Με το μνημόνιο συνεργασίας που υπεγράφη μεταξύ του υφυπουργού Υποδομών και Μεταφορών, του ΕΚΕΤΑ/ΙΜΕΤ και της HELLASTRON
Με το μνημόνιο συνεργασίας που υπεγράφη μεταξύ του υφυπουργού Υποδομών και Μεταφορών, του ΕΚΕΤΑ/ΙΜΕΤ και της HELLASTRON
Πηγή Εικόνας: Photo by Max Andrey from Pexels

Ενισχύεται η κόντρα μεταξύ της GD Infrastrutture, που συνεργάζεται με την Μηχανική του Πρόδρομου Εμφιετζόγλου, και του υπουργείου Υποδομών. Αυτή τη φορά, αφορμή δεν αποτελεί ο αυτοκινητόδρομος Πάτρα -Πύργος, αλλά η Αμβρακία Οδός, που με προϋπολογισμό 150 εκατ. ευρώ, έχει ενταχθεί ως έργο phasing στο νέο ΕΣΠΑ. Για το έργο, αρχικά, είχε μειοδοτήσει η κοινοπραξία Άκτωρ-ΤΕΡΝΑ, αλλά η GD Infrastrutture προσέφυγε κατά του αποτελέσματος στη δικαιοσύνη, με αποτέλεσμα ο διαγωνισμός να “παγώσει”. Τώρα, το υπουργείο Υποδομών  δρομολογεί την επαναδημοπράτηση του έργου και στο πλαίσιο αυτό δεν έχει κάνει δεκτή την παράταση ισχύος της προσφοράς και της εγγυητικής επιστολής συμμετοχής της GD Insfrastrutture.

Η προσφυγή

Η ιταλική εταιρεία κατέθεσε προσφυγή στην Αρχή Εκδίκασης Προδικαστικών Προσφυγών (ΑΕΠΠ) κατά του υπουργείου Υποδομών και μέσα στην εβδομάδα σχεδιάζει να καταθέσει μία ακόμη προσφυγή στην ΑΕΠΠ κατά απόφασης του Κ.Καραμανλή για την ακύρωση του διαγωνισμού ολοκλήρωσης του αυτοκινητοδρόμου Αμβρακία Οδός. Υπενθυμίζεται ότι το έργο είναι “σκούπα”, περιλαμβάνει τη δημιουργία αυτοκινητοδρόμου 48,5 χλμ. που θα συνδέει την Ιόνια Οδό με το αεροδρόμιο του Ακτίου, όπως και με την Λευκάδα. Όπως αναφέρει σε ερώτησή του ο βουλευτής Αιτωλοακαρνανίας του ΚΙΝΑΛ Δημήτρης Κωνσταντόπουλος, η κατασκευή του δρόμου ξεκίνησε στις 16 Μαρτίου 2010 με μια ιδιαίτερη τμηματοποίηση. Πιο συγκεκριμένα, το έργο χωρίστηκε σε τέσσερα τμήματα με ξεχωριστούς προϋπολογισμούς και ξεχωριστές εργολαβίες.

Η ολοκλήρωση, ωστόσο, του έργου βάλτωσε, με αποτέλεσμα η Αιτωλοακαρνανία και η ευρύτερη περιοχή της Δυτικής Ελλάδας να συνεχίζουν να πληρώνουν υψηλό φόρο αίματος λόγω της κακής κατάστασης του οδικού δικτύου. Μέχρι σήμερα έχει παραδοθεί στην κυκλοφορία, από τα τέλη Απριλίου 2019, ένα μικρό μόνο μέρος της οδού μήκους μόλις 15 χιλιομέτρων, συνδέοντας το Άκτιο με την Βόνιτσα, ενώ το υπόλοιπο τμήμα παραμένει σε εκκρεμότητα.

Καραμανλής κατά Εμφιετζόγλου

Υπενθυμίζεται ότι σχετικά με το έργο της κατασκευής του Πάτρα-Πύργος, ο Κ. Καραμανλής έχει ταχθεί από το βήμα της Βουλής κατά της GD Infrastrutture (έχει αναλάβει δύο εργολαβίες), έχοντας μιλήσει για “ιταλικές εταιρίες που δεν υπάρχουν”. […] Κι αφού δεν σας βγαίνει ο Καλογρίτσας μου κουνάτε τώρα εδώ επιστολές άλλων εργολάβων. Αν συνεχίσουμε την κατάτμηση το έργο δεν θα γίνει ποτέ; Εξυπηρετείτε μήπως συμφέροντα εργολάβων; Εμένα λοιπόν και την κυβέρνηση Μητσοτάκη δεν την ενδιαφέρουν επιχειρηματικά συμφέροντα. Εμείς θα βρούμε λύση και το έργο θα τελειώσει και τότε ο ΣΥΡΙΖΑ θα απολογείται για την τεράστια καθυστέρηση σε αυτό», είχε αναφέρει στη Βουλή, απαντώντας σε ερώτηση του βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ, Διονύση Καλαματιανού.