1st phase Hellinikon
Τι περιλαμβάνει η πρώτη φάση της ανάπτυξης στο Ελληνικό
1st phase Hellinikon
Τι περιλαμβάνει η πρώτη φάση της ανάπτυξης στο Ελληνικό
Πηγή Εικόνας: Lamda Development

Με εξαιρετικά επείγουσα τροπολογία, η κυβέρνηση προτείνει την πλήρη αλλαγή στο αδειοδοτικό σχήμα της επένδυσης του Ελληνικού από εδώ και πέρα!

Συγκεκριμένα η κυβέρνηση καταθέτει τροπολογία του ΥΠΕΝ (στο νομοσχέδιο του ΥΠΕΣ για την εκλογή των αυτοδιοικητικών) με την οποία, στο άρθρο 4, μεταφέρει όλο το Γραφείο Ελληνικού και τις αρμοδιότητες για την αδειοδότηση από το ΥΠΟΙΚ στο Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας!

Μαζί, περνά ρυθμίσεις που επιλύουν πρακτικά προβλήματα για την εκκίνηση και αδειοδότηση έργων μέσα στην έκταση, όπως η σύνδεση με το οδικό δίκτυο και τις εγκαταστάσεις-δίκτυα κοινής ωφέλειας, το θέμα του προσώπου των οικοπέδων μέχρι τη δημιουργία του εσωτερικού οδικού δικτύου της έκτασης και αρκετά άλλα ζητήματα.

Δείτε εδώ όλη την τροπολογία, όπως κατατέθηκε στη Βουλή

Όλες οι αρμοδιότητες αδειών στο ΥΠΕΝ – ενίσχυση του Γραφείου Ελληνικού

Το σημείο κλειδί στην τροπολογία που κατατέθηκε από την κυβέρνηση στη Βουλή είναι η μεταφορά του Γραφείου Ελληνικού στο ΥΠΕΝ για λόγους συντονισμού και συνεργασίας όλων των συναρμοδίων κατά την αδειοδότηση.

Εξίσου σημνατική είναι η επιλογή που κάνει η κυβέρνηση για υπαγωγή του Γραφείου Ελληνικού ως ανεξάρτητη από το οργανόγραμμα υπηρεσία απευθείας στον Γενικό Γραμματέα Χωρικού Σχεδιασμού και Αστικού Περιβάλλοντος. Ο «αθόρυβος» Γενικός Γραμματέας ΧΣΑΠ Ευθύμης Μπακογιάννης που επί μήνες επιλύει προβλήματα εκατοντάδων επενδύσεων και ζητημάτων, θα έχει την ευθύνη του συντονισμού και της αδειδοτικής διαδικασίας για το Ελληνικό. Το ΥΠΕΝ αποκτά έτσι μια επιπλέον ειδική Υπηρεσία Δόμησης, αλλά όχι μόνο, καθώς έχει διευρυμένο ρόλο, όπως θα διαβάσετε παρακάτω. Μένει να δούμε αν η δομή αυτή θα υπάρξει παράλληλα και με την Κεντρική Υπηρεσία Δόμησης του ΥΠΕΝ που θεσμοθετείται σύντομα (και η οποία θα χειρίζεται άλλες μεγάλες επενδύσεις), ή αν οι δύο υπηρεσίες συγχωνευθούν σε μία, τώρα ή μελλοντικά.

Σημαντικό επίσης είναι να αναφέρουμε κάτι που δεν αναφέρεται στην τροπολογία αλλά προκύπτει από το ρεπορτάζ του economix. Η ενίσχυση του Γραφείου Ελληνικού δεν είναι μόνο θεσμική αλλά θα γίνει και ουσιαστική. Σύμφωνα με πληροφορίες του economix.gr, το Γραφείο Ελληνικού, από 9 άτομα που σήμερα απασχολέι, θα αναβαθμιστεί πολύ σύντομα σε περίπου 60 άτομα συνολικά, με 50 επιπλέον προσλήψεις ή/και μετακίνησης (κυρίως μηχανικών). Μένει να οριστικοποιηθεί η διαδικασία αλλά και το αν ο επικεφαλής του Γραφείου θα είναι υπηρεσιακός ή μετακλητός. Σε κάθε περίπτωση όμως  η επιλογή είναι η υπηρεσία ολόκληρη να υπάγεται στον αρμόδιο Γενικό Γραμματέα, σε μια επιλογή θεσμικά σωστή συγκριτικά με την εναλλακτική που υπήρχε να υπάγεται απευθείας στον Υπουργό.

Πολιτικό θέμα

Δύο σημαντικά στοιχεία με πολιτικές προεκτάσεις προκύπτουν από την κατάθεση και ενδεχόμενη ψήφιση της τροπολογίας.

Το πρώτο και σημαντικότερο είναι ότι πλέον με την τροπολογία αυτή «ολοκληρώνεται» ο έλεγχος του Υπουργείου Οικονομικών στην πρακτική υλοποίηση της επένδυσης. Από τη μία πλευρά, οι σύνθετες τεχνικές απαιτήσεις αλλά και οι ανάγκες συνεχούς συνεργασίας με το ΥΠΕΝ για την αδειοδότηση κάθε μικρού και μεγάλου έργου ή σταδίου της επένδυσης και από την άλλη πλευρά η ολοκλήρωση του βασικού έργου του ΥΠΟΙΚ που ήταν η σύμβαση διανομής του ακινήτου, οδηγούν την κυβέρνηση να ανακατευθύνει τις αρμοδιότητες εκεί που έπρεπε να είναι εξαρχής: στο αρμόδιο για την πολεοδομική, χωροταξική και περιβαλλοντική οργάνωση και αδειοδότηση υπουργείο, το ΥΠΕΝ.

Εκτιμήσεις αναφέρουν μάλιστα πως πέρα από ορθολογική επιλογή, η μεταφορά του Γραφείου Ελληνικού και η ενίσχυσή του (που ετοιμάζεται) αποτελούν ξεκάθαρο μήνυμα «αδειάσματος» του Χρήστου Σταϊκούρα που εδώ και μήνες, στο παρασκήνιο, επέμενε να λέει ότι το Υπουργείο Ανάπτυξης (ο Γεωργιάδης βασικά) και το ΥΠΕΝ στα θέματα Ελληνικού είναι υπό τις εντολές του και η αρμοδιότητα όλου του έργου είναι δική του.

