Ως ευκαιρία για τους καταναλωτές να ψωνίζουν φθηνότερα από το καλάθι του Άδωνι προσδιορίζεται από στελέχη αλυσίδων σούπερ μάρκετ που δίνουν αγώνα να το …μοντάρουν για να είναι αρκετά ελκυστικό για όλα τα βαλάντια.


Τα επιτελεία των σούπερ μάρκετ τις επόμενες 48 ώρες θα τα δώσουν όλα για να το διαμορφώσουν με την προσδοκία να είναι φθηνότερο σε σχέση με τις αγορές προϊόντων εκτός καλαθιού.

Με τη δημοσιοποίηση του περιεχομένου του καλαθιού θα έχει μια τελική τιμή που για τους καταναλωτές θα είναι ένα από τα κριτήρια σύγκρισης, αλλά όπως λένε στελέχη των σούπερ μάρκετ δεν θα λέει όλη την αλήθεια.

Το καλάθι της αλυσίδας μπορεί να έχει συγκροτηθεί με επώνυμα προϊόντα σε ποσοστό άνω του 60% και ένα άλλο καλάθι μπορεί να είναι φθηνότερο διότι θα πλαισιώνεται από προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας τα οποία έχουν πιο χαμηλή τιμή.

Η τελική τιμή ενός καλαθιού είναι η πρώτη ανάγνωση αλλά οι καταναλωτές θα πρέπει να εστιάζουν στη σύνθεση των προϊόντων που θα μεγιστοποιούν τα οφέλη για την τσέπη του.

Πηγή του υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων επιφορτισμένη με τα θέματα του καταναλωτή δεν ήταν σε θέση να προσδιορίσει την τιμή του σε σχέση με τις τιμές των προϊόντων στα ράφια των σούπερ μάρκετ πριν βγουν στον …αέρα.

Πάντως η Γενική Γραμματεία Καταναλωτή και Εμπορίου θα τεθεί σε ετοιμότητα από την ερχόμενη Πέμπτη για τα καλάθια των σούπερ μάρκετ τα οποία θα έχουν αναρτηθεί στην ιστοσελίδα e-katanalotis ενώ μέχρι την Τετάρτη το απόγευμα οι επιχειρήσεις θα πρέπει να έχουν αποστείλει όλες τις πληροφορίες συγκρότησης με το ενδιαφέρον να εστιάζεται στις τιμές ανά κατηγορία προϊόντων.

Οι καταναλωτές με σύμμαχο το υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων θα αποκτήσουν μια σαφή εικόνα για το «καλάθι του Άδωνι» από μεθαύριο Πέμπτη.

Το καλάθι θα ανανεώνεται κάθε Τετάρτη από τις αλυσίδες που το επιθυμούν με την προσθήκη ή την αφαίρεση προϊόντων της κατηγορίας. Το μέτρο θα παραμείνει με την έννοια της υποχρεωτικότητας μέχρι τις 31 Μαρτίου 2023.

Με μεγάλο ενδιαφέρον αναμένεται ο τρόπος παρουσίασης από τη σχεδτική ιστοσελίδα και το πόσο φιλικό θα είναι στο χρήστη, τί πληροφορίες θα περιέχει, πόσο και πως θα διευκολύνει τις συγκρίσεις κλπ. Ήδη κάποιες εταιρείες προετοιμάζονται να παρέχουν δευτερογενείς υπηρεσίες ενημέρωσης εξέλιξης των τιμών πάνω στα στοιχεία του καλαθιού. αλλά όλα θα οριστικοποιηθούν μετά την επίσημη έναρξη.

Αξίζει να σημειωθεί ότι πλαφόν στο περιθώριο κέρδους θα ανανεωθεί μέχρι την Άνοιξη του 2023 ενώ με την πρόσφατη απόφαση του υπουργού Άδωνι Γεωργιάδη είναι σε ισχύ μέχρι τις 31 Δεκεμβρίου 2022.