίκης - Σταθμός
Κατασκευή του Μετρό Θεσσαλονίκης

Εγκρίθηκε κατά πλειοψηφία από το ΚΑΣ το αίτημα της «Αττικό Μετρό ΑΕ» σχετικά με την έγκριση μελέτης κατασκευής του «Σταθμός Βενιζέλου» με προσωρινή απόσπαση και επανατοποθέτηση των αρχαιοτήτων, στο πλαίσιο κατασκευής του Μητροπολιτικού Σιδηροδρόμου Θεσσαλονίκης.

Η απόφαση ελήφθη τα ξημερώματα της Τετάρτης 19 Δεκεμβρίου, έπειτα από μαραθώνια συνεδρίαση περίπου 14 ωρών.

Πως θα προχωρήσει ο σταθμός Βενιζέλου

Σύμφωνα με ρεπορτάζ του economix.gr που δημοσιεύτηκε στις 22/09, υπάρχουν διαθέσιμοι πόροι ύψους 10 εκατομμυρίων για την απόσπαση και επανατοποθέτηση των αρχαιοτήτων στο σταθμό Βενιζέλου, οι οποίοι εκτός απροόπτου θα φτάσουν για την κάλυψη του κόστους των εργασιών.

Για τη μεταφορά των αρχαίων απαιτείται κατάτμησή τους σε μεγάλα κομμάτια, όπως συνέβη και με τα ευρήματα στο σταθμό του Αλίμου στο μετρό της Αθήνας.

Πηγές με μεγάλη εμπειρία στην κατασκευή έργων μετρό τονίζουν ότι με τη λύση που δρομολογείται είναι εφικτή η παράδοση όλων των σταθμών της βασικής γραμμής του έργου έως το τέλος του 2023.

Στο ίδιο ρεπορτάζ, τονίζεται πως, εκτός από το γεγονός ότι οι διαφωνίες για την ανάδειξη των αρχαίων έχουν διχάσει την πόλη της Θεσσαλονίκης, έχουν οδηγήσει και σε μεγάλες καθυστερήσεις στην υλοποίηση του έργου, σε συνδυασμό με την παραδοχή της αναδόχου κοινοπραξίας ΑΕΓΕΚ IMPREGILO-ANSALDO T.S.F.-SELI-ANSALDOBREDA, η οποία το 2014 δήλωσε ότι αδυνατεί να ολοκληρώσει το έργο.

Είναι ενδεικτικό ότι το κόστος των αρχαιολογικών εργασιών έχει υπερβεί τα 130 εκατομμύρια ευρώ, όταν το ποσό που είχε προβλεφθεί κατά την εκπόνηση της αρχικής σύμβασης το 2005, ήταν 15 εκατομμύρια ευρώ.

Η κατασκευή των 13 σταθμών βασικής γραμμής, από το Σιδηροδρομικό Σταθμό έως τη Νέα Ελβετία ξεκίνησε το 2006 και σύμφωνα με την αρχική σύμβαση θα έπρεπε να έχει ολοκληρωθεί το έως το τέλος του 2012.