Θυμίζουμε, για όσους ξεχνούν γρήγορα, πως η συγκρότηση Γραφείου Ελληνικού στο ΥΠΟΙΚ αποτελούσε «πατέντα» της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ. Και αυτό διότι όλοι συμφωνούν ότι χρειάζεται ειδική αδειοδοτική αρχή για το έργο, αλλά η τεχνική της συγρκότηση ως υπηρεσία δόμησης στο ΥΠΟΙΚ ξένισε όλους. Φυσιολογικά η υποστήριξη της Διυπουργικής και της αρμόδιας Επιτροπής Δημόσιας Περιουσίας ήταν στο ΥΠΟΙΚ, αλλά η έκδοση αδειών; Την απόφαση είχε πάρει η τότε κυβέρνηση προκειμένου να τρέχει το θέμα η «λογική» Θεοπίστη Πέρκα σε μια δομή με καλή επικοινωνία με τους θεσμούς – σε αντίθεση με το προφίλ των στελεχών του ΣΥΡΙΖΑ στο ΥΠΕΝ που ήταν στα «κάγκελα» με την επένδυση σε εκείνη την πρώτη φάση της διακυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ.

Το δεύτερο σημαντικό πολιτικά στοιχείο από την τροπολογία για την παρούσα κυβέρνηση της ΝΔ, που μπορεί να σχετίζεται και με το πρώτο και μένει να δούμε πως θα εξελιχθεί τις επόμενες ημέρες, είναι ότι η κυβέρνηση θα πρέπει να αιτιολογήσει πρακτικά το γιατί επέλεξε να καταθέσει τροπολογία για το Ελληνικό σε άσχετο νομοσχέδιο, λίγες ώρες μόλις μετά τη ψήφιση νομοσχεδίου για το Ελληνικό!

Το πιθανότερο, πρακτικά, σενάριο είναι ότι η τροπολογία ετοιμάστηκε χωρίς της συμμετοχή του ΥΠΟΙΚ που εισηγούνταν το νομοσχέδιο στη Βουλή. Και επίσης ίσως δεν επιθυμούσε ο ΥΠΟΙΚ να εισηγηθεί διάταξη που του αφαιρεί αρμοδιότητες.

Για ποιο λόγο χρειάζονται οι διατάξεις – τί επιλύουν

Η αιτιολογική έκθεση των ρυθμίσεων αναφέρει:

Επί του άρθρου 1

Με την προτεινόμενη ρύθμιση αντιμετωπίζονται το ζήτημα της συναρμοδιότητας του Υπουργείου Τουρισμού στις περιπτώσεις που το προεδρικό διάταγμα του άρθρου 2 του ν. 4062/2θ12 (Α 70) τροποποιεί το από 22.2.2θ02 προεδρικό διάταγμα (Δ’ 138) και καθορίζει χερσαία και θαλάσσια ζώνη, όρους δόμησης και χρήσης γης νια την περιοχή αυτή, καθώς και εφαρμογή του ν. 2160/1993 (Α 118) περί τουριστικών λιμένων στο πλαίσιο του ειδικού  νομοθετικού καθεστώς που διέπει τον Μητροπολιτικό Πόλο Ελληνικού -Αγίου Κοσμά.

Η διάταξη κρίνεται αναγκαία για λόγους ασφάλειας δικαίου, καθώς όλες οι αρμοδιότητες που σχετίζονται τους τουριστικούς λιμένες ανήκουν Υπουργείο Τουρισμού.

Επί του άρθρου 2

Με την προτεινόμενη διάταξη προβλέπεται ότι κυκλοφοριακή σύνδεση των εγκαταστάσεων εντός του Πόλου, όταν αυτή αποτελεί προϋπόθεση νια την έκδοση των οικοδομικών αδειών, επιτυγχάνεται μέσω προσωρινού οδικού δικτύου εντός του Πόλου μέχρι την αποπεράτωση του τελικού εγκεκριμένου δικτύου. Επισημαίνεται ότι τα ακίνητα που συνθέτουν την έκταση λειτουργούν ήδη επί δεκαετίες και υπάρχει διαμορφωμένο εσωτερικό δίκτυο, ενώ στον Μητροπολιτικό Πόλο παραμένουν πολλοί χρήστες δυνάμει σειράς διατάξεων και ρυθμίσεων  όπως ΕΑΚΝ, ΥΠΑ, σωματεία ΑΜΕΛ, ΕΜΥ) που απαιτείται να εξυπηρετούνται από το δίκτυο αυτό, το οποίο ωστόσο Θα διαφοροποιηθεί σύμφωνα με τις εγκεκριμένες μελέτες.

Περαιτέρω, με την νέα παρ. Ιβ προβλέπεται ότι, μέχρι την αποπεράτωση των εγκεκριμένων δικτύων, οι συνδέσεις των εγκαταστάσεων εντός του Πόλου Θα διενεργούνται μέσω δικτύων, υφιστάμενων ή/και κατασκευασθησόμενων, και Θα εγκρίνονται από τον εκάστοτε αρμόδιο φορέα. Με τον τρόπο αυτό αντιμετωπίζεται τόσο το ζήτημα σύνδεσης των εγκαταστάσεων (όπως για την έκδοση οικοδομικών αδειών), όσο και το ζήτημα της κάλυψης των ουσιαστικών αναγκών των εγκαταστάσεων του Πόλου.

Η ρύθμιση αυτή είναι αναγκαία, καθώς οδικό δίκτυο του Πόλου θα αποπερατώνεται τμηματικά ανάλογα πρόοδο των εργασιών στα επιμέρους τμήματά του, είναι επιβεβλημένη λόγω του μεγέθους του και ανάγκης ανάπτυξής του συγκεκριμένο πρόγραμμα. Περαιτέρω, προτεινόμενη νέα παράγραφο αντιμετωπίζεται αντίστοιχο ζήτημα που ανακύπτει αναφορικά με τα δίκτυα υποδομών κοινής ωφέλειας, τα οποία θα υλοποιηθούν και αποπερατωθούν τμηματικά.

Επί του άρθρου 3

Με την προτεινόμενη διάταξη διευκρινίζεται ότι για την αρτιότητα γηπέδων και οικοπέδων του Πόλου, προϋπόθεση ύπαρξης προσώπου σε κοινόχρηστο χώρο πληρούται από τον χρόνο κατά τον οποίο οι χώροι που χαρακτηρίζονται ως κοινόχρηστοι με τις υπουργικές αποφάσεις του άρθρου 3 του ν. 4062/2012 περιέρχονται στην κυριότητα Του Ελληνικού Δημοσίου, καθώς μετάθεση του χρόνου περιέλευσης σε κοινή χρήση δεν έχει πολεοδομικό σκοπό, αλλά επιβλήθηκε για ειδικούς λόγους.

