Πηγή Εικόνας: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Διαγωνισμό άνω των 452 εκατ. ευρώ για την «Παροχή Υπηρεσιών Επιβατικών Μεταφορών με Αστικά Λεωφορεία στην Ανατολική και Δυτική Αττική» προωθεί ο ΟΑΣΑ. Την Παρασκευή το μεσημέρι ο Οργανισμός Αστικών Συγκοινωνιών Αθήνας δημοσίευσε προκαταρκτική προκήρυξη για την αναζήτηση ιδιωτών που θα κληθούν να καλύψουν συνολικά 63 γραμμές και 2.945 δρομολόγια σε Ανατολική και Δυτική Αττική.  Ο συνολικός προϋπολογισμός της σύμβασης ανέρχεται στο ποσό των 400.335.797,31 ευρώ πλέον Φ.Π.Α. 13%, ύψους 52.043.653,65 ευρώ, ήτοι συνολικό ποσό συμπεριλαμβανομένου Φ.Π.Α. 452.379.450,96 ευρώ, με δικαίωμα προαίρεσης για την επαύξηση του φυσικού και οικονομικού αντικειμένου έως 4% κατά την διάρκεια της σύμβασης (ποσό 15,4 εκατ.).

Η διάρκεια της σύμβασης είναι 8ετής, αν και μπορεί να παραταθεί μετά από αιτιολογημένη απόφαση του Αναθέτοντος Φορέα μέχρι το 50% αυτής, ύστερα από σχετικό αίτημα του αναδόχου. Η χρηματοδότηση θα προέρχεται από επιχορηγήσεις του κρατικού προϋπολογισμού, ενώ κριτήριο ανάθεσης της σύμβασης είναι η πλέον συμφέρουσα από οικονομική άποψη προσφορά βάσει τιμής.

Σύμφωνα με όσα προκύπτουν από την ανάλυση της διακήρυξης, ο διαγωνσιμός αφορά στην πράξη τα δρομολόγια τα οποία εδώ και περίπου τρία χρόνια εκτελούνται από τα ΚΤΕΛ μέσω συμβάσεων που έχουν τη μορφή της απευθείας ανάθεσης. Όμως το Ελεγκρικό Συνέδριο έχει κρίνει ότι θα πρέπει να γίνει διαγωνισμός και έτσι, μεταβατικά, πριν από λίγες ημέρες, παρατάθηκε μέχρι τον Δεκέμβριο του 2023 η σύμβαση του ΟΑΣΑ με τα ΚΤΕΛ.Τα τμήματα

Όπως αναφέρεται στη σχετική προκήρυξη, η σύμβαση υποδιαιρείται σε δύο τμήματα.  Προσφορές υποβάλλονται για το ένα ή και για τα δύο τμήματα. Η ΟΑΣΑ Α.Ε. έχει προεκτιμήσει την αμοιβή για κάθε τμήμα με βάση το Μέγιστο Μοναδιαίο Κόστος εκτέλεσης συγκοινωνιακού έργου (ΜΜΚ) το οποίο ανέρχεται 2,340 ευρώ / οχηματο-χιλιόμετρο.

Το Τμήμα Α περιλαμβάνει 25 Λεωφορειακές Γραμμές της Ανατολικής Αττικής για την λειτουργία των οποίων προγραμματίζονται 1.188 δρομολόγια (κατά τις τυπικές καθημερινές ημέρες) και απαιτούνται 96 οχήματα (εκ των οποίων τα 61 πρέπει να είναι 12 μέτρων, τα 30 να είναι 18 μέτρων και τα 5 να είναι 8 μέτρων). Το σύνολο των οχηματο-χιλιομέτρων που θα εκτελούνται ετησίως θα ανέρχεται σε 9.564.731,35.

Το Τμήμα Β περιλαμβάνει 38 Λεωφορειακές Γραμμές της Δυτικής Αττικής για την λειτουργία των οποίων προγραμματίζονται 1.757 δρομολόγια (κατά τις τυπικές καθημερινές ημέρες) και απαιτούνται 115 οχήματα (εκ των οποίων τα 112 πρέπει να είναι 12 μέτρων και τα 3 να είναι 8 μέτρων). Το σύνολο των οχηματο-χιλιομέτρων που θα εκτελούνται ετησίως θα είναι 9.971.214,21.

