Unsolicited proposals
Οι πρότυπες προτάσεις αποτελεί στρατηγικής προτεραιότητας εργαλείο για το νέο υπουργό Υποδομών Κ. Καραμανλή
Unsolicited proposals
Οι πρότυπες προτάσεις αποτελεί στρατηγικής προτεραιότητας εργαλείο για το νέο υπουργό Υποδομών Κ. Καραμανλή
Πηγή Εικόνας: Photo by Pixabay from Pexels

Τους τόνους ανεβάζει η Μηχανική στην κόντρα με το υπουργείο Υποδομών, επιστρατεύοντας νομικά όπλα, ενώ ανακαλεί και το ζήτημα των οφειλών από το Δημόσιο. Στο πλαίσιο αυτό, η τεχνική εταιρεία, που συμπράττει με την ιταλική GD Infrastrutture, είχε προσφύγει στην Αρχή εξέτασης προδικαστικών προσφυγών κατά της απόφασης του υπουργείου Υποδομών να ακυρώσει το διαγωνισμό – σκούπα για τον οδικό άξονα Άκτιο-Αμβρακία. Με την αίτησή της, που έγινε δεκτή, η εταιρεία ζητά την αναστολή ισχύος της απόφασης του Υποδομών, όπως και τη χορήγηση μέτρων προσωρινή προστασίας. Αυτό σημαίνει ότι το υπουργείο Υποδομών δεν θα είναι σε θέση να επαναπροκηρύξει το διαγωνισμό, τουλάχιστον ωσότου εκδικαστεί-και ληφθεί απόφαση- η κύρια αίτηση της εταιρείας στην Αρχή Προδικαστικών Προσφυγών, που έχει οριστεί για τις 13 Φεβρουαρίου.

Ιστορικό 

Όπως έχει αναφέρει το Economix.gr, η ιταλική εταιρεία είχε προσφύγει στην Αρχή Εκδίκασης Προδικαστικών Προσφυγών (ΑΕΠΠ) κατά του υπουργείου Υποδομών κατά απόφασης του Κ. Καραμανλή για την ακύρωση του διαγωνισμού ολοκλήρωσης του αυτοκινητοδρόμου Αμβρακία Οδός. Το έργο είναι “σκούπα”, περιλαμβάνει τη δημιουργία αυτοκινητοδρόμου 48,5 χλμ. που θα συνδέει την Ιόνια Οδό με το αεροδρόμιο του Ακτίου, όπως και με την Λευκάδα. Όπως αναφέρει σε ερώτησή του ο βουλευτής Αιτωλοακαρνανίας του ΚΙΝΑΛ Δημήτρης Κωνσταντόπουλος, η κατασκευή του δρόμου ξεκίνησε στις 16 Μαρτίου 2010 με μια ιδιαίτερη τμηματοποίηση. Πιο συγκεκριμένα, το έργο χωρίστηκε σε τέσσερα τμήματα με ξεχωριστούς προϋπολογισμούς και ξεχωριστές εργολαβίες.

Η ολοκλήρωση, ωστόσο, του έργου βάλτωσε, με αποτέλεσμα η Αιτωλοακαρνανία και η ευρύτερη περιοχή της Δυτικής Ελλάδας να συνεχίζουν να πληρώνουν υψηλό φόρο αίματος λόγω της κακής κατάστασης του οδικού δικτύου. Μέχρι σήμερα έχει παραδοθεί στην κυκλοφορία, από τα τέλη Απριλίου 2019, ένα μικρό μόνο μέρος της οδού μήκους μόλις 15 χιλιομέτρων, συνδέοντας το Άκτιο με την Βόνιτσα, ενώ το υπόλοιπο τμήμα παραμένει σε εκκρεμότητα.

Πλέον, δημιουργείται μία διελκυστίνδα, η οποία εκτιμάται ότι θα λειτουργήσει σε βάρος της προόδου του έργου.

Τα χρέη

Κλιμακώνοντας την αντιπαράθεση με το υπουργείου Υποδομών, η Μηχανική ανασύρει στην επιφάνεια και το ζήτημα των οφειλών του Δημοσίου τόσο προς την ίδια όσο και προς την ιταλική GD Infrastrutture. Έτσι, σύμφωνα με έγγραφο της εταιρείας, το σύνολο των οφειλών αγγίζει τα 14 εκατομμύρια ευρώ, ποσό που προκύπτει από το Φράγμα Πείρου-Παραπείρου, τον οδικό άξονα Πάτρα-Πύργος και το σιδηροδρομικό έργο Ψαθόπυργος-Ρίο.

Οι οφειλές ανά έργο σύμφωνα με την εταιρεία

Έργο Οφειλή
Φράγμα Πείρου – Παραπείρου 2.398.750 €
Αυτοκινητόδρομος Πάτρα – Πύργος: Τμήμα 6 4.422.652 €
Αυτοκινητόδρομος Πάτρα – Πύργος: Τμήμα 8 2.935.000 €
Σιδηροδρομικό Έργο: Ψαθόπυργος – Ρίο 4.184.000 €

Πηγή: Μηχανική