Αντιμετωπίζεται ζήτημα ερμηνείας που ανακύπτει λόγω ιδιαίτερου καθεστώτος που διέπει τον Πόλο όσον αφορά την ύπαρξη προσώπου κοινόχρηστο χώρο, όπου εγείρονται ζητήματα ασάφειας ως προς αρτιότητα γηπέδων και οικοπέδων του Πόλου, με αποτέλεσμα ανάγκη αντιμετώπισης του επικείμενου κινδύνου έκδοση των σχετικών αδειών και σχετικής καθυστέρησης.

Επί του άρθρου 4

Με την αξιολογούμενη ρύθμιση μεταφέρεται το Γραφείο Ελληνικού από το Υπουργείο Οικονομικών στο Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας και διευρύνονται οι αρμοδιότητες αυτού. Σημειώνεται ότι οι αρμοδιότητες του Γραφείου Ελληνικού αφορούν κατά κύριο λόγο στην έκδοση όλων των διοικητικών πράξεων που ορίζονται στον ν. 4497/2017 (Α’ 171), δηλαδή σε αντικείμενο αρμοδιότητας του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας. Για τον λόγο αυτό, με την προτεινόμενη ρύθμιση το Γραφείο Ελληνικού
μεταφέρεται στο εν λόγω Υπουργείο.

Περαιτέρω, με την προτεινόμενη ρύθμιση διευρύνονται οι αρμοδιότητες του Γραφείου Ελληνικού, προκειμένου να συγκεντρωθούν όλα τα σχετικά ζητήματα υπό διεύθυνση, ευθύνη και εποπτεία κεντρικού φορέα.

Το αντικείμενο των αρμοδιοτήτων εφεξής του Γραφείου Ελληνικού συμβάλλει μεταφορά τεχνογνωσίας από και προς τις υπόλοιπες υπηρεσίες του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, καθώς και έγκαιρη υλοποίηση του έργου, άλλως θα καθίσταται εξαιρετικά δυσχερής αντιμετώπιση του εκτιμώμενου όγκου αδειών που Θα κληθεί να διεκπεραιώσει το Γραφείο Ελληνικού σε πολύ πολύ χρόνο.

Ειτίτου άρθρου 5

Με την ρύθμιση αντιμετωπίζεται πρακτικό ζήτημα επικαιροποίησης των στοιχείων των διανεμηθέντων ακινήτων και των σχετικών καταχωρίσεων στα αρμόδια Κτηματολογικά Γραφεία.

Η ρύθμιση αυτή κρίνεται αναγκαία, προκειμένου να εισάγεται ελληνικό κοινοβούλιο μία
επουσιώδης τροποποίηση, οποία ούτως άλλως, πριν από θέσπισή της, Θα έχει ελεγχθεί ως προς νομιμότητά από Διοίκηση και πιθανόν και από ανώτατο ακυρωτικό δικαστήριο (στο πλαίσιο επεξεργασίας κανονιστικών διαταγμάτων).

Επίτου άρθρου 6

Προσδιορίζονται σι απολύτως ουσιώδεις όροι των κοινών υπουργικών αποφάσεων που εκδίδονται κατ’ εξουσιοδότηση διάταξης αναφορικά Μητροπολιτικό Πάρκο. προτεινόμενη περ. στ ρυθμίζεται περαιτέρω διαδικασία τροποποίησης των λοιπών όρων των λόγω αποφάσεων.

Η ρύθμιση αυτή κρίνεται αναγκαία, καθώς εξαιρετικά μεγάλη έκταση του Μητροπολιτικού Πάρκου επιβάλλει κατ’ ανάγκη τμηματική υλοποίηση των έργων και, συνεπώς, η οριστικοποίηση των απαιτούμενων μελετών πραγματοποιείται, αντίστοιχα, τμηματικά. Συνεπώς, σημειακές τροποποιήσεις που προκύπτουν ως αναγκαίες από -τμηματική- εξειδίκευση των μελετών συμπίπτουν χρονικά και απαιτείται Θεσμοθέτηση μίας απλούστερης διαδικασίας, οποία διασφαλίζει επαρκώς νομιμότητα αυτών.

Επί του άρθρου 7

Η αξιολογούμενη ρύθμιση επικαιροποιεί αρχική κατηγοριοποίηση συγκεκριμένων κτισμάτων και εισάγει εψεξής μία απλούστερη διαδικασία «μετάταξης» των υψιστάμενων κτισμάτων από μία κατηγορία άλλη, έκδοση απόΦασης του αρμόδιου κατά ν. 4663/2020 Υπουργού Ανάπτυξης και Επενδύσεων, να απαιτείται τυπικός νόμος.

Αντιμετωπίζεται ανάγκη διατήρησης ορισμένων κτιρίων που είχαν χαρακτηριστεί ως κατεδαφιστέα, όπως ο υδατόπυργος παλιάς αμερικανικής βάσης, και κατεδάφισης ορισμένων κτισμάτων που είχαν αρχικά χαρακτηριστεί ως διατηρούμενα αλλά είναι προτιμότερο να κατεδαψισθούν, αψού διατήρησή τους κρίνεται ότι εξυπηρετεί τέλει κάποιον συγκεκριμένο λόγο.

Επί του άρθρου 8

Με το προτεινόμενο άρθρο εισάγονται ρυθμίσεις για αντιμετώπιση εργασιακών ζητημάτων που έχουν προκύψει σκοπό κάλυψη των έκτακτων αναγκών εξειδικευμένο προσωπικό τομέα
ενέργειας, καθυστέρησης διαδικασίας κάλυψης των άμεσων υπηρεσιακών αναγκών, λόγω έξαρσης πανδημίας του κορωνοϊού, προς διασφάλιση της εύρυθμης λειτουργίας της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας (Ρ.Α.Ε.) και του Διαχειριστή Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας και Εγγυήσεων Προέλευσης (ΔΑΠ ΕΕΠ Α.Ε.) ιδίως στο πλαίσιο των αναγκών εξειδικευμένο προσωπικό νια ενασχόληση τα θέματα αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας (target model).Η μη θέσπιση των λόγω ρυθμίσεων Θα οδηγούσε δυσχέρειες ακώλυτη λειτουργία του ΔΑΠΕΕΠ και ΡΑΕ και αδυναμία αποτελεσματικής άσκησης των αρμοδιοτήτων τους και γενικότερα, επομένως, δυσλειτουργία αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας.