Αντικείμενο του έργου

Ο Ανάδοχος κάθε Τμήματος θα προβεί:

1.       Στην προμήθεια ή μίσθωση καινούργιων λεωφορείων αστικού τύπου, χαμηλού δαπέδου, ντιζελοκίνητων, κατηγορίας EURO VΙ ή νεότερης τεχνολογίας. Συγκεκριμένα θα διαθέσει (ανάλογα με τις απαιτήσεις του Τμήματος, όπως αναφέρονται παραπάνω): i. κανονικά (διαξονικά) λεωφορεία, μήκους περίπου 12 m, μεταφορικής ικανότητας μέχρι περίπου 90 επιβατών (καθήμενοι και όρθιοι), με τρεις πόρτες, ii. αρθρωτά (με ρυμουλκό) λεωφορεία, μήκους περίπου 18 m, μεταφορικής ικανότητας μέχρι περίπου 150 επιβατών (καθήμενοι και όρθιοι), με τέσσερις πόρτες, iii. midi λεωφορεία, μήκους περίπου 8 μέτρων, μεταφορικής ικανότητας μέχρι περίπου 50 επιβατών (καθήμενοι και όρθιοι), με δύο πόρτες. Η δρομολόγηση των καινούργιων λεωφορείων θα διασφαλιστεί εντός εννέα (9) μηνών από την υπογραφή της Σύμβασης. Τα λεωφορεία θα πρέπει να διαθέτουν πιστοποιητικό τεχνικού ελέγχου (ΚΤΕΟ) σε ισχύ.

2.       Στην διαμόρφωση των παραπάνω οχημάτων που θα διαθέσει για την εκτέλεση της Σύμβασης σύμφωνα με τις προδιαγραφές του ΟΑΣΑ: i. Βαφή των λεωφορείων στα χρώματα του ΟΑΣΑ, ή εναλλακτικά με κάλυψή τους με κατάλληλο φιλμ (wrap) στα αντίστοιχα χρώματα ii. Εγκατάσταση ειδικού εξοπλισμού και εξασφάλιση με δική του ευθύνη και δαπάνες της πλήρους λειτουργίας των συστημάτων:

  • Τηλεματικής
  • Αυτόματου Συστήματος Συλλογής Κομίστρου (ΑΣΣΚ).

3.       Στην εγκατάσταση και λειτουργία Αμαξοστασίου μέχρι την λήξη του πρώτου έτους από την υπογραφή της Σύμβασης, για την στάθμευση, φύλαξη, συντήρηση και καθαρισμό των λεωφορείων σε χώρο εντός της περιοχής παροχής των υπηρεσιών του κάθε Τμήματος που θα εξασφαλίσει ο ίδιος. Σημειώνεται ότι σε κάθε Τμήμα θα λειτουργεί ένα τουλάχιστον Αμαξοστάσιο, ανεξάρτητα από το εάν τις υπηρεσίες παρέχει ο ίδιος Ανάδοχος.

4.       Στην πλήρη συντήρηση (τακτική, προληπτική, έκτακτη) περιλαμβανομένων των υλικών και της εργασίας. Τον(ους) ανάδοχο(ους) βαρύνουν όλες οι πάσης φύσεως δαπάνες και εργασίες που απαιτούνται ώστε τα λεωφορεία να διατηρούνται σε άριστη κατάσταση, για ασφαλή κυκλοφορία σε καθημερινή βάση, των καυσίμων, ελαστικών, καθαρισμού και απολύμανσης περιλαμβανομένων.

5.       Στην Παροχή Υπηρεσιών Δημοσίων Επιβατικών Μεταφορών με την κινητοποίηση του απαραίτητου προσωπικού με Αστικά Λεωφορεία για 8 έτη σε κάθε Τμήμα σύμφωνα με το πρόγραμμα δρομολόγησης που εκπονεί ο ΟΑΣΑ.

Προτεινόμενος Στόλος

Όπως σημειώνεται στην προκαταρκτική προκήρυξη του ΟΑΣΑ, ο προσφέρων θα υποβάλλει αναλυτικό πίνακα με τον στόλο των καινούργιων οχημάτων τα οποία προτίθεται να χρησιμοποιήσει, τα οποία μπορεί να είναι ιδιόκτητα ή μισθωμένα, καθώς και τον τρόπο που προτίθεται να τα εξασφαλίσει. Σημειώνεται ότι ο ανάδοχος θα πρέπει να εξασφαλίσει αριθμό εφεδρικών λεωφορείων ίσο με το 10% των απαιτούμενων από τον προγραμματισμό του ΟΑΣΑ για την διασφάλιση της διαθεσιμότητας των οχημάτων ανεξαρτήτως πιθανών βλαβών ή συντηρήσεων (συνεπώς απαιτούνται 87 + 9 για το Τμήμα Α και 105 + 10 για το Τμήμα Β).

