Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών «Ελ. Βενιζέλος»
Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών «Ελ. Βενιζέλος»
Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών «Ελ. Βενιζέλος»
Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών «Ελ. Βενιζέλος»
Πηγή Εικόνας: wikimedia commons

Το ισχυρό επενδυτικό ενδιαφέρον για την πώληση του 30% του Ελ. Βενιζέλος απέδειξε, η χθεσινή ανακοίνωση του ΤΑΙΠΕΔ με την οποία εννέα από τους συνολικά 10 υποψήφιους επενδυτές περνούν στη δεύτερη φάση, που περιλαμβάνει την υποβολή δεσμευτικών προσφορών. Η διαδικασία αυτή αναμένεται ότι θα πραγματοποιηθεί μέχρι το τέλος του καλοκαιριού, ενώ δεν αποκλείεται το οικονομικό κλείσιμο της σύμβασης παραχώρησης να γίνει μέχρι το τέλος της χρονιάς. Σε κάθε περίπτωση, για το ΤΑΙΠΕΔ η πώληση του 30% του Ελ. Βενιζέλος αντιπροσωπεύει την μεγαλύτερη ποσότητα εσόδων για το 2020, με το στόχο να τίθεται στα 2,4 δισ. ευρώ.

Να σημειώσουμε ότι από τη διαδικασία αποκλείστηκε το PG Asset Management, που είναι ένας από τους  μεγαλύτερους διαχειριστές συνταξιοδοτικών περιουσιακών στοιχείων στις Κάτω Χώρες και στην Ευρώπη, επειδή απέσυρε το ενδιαφέρον του.

Το ισχυρό ενδιαφέρον

Η σημαντική άνοδος της επιβατικής κίνησης-αυξήθηκε 6%, στα 25,5 εκατ. άτομα το 2019 έναντι του 2018- είναι η αιτία του ισχυρού ενδιαφέροντος των επενδυτών. Κι αυτό πολύ απλά επειδή οι χρεώσεις των επιβατών από τα οποία αντλεί τουλάχιστον τα μισά έσοδά του ένα αεροδρόμιο, αυξάνονται όσο μεγαλώνει ο αριθμός των ταξιδιωτών.

Παράλληλα, οι επενδυτές συνωστίζονται στις…αφίξεις του ΔΑΑ, επειδή, όπως αναφέρουν οι αναλυτές, λαμβάνουν υπόψη και τις προβλέψεις για την πορεία του ΑΕΠ, που αυξήθηκε οριακά κατά 2% το 2018, συμπαρασύροντας ανοδικά τις εξαγωγές έναντι των εισαγωγών και κατ’ επέκταση τον εμπορευματικό όγκο. Λαμβάνουν επίσης, υπόψη και την καλή πορεία των εσόδων από μη αεροναυτιλιακές δραστηριότητες, που αντιπροσωπεύουν το 50% του συνόλου σε αερολιμένες των ΗΠΑ και της Ευρώπης. Ύστερα από την εκτεταμένη ανακαίνιση των εμπορικών καταστημάτων του ∆ορυφορικού Αεροσταθμού, που οδήγησε στην προσθήκη νέων καταστημάτων και εστιατορίων, όπως και στην αναβάθμιση των υφισταμένων, το εμπορικό κέντρο του αεροδρομίου αύξησε τα έσοδά του κατά 10,5%.

Η επέκταση

Την ίδια στιγμή, τα έσοδα του ΔΑΑ εκτιμάται ότι θα αυξηθούν, καθώς η διοίκηση της εταιρείας σχεδιάζει:

-την κατασκευή νέας πίστας στάθμευσης αεροσκαφών βορείως του τροχοδρόμου Υ2, νέας πίστας Γενικής Αεροπορίας και νέου κτηρίου για την υποστήριξη της επίγειας εξυπηρέτησης

-την προσθήκη κατ’ επέκταση τμήματος του υπάρχοντος κτηρίου του Δορυφορικού Αεροσταθμού και λοιπές παρεμβάσεις

-την κατασκευή νέου Χώρου αναμονής των ταξί στα Βορειοδυτικά (ΒΔ) του εμπορικού πάρκου

-την περαιτέρω ανάπτυξη υποδομών

Με τα δεδομένα αυτά, των επιδόσεων του ΔΑΑ και της βελτίωσης των μακροοικονομικών μεγεθών, εκτιμάται ότι το τίμημα για την απόκτηση του 30%, θα μπορούσε να αγγίξει το 1,5 δισ. ευρώ, με την αποτίμηση από τους συμβούλους του ΤΑΙΠΕΔ να μην έχει, ακόμη, πραγματοποιηθεί.