Η μη θέσπιση των λόγω ρυθμίσεων Θα οδηγούσε δυσχέρειες ακώλυτη λειτουργία του ΔΑΠΕΕΠ και ΡΑΕ και αδυναμία αποτελεσματικής άσκησης των αρμοδιοτήτων τους και γενικότερα, επομένως, δυσλειτουργία αγοράς ηλεκτρικής ενέργεια

Όλη η τροπολογία

Το κείμενο του ΥΠΕΝ με την τροπολογία που κατατέθηκε στη Βουλή αναφέρει τα εξής:

Ρυθμίσεις για τον Μητροπολιτικό Πόλο Ελληνικού – Αγίου Κοσμά, τηΔΑΠΕΕΠ Α.Ε. και τη Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας 

Άρθρο 1

Χωροθέτηση μαρίνας Αγίου Κοσμά – Τροποποίηση παρ. 7 άρθρου 2 ν. 4062/2012

Η παρ. 7 του άρθρου 2 του ν.4062/2012 (Α’ 70) τροποποιείται ως εξής:

«7.α. Με το προεδρικό διάταγμα της παρ. 6 μπορεί να τροποποιείται το από 22.2.2002 προεδρικόδιάταγμα «Έγκριση Ειδικού Σχεδίου Ολοκληρωμένης Ανάπτυξης Ολυμπιακού Κέντρου Ιστιοπλοΐας στον Άγιο Κοσμά Αττικής» (Δ` 138), όπως συμπληρώθηκε με το άρθρο 24 του ν. 3342/2005 (Α΄ 131), και να καθορίζονται χερσαία και θαλάσσια ζώνη, χρήσεις γης και όροι δόμησης της περιοχής. Στην περίπτωση αυτή, το προεδρικό διάταγμα της παρ. 6 προτείνεται και από τον Υπουργό Τουρισμού μετά από γνώμη της Επιτροπής Τουριστικών Λιμένων του άρθρου 30 του ν.2160/1993 (Α’ 118). Για τα επόμενα στάδια χωροθέτησης και λειτουργίας της Μαρίνας Αγίου Κοσμά εφαρμόζονται ο ν.2160/1993 (Α΄ 118), οι δε διοικητικές πράξεις που απαιτούνται για την εκτέλεση των εργασιών εκδίδονται από το Γραφείο Ελληνικού.

Ειδικώς όσον αφορά στην περιοχή του Αθλητικού Κέντρου Νεότητας Αγίου Κοσμά, με το προεδρικό διάταγμα της παρ. 6 μπορεί να τροποποιείται και το από 1/3.5.2004 προεδρικό διάταγμα «Καθορισμός ζωνών προστασίας, χρήσεων γης και όρων και περιορισμών δόμησης στην παραλιακή ζώνη της Αττικής από το Φαληρικό Όρμο μέχρι την Αγία Μαρίνα Κρωπίας» (Δ` 254), προκειμένου να εναρμονιστεί με το Σχέδιο Ολοκληρωμένης Ανάπτυξης του Μητροπολιτικού Πόλου Ελληνικού – Αγίου Κοσμά.

Με όμοιο προεδρικό διάταγμα μπορούν επίσης να τροποποιούνται ή αναθεωρούνται γενικά πολεοδομικά σχέδια, πολεοδομικές μελέτες, ρυμοτομικά σχέδια και σχέδια πόλεως, καθώς και τοπικά ρυμοτομικά σχέδια του άρθρου 26 του ν. 1337/1983 (Α` 33), προκειμένου να εναρμονιστούν με τα όρια και το περιεχόμενο των ειδικότερων ζωνών των παρ. 2 και 3, ιδίως όσον αφορά στις χρήσεις γης, τους όρους και περιορισμούς δόμησης και τους όρους προστασίας του περιβάλλοντος ή και κάθε άλλο θέμα αναγκαίο για την ολοκληρωμένη ανάπτυξη του Μητροπολιτικού Πόλου Ελληνικού – Αγίου Κοσμά.

β. Το άρθρο 5 του ν. 3010/2002 (Α΄ 91) δεν έχει εφαρμογή επί των υδατορεμάτων που οριοθετούνται σύμφωνα με το πιο πάνω διάταγμα.»

Άρθρο 2

 Κυκλοφοριακή σύνδεση – Προσθήκη παρ. 1α και 1β στο άρθρο 5 ν. 4062/2012

 Στο άρθρο 5 του ν.4062/2012 (Α’ 70) προστίθενται νέες παρ. 1α και 1β ως εξής:

«1.α. Για την έκδοση των οικοδομικών αδειών εντός του Μητροπολιτικού Πόλου Ελληνικού – Αγίου Κοσμά και μέχρι την αποπεράτωση του οδικού δικτύου που έχει εγκριθεί με τις διοικητικές πράξεις των άρθρων 2 και 3, η κυκλοφοριακή σύνδεση των εγκαταστάσεων διενεργείται από και προς το υφιστάμενο εγκεκριμένο οδικό δίκτυο στα όρια του Μητροπολιτικού Πόλου μέσω προσωρινών συνδέσεων εντός του Πόλου. O τρόπος σύνδεσης των εγκαταστάσεων με το εγκεκριμένο οδικό δίκτυο αποτυπώνεται σε μελέτη, η οποία εγκρίνεται από το Τμήμα Μητροπολιτικού Σχεδιασμού Αθήνας – Αττικής της Διεύθυνσης Σχεδιασμού Μητροπολιτικών Περιοχών της Γενικής Διεύθυνσης Χωρικού Σχεδιασμού του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας μετά από αίτηση του ενδιαφερομένου. Η τελική σύνδεση των εγκαταστάσεων με το εγκεκριμένο οδικό δίκτυο του Πόλου, ομοίως, αποτυπώνεται σε μελέτη, η οποία συντάσσεται μετά από την έκδοση της σχετικής βεβαίωσης περαίωσης του ανεξάρτητου μηχανικού του άρθρου 6Α και εγκρίνεται από τη Διεύθυνση του προηγούμενου εδαφίου. Οι ως άνω μελέτες μπορούν να είναι ενιαίες για περισσότερες από μία εγκαταστάσεις και αναθεωρούνται στο σύνολό τους ή τμηματικά. Το β.δ.465/1970 (Α΄ 150) δεν εφαρμόζεται.

1.β. Μέχρι την αποπεράτωση των δικτύων υποδομών που έχουν εγκριθεί με τις διοικητικές πράξεις των άρθρων 2 και 3, όπως ιδίως των δικτύων κοινής ωφέλειας, η σύνδεση των κτισμάτων, κατασκευών και εν γένει εγκαταστάσεων διενεργείται σε προσωρινά δίκτυα, υφιστάμενα ή μη, εντός ή εκτός του Πόλου. O σχεδιασμός των προσωρινών δικτύων και η σύνδεση των ως άνω εγκαταστάσεων με τα δίκτυα αυτά αποτυπώνονται σε μελέτη, η οποία εγκρίνεται από τον αρμόδιο φορέα του αντίστοιχου δικτύου μετά από αίτηση του ενδιαφερομένου. H ως άνω μελέτη μπορεί να είναι ενιαία για περισσότερες εγκαταστάσεις και αναθεωρείται στο σύνολό της ή τμηματικά».

