Μετρό - Γραμμή 4: Πού θα μπούν οι Μετροπόντικες - τί θα γίνει με τη χρηματοδότηση;
Μετρό - Γραμμή 4: Πού θα μπούν οι Μετροπόντικες - τί θα γίνει με τη χρηματοδότηση;
Πηγή Εικόνας: ΑΠΕ-ΜΠΕ/ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΟΛΕΣΙΔΗΣ

Στις αρχές του 2022 αναμένεται να ξεκινήσουν οι κατασκευαστικές εργασίες για την υλοποίηση της γραμμής 4 του Μετρό Άλσος Βεΐκου – Γουδή, που είναι έργο προϋπολογισμού 1,8 δισ. ευρώ.

Αυτό προκύπτει από στοιχεία που παρέθεσε σήμερα, σε συνέντευξη Τύπου ο Κωνσταντίνος Μιτζάλης, διευθύνων σύμβουλος της τεχνικής εταιρείας Άβαξ, που θα υλοποιήσει το έργο κοινοπρακτικά με τις εταιρείες Ghella και Alstom.

Ακόμη, και εδώ γίνεται πιο συγκεκριμένη η είδηση, σύμφωνα με τα στοιχεία Μιτζάλη – Άβαξ, μέσα στον Μάρτιο η Αττικό Μετρό, που αποτελεί τον φορέα του έργου, αναμένεται να καταθέσει για προσυμβατικό έλεγχο από το Ελεγκτικό Συνέδριο τη σύμβαση του έργου.

Ο ίδιος εκτίμησε ότι αφού ολοκληρωθεί η διαδικασία και η σύμβαση κατατεθεί και εγκριθεί από την Βουλή, η υπογραφή της, μεταξύ της κοινοπραξίας και του Δημοσίου, θα λάβει χώρα στα τέλη της άνοιξης.

Σύμφωνα με τον κ. Μιτζάλη, θα ακολουθήσει η έναρξη των μελετών το καλοκαίρι, με τις κατασκευαστικές εργασίες να υπολογίζεται ότι θα ξεκινήσουν αρχές του 2022.

Τονίζουμε ότι αυτή η περίοδος 1,5 – 2 ετών για την εκπόνηση των μελετών εξυπηρετεί και την επίλυση του ζητήματος να μη συμπέσουν οι εργασίες της σύμβασης κατασκευής με τις εργασίες της σύμβασης για τις πρόδρομες εργασίες, που επίσης ξεκινούν άμεσα.

Τα πρώτα εργοτάξια κατασκευής του έργου θα στηθούν στην Βεΐκου και την Κατεχάκη, επειδή στα δύο αυτά σημεία, που αποτελούν την αρχή και το τέλος του έργου, θα ξεκινήσουν τις εργασίες τους οι δύο μετροπόντικες της γραμμής 4 του Μετρό.

Θυμίζουμε ότι πρώτο το economix, είχε αποκαλύψει από τον Ιανουάριου του 2020, το πού σχεδιάζεται να γίνουν τα πρώτα εργοτάξια για τη νέα γραμμή, αλλά και τους προβληματισμούς για το στήσιμο εργοταξίων σε άλλες περιοχές και τα πιθανά κυκλοφοριακά και άλλα προβλήματα.

Σημειώνεται ότι η πρώτη φάση της γραμμής 4 του μετρό Άλσος Βεΐκου – Γουδή περιλαμβάνει 15 συνολικά σταθμούς (Βεΐκου, Γαλάτσι, Ελικώνος, Κυψέλη, Δικαστήρια, Αλεξάνδρας, Εξάρχεια, Ακαδημίας, Κολωνάκι, Ευαγγελισμός, Καισαριανή, Πανεπιστημιούπολη, Ιλίσια, Ζωγράφου, Γουδή).

Επίσης θυμίζουμε ότι, παρά τις αντίθετες εκτιμήσεις, το economix είχε υποστηρίξει ότι το έργο μπαίνει σε τελική ευθεία και αναμένεται να ξεκινήσει σε λίγους μήνες, όπως και γίνεται, και με τη «βούλα» των αναδόχων πλέον.