Hellenic Post - ταχυδρομικές Θυρίδες στην Αθήνα -
ΕΛΤΑ - Ελληνικά Ταχυδρομεία - Hellenic Post - ταχυδρομικές Θυρίδες στην Αθήνα - Series of mailboxes outside a Post Office in Athens - L-R:Bussiness express post, Athens and Attica priority mail, Domestic priority mail, International priority mail
ΕΛΤΑ - Ελληνικά Ταχυδρομεία - Hellenic Post - ταχυδρομικές Θυρίδες στην Αθήνα - Series of mailboxes outside a Post Office in Athens - L-R:Bussiness express post, Athens and Attica priority mail, Domestic priority mail, International priority mail

Στους  μεγάλους πελάτες και στο ηλεκτρονικό εμπόριο φαίνεται ότι βασίζεται η νέα εμπορική και τιμολογιακή πολιτική των ΕΛΤΑ που τίθεται σε εφαρμογή από την ερχόμενη Τρίτη, στις 3 Μαρτίου. Η διοίκηση της Εταιρείας μάλλον εξάντλησε τις προσπάθειες για μείωση των δαπανών με τη μη ανανέωση των συμβασιούχων, με το συνολικό αριθμό τους να φτάνει τους 1000 εργαζόμενους. Παράλληλα προχώρησε σε κλείσιμο 9 καταστημάτων αλλά το σχέδιο αναδιάρθρωσης του δικτύου φαίνεται να σταμάτησε βιαίως διότι υπήρξαν παρεμβάσεις από βουλευτές της περιφέρειας και από Δημάρχους που αντιδρούσαν στην προοπτική να κλείσουν καταστήματα των ΕΛΤΑ στις περιοχές τους, ιδίως σε κωμοπόλεις που εξυπηρετούν συνταξιούχους, αγρότες κλπ.

Ο  διευθύνων σύμβουλος των ΕΛΤΑ  κ. Γεώργιος Κωνσταντόπουλος εφόσον έκλεισε ο κύκλος της περαιτέρω μείωσης των δαπανών, επικεντρώθηκε στην τιμολογιακή και εμπορική πολιτική.

Σε δύο άξονες στηρίζεται η νέα πολιτική των ΕΛΤΑ.

Ο  πρώτος είναι να δώσουν περισσότερες υπηρεσίες στους μεγάλους πελάτες τους με χαμηλότερο κόστος.

Σύμφωνα με πληροφορίες, για τους πελάτες που έχουν ετήσιο τζίρο μεγαλύτερο των 600 ευρώ με την ταχυδρομική επιχείρηση, τα ΕΛΤΑ θα προσφέρουν εκπτώσεις έως 55% στη μεταφορά των δεμάτων. Αυτό θα έχει αποτέλεσμα το νέο τιμολόγιο να γίνεται προσωποποιημένο για κάθε πελάτη ξεχωριστά, αναλόγως τζίρου (μόνο;). Στέλεχος των ΕΛΤΑ εκτιμά ότι οι καλύτερες και πιο ευνοϊκές τιμές θα φέρουν περισσότερο έργο στην  εταιρεία διότι θα είναι συμφέρουσες για τον πελάτη και δεν θα συντρέχει λόγος αναζήτησης άλλων συνεργατών από την αγορά για να καλύψει κανείς τις ανάγκες για μεταφορά δεμάτων.

Για το ηλεκτρονικό εμπόριο που θεωρείται ότι είναι η νέα υπηρεσία και κυρίως του μέλλοντος, διαμορφώνει ενιαίο τιμολόγιο για τη μεταφορά δεμάτων για όλες τις χώρες του κόσμου. Οι τιμές στην συγκεκριμένη υπηρεσία ποικίλουν ανάλογα με το βάρος του δέματος  το οποίο αρχίζει από τα 2 ευρώ.

Αξίζει να σημειωθεί ότι ο ανταγωνισμός στην συγκεκριμένη υπηρεσία για την αποστολή δεμάτων ή την εισαγωγή δεμάτων από το εξωτερικό κρίνεται και από τον χρόνο πίστωσης που δίνει η εκάστοτε εταιρεία. Τα ΕΛΤΑ είναι βέβαιο ότι δεν μπορούν να δώσουν πίστωση και θα απαιτούν μάλλον την άμεση πληρωμή του δέματος από τον αποστολέα ή όχι μόνο εάν στη συμφωνία προβλέπεται η πληρωμή να γίνει από τον παραλήπτη.

Πάντως η νέα τιμολογιακή και εμπορική πολιτική των ΕΛΤΑ επιβαρύνει το κόστος για την απλή αλληλογραφία καθώς ανέρχεται στα 90 λεπτά  του ευρώ από τα 72 λεπτά του ευρώ που ήταν μέχρι σήμερα καταγράφοντας αύξηση 25%. Ο πελάτης της απλής αλληλογραφίας  μπορεί να καταβάλει επιπλέον 10  λεπτά του ευρώ για να μάθει πότε η αλληλογραφία  θα φτάσει στον παραλήπτη με το συνολικό  κόστος να  φτάνει το 1 ευρώ.

Τα νέα τιμολόγια των ΕΛΤΑ αναμένεται να αναδιατάξουν την αγορά καθώς πρόκειται για τον πιο ισχυρό παίκτη.  Η διοίκηση ισχυρίζεται ότι τα τιμολόγια παρέμεναν καθηλωμένα  από το 2013.