Άρθρο 3

Αρτιότητα προ της διαμόρφωσης κοινοχρήστων χώρων – Προσθήκη παρ. 7 στο άρθρο 5Α ν. 4062/2012

 Στο άρθρο 5Α του ν.4062/2012 (Α’ 70) προστίθεται νέα παρ. 7 ως εξής:

«7. Η ύπαρξη προσώπου ως προϋπόθεση αρτιότητας των οικοπέδων ή γηπέδων που δημιουργούνται εντός του Μητροπολιτικού Πόλου Ελληνικού – Αγίου Κοσμά, εφόσον αυτά έχουν πρόσωπο σε χώρο που χαρακτηρίζεται ως κοινόχρηστος με τις κοινές υπουργικές αποφάσεις του άρθρου 3, θεωρείται ότι συντρέχει από τον χρόνο περιέλευσης της κυριότητας του χώρου αυτού στο Ελληνικό Δημόσιο».

Άρθρο 4

Γραφείο Ελληνικού

  1.  Το Γραφείο Ελληνικού της υποπερ. αα’ της περ. ε της παρ. 2 του άρθρου 2 του π.δ. 142/2017 (Α’ 181) με το προσωπικό αυτού μεταφέρεται στη Γενική Γραμματεία Χωρικού Σχεδιασμού και Αστικού Περιβάλλοντος του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας και υπάγεται απευθείας στον οικείο Γενικό Γραμματέα. Κατά τα λοιπά εφαρμόζονται τα προβλεπόμενα στο άρθρο 6 του ν. 4062/2012 (Α’70).
  1. Καταργείται το πρώτο εδάφιο της παρ. 1 του άρθρου 6 του ν. 4062/2012 ως προς τη σύσταση Γραφείου Ελληνικού στη Γενική Γραμματεία Δημόσιας Περιουσίας του Υπουργείου Οικονομικών.
  1. H παρ. 2 του άρθρου 6 του ν. 4062/2012 αντικαθίσταται από τις παρ. 2Α, 2Β και 2Γ και διαμορφώνεται ως εξής:

«2A. Το Γραφείο Ελληνικού έχει τις εξής αρμοδιότητες:

α. Ενημερώνει τους ενδιαφερομένους για τη νομοθεσία και τις ενέργειες που απαιτούνται για την αδειοδότηση των έργων, δραστηριοτήτων, εγκαταστάσεων και κτιρίων που προγραμματίζονται να πραγματοποιηθούν εντός του Μητροπολιτικού Πόλου Ελληνικού – Αγίου Κοσμά.

β. Παραλαμβάνει τις αιτήσεις των ενδιαφερομένων για την έκδοση των πράξεων που προβλέπονται στα άρθρα 2 και 3, ελέγχει την πληρότητα των σχετικών φακέλων, φροντίζει για τη συμπλήρωση των αναγκαίων δικαιολογητικών από τους ενδιαφερόμενους και τους διαβιβάζει στις κατά περίπτωση αρμόδιες υπηρεσίες και φορείς για έλεγχο, παρατηρήσεις και παροχή των αναγκαίων γνωμοδοτήσεων, εισηγήσεων και εγκρίσεων.

γ. Λειτουργεί ως γραμματεία του Κεντρικού Συμβουλίου Διοίκησης για την Αξιοποίηση της Δημόσιας Περιουσίας του άρθρου 16 του ν. 3986/2011 (Α΄ 152) για όλα τα θέματα που αφορούν στην έγκριση και εφαρμογή του Σχεδίου Ολοκληρωμένης Ανάπτυξης κατά τα άρθρα 2 και 3 του παρόντος, καθώς και για την έκδοση πράξεων για τις οποίες απαιτείται η προηγούμενη εισήγηση ή γνώμη του ως άνω Συμβουλίου σύμφωνα με τις διατάξεις του παρόντος.

δ. Διατυπώνει προτάσεις και υποδεικνύει λύσεις για την αποτελεσματική αντιμετώπιση των διοικητικών δυσχερειών και προβλημάτων, τα οποία προκύπτουν κατά την αδειοδοτική ή άλλη συναφή διαδικασία που αφορά στα έργα, τις δραστηριότητες, καθώς και τα κτίρια και τις εγκαταστάσεις στην περιοχή του Μητροπολιτικού Πόλου Ελληνικού – Αγίου Κοσμά.

ε. Επεξεργάζεται σχέδια γενικών οδηγιών, εγκυκλίων και αποφάσεων για τη διευκόλυνση της αδειοδότησης στις πιο πάνω περιπτώσεις.

στ. Παρακολουθεί την εφαρμογή του Σχεδίου Ανάπτυξης που προβλέπεται στο άρθρο 2 και των πράξεων και των αποφάσεων που εκδίδονται σε εκτέλεσή του σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 3.

2B. Πέραν των αρμοδιοτήτων της παρ. 2A, το Γραφείο Ελληνικού έχει και τις παρακάτω αρμοδιότητες για το σύνολο του Μητροπολιτικού Πόλου Ελληνικού – Αγίου Κοσμά, πλην των εκτάσεων που έχουν χαρακτηριστεί ως κοινωφελείς και κοινωνικής ανταποδοτικότητας με τις διοικητικές πράξεις του άρθρου 3:

α. Εκδίδει όλες τις διοικητικές πράξεις που ορίζονται στο άρθρο 28 του ν. 4495/2017 (Α’ 167) για κάθε είδους εργασίες εντός του Μητροπολιτικού Πόλου Ελληνικού -Αγίου Κοσμά. Στο πλαίσιο έκδοσης των πράξεων αυτών ελέγχεται και η τήρηση των όρων και περιορισμών που ορίζονται με το προεδρικό διάταγμα του άρθρου 2 και με τις κοινές υπουργικές αποφάσεις του άρθρου 3, όπου απαιτείται.

β. Έχει όλες τις αρμοδιότητες εφαρμογής και ελέγχου των διοικητικών πράξεων της περ. α), μέχρι και τη θεώρηση αυτών προς τον σκοπό σύνδεσης των έργων με τα δίκτυα κοινής ωφέλειας, μετά από την αποπεράτωση των εργασιών, καθώς και της διαδικασίας γνωστοποίησης εκτέλεσης πρόσθετων εργασιών.