Θα περιληφθεί το προτεινόμενο πρόγραμμα προμηθειών ή / και μισθώσεων οχημάτων το οποίο θα ακολουθήσει ο προσφέρων ώστε να διασφαλίσει την διαθεσιμότητα του στόλου, ο οποίος θα πληροί τα κριτήρια αντιρρυπαντικής τεχνολογίας και ηλικίας. Τα στοιχεία που θα υποβληθούν υπό την μορφή αναλυτικού Πίνακα Στόλου είναι ενδεικτικά τα παρακάτω:
• Κατασκευαστής / Μοντέλο
• Έτος και χώρα κατασκευής
• Κυβισμός, Ισχύς και Ροπή κατά DIN Κινητήρα
• Χωρητικότητα δεξαμενής καυσίμων
• Στάθμη θορύβου μέσα και έξω από το όχημα
• Σύστημα πέδησης
• Σύστημα ανάρτησης
• Φωτισμός
• Εξαερισμός / Κλιματισμός
• Συνολικός Αριθμός Επιβατών (καθήμενοι – όρθιοι).

Χρόνος Διαθεσιμότητας Οχημάτων – Εγκαταστάσεις Αμαξοστασίου

Ο προσφέρων θα εξασφαλίσει εντός εννέα (9) μηνών από την υπογραφή της Σύμβασης τη διαθεσιμότητα των νέων οχημάτων τα οποία προτίθεται να προμηθευτεί ή / και μισθώσει.

Ο προσφέρων θα υποβάλλει προκαταρκτικό σχέδιο του Αμαξοστασίου που θα εγκαταστήσει, δεσμευόμενος για τα ακόλουθα: • Τοποθεσία και εμβαδόν προτεινόμενης έκτασης • Κυκλοφοριακή σύνδεση και προσβασιμότητα σε σχέση με το πρωτεύον οδικό δίκτυο της Αττικής • Προτεινόμενη δόμηση ανά κατηγορία εγκατάστασης.
Βασικές προδιαγραφές 

Τα λεωφορεία θα πρέπει να προέρχονται από αναγνωρισμένο οίκο κατασκευής και να πληρούν τις εθνικές και τις ευρωπαϊκές προδιαγραφές καθώς και όλες τις διατάξεις του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών καθώς και όλες τις διατάξεις υγιεινής, διάθεσης και εμπορίας του Υπουργείου Ανάπτυξης. Όλα τα λεωφορεία πρέπει να είναι άριστης ποιότητας, χωρίς βλάβες ή ελαττώματα, σύμφωνα με όσα ορίζονται στις προδιαγραφές, όσον αφορά την προέλευση, την ποιότητα, τις διαστάσεις, το σχήμα, το χρωματισμό, και τέλος την εμφάνιση τους.

Βασικά τεχνικά χαρακτηριστικά των ντιζελοκίνητων αστικών λεωφορείων (αρθρωτών, κανονικών και midi): Η εκτέλεση της σύμβασης προϋποθέτει την προμήθεια ή μίσθωση εκ μέρους του/των ανάδοχου/αναδόχων ντιζελοκίνητων λεωφορείων διαξονικών και τριαξονικών με ρυμουλκό, καινούργιων, αστικού τύπου.

Όλα τα λεωφορεία θα είναι κατηγορίας EURO VΙ ή νεότερης τεχνολογίας. Όλα τα λεωφορεία υπόκεινται σε ετήσιο τεχνικό έλεγχο πιστοποιημένου και νομίμως αδειοδοτημένου ΚΤΕΟ.
Τα λεωφορεία θα είναι εφοδιασμένα με κατάλληλα ελαστικά, καινούργια του τελευταίου εξαμήνου πριν την ημερομηνία υπογραφής της σύμβασης.
Όλα τα λεωφορεία θα διαθέτουν επαρκές και αποτελεσματικό σύστημα κλιματισμού (για τον εσωτερικό χώρο του λεωφορείου) ισχύος κατ’ ελάχιστον 35KW για τα 12μετρα, 48KW για τα 18μετρα και 24KW για τα 8μετρα λεωφορεία. Όλα τα λεωφορεία θα χρησιμοποιούν αρίστης ποιότητας και κατασκευής επί μέρους μηχανισμούς (πχ. ανεμιστήρες, δίκτυο σωληνώσεων και στομίων προσαγωγής συμπίεσης κτλ.).
 Για την αποτελεσματικότητα της λειτουργίας των συστημάτων αυτών, τα λεωφορεία θα διαθέτουν σε όλες τις επιφάνειες αρίστης αποτελεσματικότητας θερμομόνωση.