Καθίσματα νέων λεωφορείων του ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης
Καθίσματα νέων λεωφορείων του ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης
Πηγή Εικόνας: ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης

Θέμα χρόνου είναι η έναρξη του διαγωνισμού για την προμήθεια 300 λεωφορείων με τα οποία θα ενισχυθεί ο στόλος αστικών συγκοινωνιών της Αθήνας, για να επιτευχθεί ο στόχος της κυβέρνησης που αφορά στον περιορισμό των φαινομένων συγχρωτισμού που παρατηρούνται στα μέσα μαζικής μεταφοράς της πρωτεύουσας. 

Όπως αναφέρουν στο economix πηγές οι οποίες γνωρίζουν τις λεπτομέρειες της διαδικασίας, ο προϋπολογισμός θα ανέλθει σε περίπου 50 εκατομμύρια ευρώ με ΦΠΑ. 

Σύμφωνα με τους όρους του διαγωνισμού, η διενέργεια του οποίου εγκρίθηκε από το διοικητικό συμβούλιο της εταιρείας Οδικές Συγκοινωνίες Α.Ε. (ΟΣΥ) το περασμένο Σάββατο, τα υποψήφια σχήματα θα έχουν περιθώριο 45 ημερών από την ημέρα έναρξης της διαδικασίας προκειμένου να υποβάλουν τις προσφορές τους.  

Μέσω της διαγωνιστικής διαδικασίας, η ΟΣΥ θα προμηθευτεί 300 λεωφορεία με leasing για χρονικό διάστημα τριών ετών, διατηρώντας το δικαίωμα παράτασης της σύμβασης με τον ανάδοχο για ένα επιπλέον έτος. 

Το βασικό κριτήριο κατακύρωσης στον ηλεκτρονικό διεθνή ανοιχτό διαγωνισμό θα αποτελέσει η πλέον συμφέρουσα οικονομική προσφορά. 

Σύμφωνα με πληροφορίες, στον προϋπολογισμό του διαγωνισμού περιλαμβάνεται και κόστος ύψους 200 ευρώ μηνιαίως για τη στάθμευση των νέων λεωφορείων στα αμαξοστάσια της ΟΣΥ, ενώ προβλέπεται και δυνατότητα εξαγοράς των οχημάτων στο τέλος της σύμβασης υπό την προϋπόθεση ότι το κόστος απόκτησης δεν θα υπερβαίνει τις 12.500 ευρώ για το κάθε ένα. 

Ο ανάδοχος δεσμεύεται να παραδώσει στην ΟΣΥ μέσα σε ένα μήνα από την υπογραφή της σύμβασης το 30% των οχημάτων, το 60% εντός δυόμιση μηνών και το 80% μέσα σε τέσσερις μήνες. 

Όπως ανακοίνωσε τον περασμένο μήνα ο υπουργός Υποδομών, Κώστας Καραμανλής, τα νέα οχήματα θα είναι diesel κατηγορίας EURO 5 ενώ η μέγιστη ηλικία τους δε θα υπερβαίνει τα 10 έτη. 

Η πολιτική ηγεσία του αρμόδιου υπουργείου επιθυμεί την ολοκλήρωση του διαγωνισμού σε σύντομο χρονικό διάστημα, προκειμένου να αρχίσουν να κυκλοφορούν τα πρώτα λεωφορεία στους δρόμους της Αττικής στις αρχές του 2021.  

Θέμα χρόνου και η πρόσληψη 650 εργαζομένων σε ΟΣΥ και ΣΤΑΣΥ

Εκτός από την έναρξη του διαγωνισμού για την προμήθεια των νέων οχημάτων, θέμα χρόνου αποτελεί και η δημοσίευση της προκήρυξης για την πρόσληψη 650 εργαζομένων στις δύο θυγατρικές εταιρείες του ΟΑΣΑ, δηλαδή στην ΟΣΥ και την ΣΤΑΣΥ. 

Από αυτούς 450 θα απασχοληθούν ως οδηγοί και τεχνικοί στην ΟΣΥ, η οποία αντιμετωπίζει και τα μεγαλύτερα προβλήματα σε επίπεδο ελλείψεων, με τους υπόλοιπους 200 να προορίζονται για την κάλυψη κενών στην ΣΤΑΣΥ. 

Σύμφωνα με πληροφορίες, η πρόσληψη των νέων εργαζομένων θα γίνει με διαδικασίες εξπρές και αναμένεται να ολοκληρωθεί έως το τέλος του έτους.  

Με την πρόσληψη 650 εργαζομένων και την ενίσχυση του στόλου με 500 νέα λεωφορεία, δεδομένου ότι είναι σε εξέλιξη και η διαδικασία σύναψης σύμβασης με τα ΚΤΕΛ για την έναρξη δρομολογίων από 203 ιδιωτικά οχήματα, το υπουργείο Υποδομών ελπίζει ότι η εικόνα στις αστικές συγκοινωνίες θα αλλάξει ριζικά το 2021.  

Σε εξέλιξη η προετοιμασία του διαγωνισμού για τις πύλες στο μετρό προς Πειραιά

Έως το τέλος του έτους αναμένεται σύμφωνα με πληροφορίες, να ξεκινήσει η διαγωνιστική διαδικασία από τον ΟΑΣΑ για την εγκατάσταση πυλών εισόδου – εξόδου στους τρεις νέους σταθμούς της επέκτασης του μετρό προς τον Πειραιά. 

Οι σταθμοί της Αγίας Βαρβάρας, του Κορυδαλλού και της Νίκαιας παραδόθηκαν στους πολίτες τον περασμένο Ιούλιο δίχως να έχουν εγκατασταθεί πύλες – οι οποίες αποτελούν αναπόσπαστο στοιχείο του ηλεκτρονικού εισιτηρίου – με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την αποτροπή της λαθρεπιβίβασης. 

Έως τη διενέργεια του διαγωνισμού από τον ΟΑΣΑ, οι πολίτες εξυπηρετούνται από ακυρωτικά μηχανήματα λεωφορείων τα οποία αποτελούν προσωρινή λύση. 

Για να ξεκινήσει ο διαγωνισμός θα πρέπει να προηγηθεί η τροποποίηση της σύμβασης για το ηλεκτρονικό εισιτήριο μεταξύ του ΟΑΣΑ και της εταιρείας Hellas Smart Ticket (HST), η οποία έχει συσταθεί από τον κορεατικό όμιλο LG και την ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή και έχει αναλάβει το έργο του ηλεκτρονικού εισιτηρίου στις αστικές συγκοινωνίες. 

Η τροποποίηση της σύμβασης είναι απαραίτητη, προκειμένου το σύστημα που θα εγκαταστήσει ο ανάδοχος στους νέους σταθμούς να είναι διαλειτουργικό με εκείνο που έχει αναπτύξει η HST και το οποίο λειτουργεί ήδη στο δίκτυο των μέσων σταθερής τροχιάς. 

Σύμφωνα με πληροφορίες, η τροποποιημένη σύμβαση έχει κατατεθεί στο Ελεγκτικό Συνέδριο για έγκριση όπως άλλωστε προβλέπει η νομοθεσία η οποία διέπει όλες τις δημόσιες συμβάσεις.