γ. Τηρεί αρχείο των φακέλων των διοικητικών πράξεων των περ. α) και β), συμπεριλαμβανομένων των συνοδευτικών μελετών και δικαιολογητικών.

δ. Είναι αρμόδιο για τον έλεγχο αυθαιρέτων κτισμάτων και χρήσεων και, σε περίπτωση διαπίστωσης παραβάσεων, είναι αρμόδιο για την επιβολή των νόμιμων κυρώσεων. Δύναται, επίσης, να προβαίνει σε διακοπή εργασιών ή ανάκληση αδειών, εάν απαιτείται.

ε. Εκδίδει βεβαιώσεις όρων δόμησης και χρήσεων γης, καθώς και βεβαιώσεις χώρων κύριας χρήσης για τη λειτουργία επαγγελματικών δραστηριοτήτων.

στ. Χορηγεί εγκρίσεις για τις δραστηριότητες που υπάγονται σε καθεστώς έγκρισης κατά την έννοια του ν. 4442/2016 (Α’ 230), καθώς και βεβαιώσεις εγκατάστασης κατά τη διαδικασία γνωστοποίησης του ίδιου νόμου.

ζ. Εκδίδει εγκρίσεις ή γνωμοδοτήσεις ως προς την καταλληλότητα και σκοπιμότητα γηπέδων και οικοπέδων για την ίδρυση τουριστικών καταλυμάτων ή ειδικών τουριστικών υποδομών. Εγκρίνει, επίσης, τις αρχιτεκτονικές μελέτες των τουριστικών καταλυμάτων και των ειδικών τουριστικών υποδομών, όπου απαιτείται, κατά την κείμενη νομοθεσία, και τηρεί το σχετικό αρχείο. Επιπλέον, χορηγεί το Ειδικό Σήμα Λειτουργίας, όπου απαιτείται, κατά την κείμενη νομοθεσία.

η. Χορηγεί όλες τις απαραίτητες άδειες και εγκρίσεις για τις κατασκευές εντός του Μητροπολιτικού Πάρκου Πρασίνου και Αναψυχής και των ανοικτών χώρων των ζωνών ανάπτυξης, όπως καθορίζονται με τις διοικητικές πράξεις του άρθρου 3, συμπεριλαμβανομένων των αδειών κοπής δένδρων.

θ. Χορηγεί τις άδειες λειτουργίας των αθλητικών εγκαταστάσεων.

ι. Χορηγεί τις οικοδομικές άδειες των κτισμάτων, εγκαταστάσεων και λοιπών κατασκευών εντός τουριστικών λιμένων κάθε κατηγορίας.

ια. Έχει την ευθύνη υπαγωγής των έργων ή δραστηριοτήτων σε Πρότυπες Περιβαλλοντικές Δεσμεύσεις, σύμφωνα με την παρ. 2 του άρθρου 8 του ν.4014/2011 (Α’ 209).

ιβ. Χορηγεί τις άδειες εγκατάστασης και λειτουργίας των υπαίθριων ψυχαγωγικών δραστηριοτήτων του άρθρου 39 του ν.4497/2017 (Α’ 171).

ιγ. Προβαίνει στην έκδοση εγκρίσεων εγκατάστασης σταθμών στην ξηρά (κεραίες κινητής τηλεφωνίας) και στην επιβολή κυρώσεων, όπου απαιτείται.

ιδ. Εφόσον η αρμόδια υπηρεσία δεν έχει αποφανθεί μέσα σε χρονικό διάστημα σαράντα πέντε (45) ημερών και μετά την άπρακτη πάροδο αυτού:

αα.       Εγκρίνει μελέτες ενεργητικής πυροπροστασίας και χορηγεί πιστοποιητικά ενεργητικής πυροπροστασίας.

αβ.       Χορηγεί βεβαιώσεις και πιστοποιητικά δασικού ή μη χαρακτήρα εκτάσεων εντός του Πόλου, καθώς και άδεια επέμβασης σε δασική έκταση.

αγ.       Εκδίδει κάθε άλλη διοικητική πράξη που απαιτείται για την εκτέλεση των εργασιών, καθώς και την ίδρυση, εγκατάσταση και λειτουργία κάθε είδους επιχείρησης εντός του Πόλου.

Προς τον σκοπό άσκησης της σχετικής αρμοδιότητάς του, το Γραφείο Ελληνικού παραλαμβάνει τη σχετική αίτηση των ενδιαφερομένων που συνοδεύεται από πλήρη φάκελο, τα οποία διαβιβάζει στις αρμόδιες υπηρεσίες προς έναρξη της προθεσμίας του πρώτου εδαφίου της παρούσας περίπτωσης.

ιε.        Παραλαμβάνει αιτήσεις των ενδιαφερομένων για τη χορήγηση παρεκκλίσεων, εφόσον αυτές προβλέπονται από την κείμενη νομοθεσία.

ιστ. Τηρεί αρχείο όλων των πράξεων που εκδίδει και όλων των εγκρίσεων που χορηγεί με τους συνοδευτικούς φακέλους αυτών.

2Γ. Με απόφαση του Υπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας μπορεί να τροποποιούνται οι αρμοδιότητες του Γραφείου Ελληνικού».

  1. Η παρ. 4 του άρθρου 6 του ν. 4062/2012 τροποποιείται ως προς τους αποδέκτες της αίτησης και διαμορφώνεται ως εξής:

«4. Ο Προϊστάμενος του Γραφείου υποβάλλει, μέχρι την 1η Φεβρουαρίου κάθε έτους, στον Υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας και στον Γενικό Γραμματέα Χωρικού Σχεδιασμού και Αστικού Περιβάλλοντος, απολογιστική έκθεση για το έργο που υλοποιήθηκε κατά το προηγούμενο έτος. Στην πιο πάνω έκθεση περιλαμβάνονται πλήρη στοιχεία για τις αιτήσεις που υποβλήθηκαν στο γραφείο και αυτές που διεκπεραιώθηκαν, τον χρόνο διεκπεραίωσης, τις αιτήσεις που καθυστέρησαν ή απορρίφθηκαν και τους λόγους της καθυστέρησης ή απόρριψης, καθώς και προτάσεις για την αντιμετώπιση των διοικητικών δυσχερειών και προβλημάτων τα οποία προέκυψαν κατά τη σχετική αδειοδοτική διαδικασία.»

 

Άρθρο 5

Τροποποιήσεις Σύμβασης Διανομής

 Τροποποιήσεις της από 9.3.2021 «Σύμβασης Διανομής – Σύστασης Δικαιώματος Επιφάνειας Ακινήτου Μητροπολιτικού Πόλου Ελληνικού – Αγίου Κοσμά», όπως κυρώθηκε με τον ν. 4787/2021 (Α’44), οι οποίες αφορούν σε μεταβολές των ορίων των διανεμόμενων ακινήτων και οι οποίες καθίστανται αναγκαίες, λόγω της τροποποίησης του από 28.2.2018 προεδρικού διατάγματος (ΑΑΠ 35) περί «Έγκρισης του Σχεδίου Ολοκληρωμένης Ανάπτυξης (ΣΟΑ) του Μητροπολιτικού Πόλου Ελληνικού – Αγίου Κοσμά Περιφέρειας Αττικής» ή των κοινών υπουργικών αποφάσεων που έχουν εκδοθεί κατ’ εξουσιοδότηση του άρθρου 3 του ν. 4062/2012 (Α’ 70), υλοποιούνται με σύμβαση μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου, νόμιμα εκπροσωπούμενου από τον Υπουργό Οικονομικών, και της εταιρείας «ΕΛΛΗΝΙΚΟ – ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΚΑΙ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗΣ ΑΚΙΝΗΤΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟΥ ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ» ή θυγατρικών της εταιρειών ή τρίτων στους οποίους έχουν παραχωρηθεί η εκτέλεση και εκμετάλλευση έργων στα συγκεκριμένα ακίνητα. Η σύμβαση αυτή περιβάλλεται τον τύπο του συμβολαιογραφικού εγγράφου και μεταγράφεται, άλλως καταχωρίζεται, στα βιβλία μεταγραφών του αρμόδιου Υποθηκοφυλακείου ή στα κτηματολογικά βιβλία του αρμόδιου Κτηματολογικού Γραφείου, κατά περίπτωση. Στην εν λόγω σύμβαση προσαρτώνται μόνο τα έγγραφα από τα οποία προκύπτει η μεταβολή των ορίων των ακινήτων στα οποία αφορά η τροποποίηση, χωρίς να απαιτείται η προσάρτηση οποιουδήποτε άλλου εγγράφου, πιστοποιητικού ή βεβαίωσης, κατά παρέκκλιση από κάθε άλλη γενική ή ειδική διάταξη νόμου.

Άρθρο 6

Τροποποιήσεις λοιπών στοιχείων της γενικής οργάνωσης του Πάρκου – Τροποποίηση παρ. 1 άρθρου 3 ν. 4062/2012

 Στην παρ. 1 του άρθρου 3 του ν.4062/2012 (Α’ 70) τροποποιούνται οι περ. α), β) και δ), προστίθεται περ. στ) και η παρ. 1 διαμορφώνεται ως εξής:

«Για την εφαρμογή του Σχεδίου του άρθρου 2 ακολουθούνται, ανά κατηγορία περιοχής, οι ακόλουθες διαδικασίες:

  1. Μητροπολιτικό Πάρκο Πρασίνου και Αναψυχής:

α. Με κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομικών και Περιβάλλοντος και Ενέργειας, που εκδίδεται ύστερα από αίτηση της εταιρείας «Ελληνικό Α.Ε.» ή θυγατρικής της εταιρείας ή τρίτων στους οποίους έχει παραχωρηθεί η εκτέλεση και εκμετάλλευση των έργων και εισήγηση του Κεντρικού Συμβουλίου Διοίκησης για την Αξιοποίηση της Δημόσιας Περιουσίας που προβλέπεται στο άρθρο 16 του ν. 3986/2011, εγκρίνεται η γενική οργάνωση του Μητροπολιτικού Πάρκου Πρασίνου και Αναψυχής της περ. ε’ της παρ. 3 του άρθρου 2 και εξειδικεύονται οι χρήσεις γης και οι όροι δόμησης που θεσπίζονται για το Πάρκο με τα προεδρικά διατάγματα του άρθρου 2.

β. Με την απόφαση αυτή καθορίζονται επίσης οι περιοχές του πάρκου που θα διατεθούν για τη δημιουργία τεχνητών δασών, αλσών, κήπων, λιμνών, φυτωρίων, βοτανικών κήπων, θερμοκηπίων και λοιπών χώρων πρασίνου, οι χώροι περιπάτου, παιχνιδιού, άθλησης, εκπαίδευσης, περιπέτειας, εκθέσεων, συναυλιών και λοιπών δραστηριοτήτων, ο τρόπος διαμόρφωσης αυτών και το περίγραμμα των κτιριακών ενοτήτων, το εσωτερικό οδικό δίκτυο και το δίκτυο πεζοδρόμων και ποδηλατοδρόμων, η θέση των χώρων στάθμευσης, καθώς και η γενική οργάνωση κάθε άλλου χώρου, κτιρίου, εγκατάστασης, χρήσης ή λειτουργίας που θα απαιτηθεί για την ολοκληρωμένη ανάπτυξη και λειτουργία του Πάρκου.

γ. Με την πιο πάνω απόφαση εγκρίνονται, επίσης, και οι περιβαλλοντικοί όροι των έργων και δραστηριοτήτων που απαιτούνται για την οργάνωση και λειτουργία και Πάρκου, ύστερα από υποβολή ενιαίας Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων και τήρηση της διαδικασίας που ορίζεται στις παρ. 2β και 3 του άρθρου 3 του ν. 4014/2011. Οι προθεσμίες που προβλέπονται στην παρ. 2β του ανωτέρω άρθρου και οι οποίες είναι άνω των είκοσι (20) εργάσιμων ημερών, μειώνονται κατά δέκα (10) εργάσιμες ημέρες.

δ. Η πιο πάνω απόφαση εκδίδεται εντός τεσσάρων μηνών από τότε που οι φορείς της περ. α υποβάλουν αίτηση, συνοδευόμενη από τις περιβαλλοντικές, τεχνικές, φυτοτεχνικές και λοιπές μελέτες και στοιχεία τεκμηρίωσης, στο Γραφείο Ελληνικού της Γενικής Γραμματείας Χωρικού Σχεδιασμού και Αστικού Περιβάλλοντος του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας. Η έκδοση της ανωτέρω αποφάσεως αποτελεί προϋπόθεση για την έκδοση των αποφάσεων που προβλέπονται στις παρ. 2 και 3.

ε. Με όμοια απόφαση εγκρίνεται και ο Κανονισμός Λειτουργίας του Πάρκου Πρασίνου και Αναψυχής και καθορίζονται οι υποχρεώσεις και τα δικαιώματα των φορέων της περίπτωσης α` όσον αφορά τη διοίκηση, διαχείριση, συντήρηση και εκμετάλλευση του Πάρκου.

στ. Οι χρήσεις γης και οι όροι δόμησης του Πάρκου τροποποιούνται εντός των ορίων και περιορισμών του προεδρικού διατάγματος του άρθρου 2, με κοινές υπουργικές αποφάσεις που εκδίδονται με τη διαδικασία της περ. α’. Ουσιώδεις τροποποιήσεις των λοιπών στοιχείων της γενικής οργάνωσης του Πάρκου, όπως αυτά απαριθμούνται στην περ. β’, εγκρίνονται με απόφαση του Υπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας, η οποία εκδίδεται κατόπιν γνωμοδότησης του Κεντρικού Συμβουλίου Πολεοδομικών Θεμάτων και Αμφισβητήσεων (ΚΕ.ΣΥ.ΠΟ.Θ.Α.). Επουσιώδεις τροποποιήσεις των στοιχείων της περ. β’ αποτυπώνονται στο Σχέδιο Γενικής Οργάνωσης της περ. α’ και κατατίθενται στο Γραφείο Ελληνικού. Η αμφισβήτηση ως προς τον επουσιώδη ή μη χαρακτήρα των τροποποιήσεων επιλύεται με δεσμευτική γνωμοδότηση του ΚΕ.ΣΥ.ΠΟ.Θ.Α., οπότε ακολουθείται αναλόγως η διαδικασία του δεύτερου ή του τρίτου εδαφίου.»

Άρθρο 7

Κατεδαφιστέα και διατηρούμενα κτίρια 

  1. Το κτίσμα που αποτυπώνεται με α.α. 954 στο Παράρτημα Α’ του άρθρου 67 του ν. 4663/2020 (Α’ 30) ως διατηρούμενο, και τα πέντε (5) κτίσματα που αποτυπώνονται με α.α. 420, 426, 427, 429 και 840 στο ως άνω Παράρτημα Α’ κατεδαφίζονται κατά παρέκκλιση κάθε άλλης διάταξης. Για την κατεδάφισή τους εκδίδεται απόφαση από τον Υπουργό Ανάπτυξης και Επενδύσεων μετά από εισήγηση της «ΕΛΛΗΝΙΚΟ Α.Ε.», η οποία συνοδεύεται από τα δικαιολογητικά του δεύτερου εδαφίου της παρ. 1 του ίδιου άρθρου, αναφορικά με τα συγκεκριμένα κτίσματα. Η απόφαση του προηγούμενου εδαφίου επέχει θέση άδειας κατεδάφισης και για την έναρξη των εργασιών κατεδάφισης εφαρμόζονται οι παρ. 3γ, 3δ και 3ε του ίδιου άρθρου.
  2. Τα τρία (3) κτίσματα που αποτυπώνονται με α.α. 155, 801 και 949 στην κατηγορία «Λοιποί Κτιριακοί Όγκοι» του Παραρτήματος Α’ του άρθρου 67 του ν. 4663/2020 ως προοριζόμενα προς κατεδάφιση, διατηρούνται κατά παρέκκλιση κάθε άλλης διάταξης, η δε άδεια κατεδάφισης που εμπεριέχεται στη με αρ. 44568/2020απόφαση του Υπουργού Ανάπτυξης και Επενδύσεων (Δ’ 240) καταργείται ως προς τα κτίσματα αυτά.
  3. Ο χαρακτηρισμός των εγκαταστάσεων του Μητροπολιτικού Πόλου Ελληνικού – Αγίου Κοσμά στο Παράρτημα Α’ του άρθρου 67 του ν.4663/2020 και στο συνοδευτικό τοπογραφικό διάγραμμα ως διατηρούμενων ή προοριζόμενων προς κατεδάφιση δύναται να τροποποιείται με απόφαση του Υπουργού Ανάπτυξης και Επενδύσεων ως εξής:

α.         Για εγκαταστάσεις που αποτυπώνονταν ως διατηρούμενες στο Παράρτημα Α’ του ως άνω άρθρου αυτού και χαρακτηρίζονται ως κατεδαφιστέες, η απόφαση του πρώτου εδαφίου επέχει θέση άδειας κατεδάφισης υπό τις προϋποθέσεις του δεύτερου εδαφίου της παρ. 1 του εν λόγω άρθρου. Κατά τα λοιπά εφαρμόζονται οι παρ. 3γ, 3δ και 3ε του άρθρου αυτού.

β.         Για εγκαταστάσεις που αποτυπώνονταν στο Παράρτημα Α’ του άρθρου 67 του ν.4663/2020 ως προοριζόμενες προς κατεδάφιση, ο χαρακτηρισμός τους ως διατηρούμενων εγκρίνεται με την απόφαση του πρώτου εδαφίου, με την οποία καταργείται και η αντίστοιχη άδεια κατεδάφισης της διατηρούμενης εγκατάστασης, η οποία εμπεριέχεται στις με αρ. 44565 και 44568/06.05.2020 αποφάσεις του Υπουργού Ανάπτυξης και Επενδύσεων (Δ’ 240)».

Άρθρο 8

Κάλυψη εκτάκτων αναγκών σε προσωπικό της ΔΑΠΕΕΠ Α.Ε. και της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας

  1. Η διάρκεια ισχύος των ενεργών συμβάσεων έργου ή εργασίας ιδιωτικού δικαίου, οι οποίες έχουν συναφθεί με την ανώνυμη εταιρεία «Διαχειριστής ΑΠΕ και Εγγυήσεων Προέλευσης»(ΔΑΠΕΕΠ) δυνάμει του άρθρου 75 του ν. 4602/2019 (Α’ 45) και της παρ. 3 του άρθρου 112 του ν. 4685/2020 (Α’ 92) παρατείνεται κατά δύο (2) έτη από την κατά περίπτωση λήξη αυτών. Η παράταση της διάρκειας ισχύος των εν λόγω συμβάσεων δεν γεννά οποιοδήποτε δικαίωμα αποζημίωσης ή άλλη αξίωση ή προνόμιο μετά τη λήξη αυτών.
  2. Οι θέσεις που έχουν συσταθεί στη Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας (ΡΑΕ) με την παρ. 10 του άρθρου 34 του ν. 3734/2009 (Α’ 8) διατηρούνται έως και την 31η.12.2022. Κατά τα λοιπά ισχύει το τρίτο άρθρο του ν. 4402/2016 (Α’ 121). Οι θέσεις που έχουν συσταθεί στη ΡΑΕ σύμφωνα με την παρ. 2 του άρθρου 54 του ν. 4546/2018 (Α’ 101) διατηρούνται έως και την 31η.12.2022.