Κλείδωσε η δημοπράτηση των έργων στο αεροδρόμιο Πάρου
Το αεροδρόμιο Πάρου
Κλείδωσε η δημοπράτηση των έργων στο αεροδρόμιο Πάρου
Το αεροδρόμιο Πάρου
Πηγή Εικόνας: ΥΠΑ

Ένας…αιώνας χωρίζει το σήμερα, σε σχέση με το 2016, τις επιδόσεις του αεροδρομίου Πάρου όσον αφορά τον αριθμό πτήσεων και επιβατών. Το 2016 ο τότε υπουργός Χρήστος Σπίρτζης, σε ένα επικοινωνιακό σόου, είχε εγκαινιάσει το νέο αεροδρόμιου Πάρου, έργο που επιτρέπει την προσαπογείωση μεγαλύτερων αεροπλάνων. Σήμερα όμως, οι εργασίες επέκτασης του αεροδρομίου είναι, ξανά, αναγκαίες λόγω των πολύ καλών μεγεθών του ελληνικού τουρισμού. Είναι ενδεικτικό ότι οι αφίξεις και οι αναχωρήσεις τακτικών πτήσεων διπλασιάστηκαν το ενδεκάμηνο του 2019, σε σχέση με το 2016, ενώ οι αφίξεις επιβατών άγγιξαν τις 114.879 από 36.682 το 2016.

Το αεροδρόμιο σήμερα

Σήμερα, η συνολική επιφάνεια των κτιριακών εγκαταστάσεων του νέου Κρατικού Αερολιμένα Πάρου εκτείνεται σε 745 τ.μ., από τα οποία τα 420 τ.μ. χρησιμοποιούνται για την εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού (αίθουσες αναμονής, αφίξεων, αναχωρήσεων, χώροι υγιεινής -WC, γραφεία Goldair Handling, Aegean Airlines. Rent a Car, Κυλικείο).

Άλλα περίπου 150 τ.μ. αποτελούν την τριώροφη κατασκευή του Πύργου Ελέγχου (ισόγειο, l°s και 2°s όροφος), όπου στεγάζονται η ΕΜΥ και η ΥΠΑ. Στον δεύτερο και τελευταίο όροφο βρίσκεται ο Πύργος Ελέγχου του Αερολιμένα.

Υπάρχουν, επίσης, και άλλα περίπου 120 τ.μ. (ξεχωριστοί οικίσκοι ISOBOX), για την στέγαση ηλεκτρομηχανολογικών εγκαταστάσεων (Η/Ζ, φωτοσήμανση, υδροστάσιο, πίνακες), καθώς και αποθηκών γενικής φύσεως υλικών και πυρόσβεσης.

Τα έργα που δρομολογούνται

Στο υπουργείο Υποδομών εκτιμούν ότι τα έργα της επέκτασης του αεροδρομίου Πάρου θα δημοπρατηθούν με ορίζοντα την άνοιξη του 2020.

Ωστόσο, απαιτείται να ολοκληρωθεί ο έλεγχος των μελετών που αφορούν στο νέο κτίριο αεροσταθμού, στην επέκταση του δαπέδου στάθμευσης αεροσκαφών, στην επέκταση του διαδρόμου προσαπογειώσεων αεροσκαφών και στην υδραυλική μελέτη προστασίας των πρανών δυτικής πλευράς του αεροδρομίου Πάρου.

Ο υπόψη έλεγχος αναμένεται να ολοκληρωθεί, εντός του Ιανουαρίου 2020, οπότε και θα διαβιβασθεί στην αρμόδια Διαχειριστική Αρχή για παρατηρήσεις πριν την επίσημη υποβολή της αίτησης χρηματοδότησης.

Μετά την έγκριση των περιβαλλοντικών όρων του νέου κτιρίου και της επέκτασης του διαδρόμου στάθμευσης αεροσκαφών από το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας θα είναι δυνατή η υποβολή της πρότασης για χρηματοδότηση του έργου από το Ε.Π. ΥΜΕΠΕΡΑΑ του ΕΣΠΑ 2014-2020. Εφόσον ενταχθεί η πράξη στο υπόψη επιχειρησιακό πρόγραμμα θα καταστεί δυνατή η δημοπράτηση και υλοποίησή των έργων ανάπτυξης στον Κρατικό Αερολιμένα Πάρου.

Σύμφωνα με την ΥΠΑ, οι μελέτες που έχουν ολοκληρωθεί, περιλαμβάνουν:

-με κόστος έργου 38 εκατ. ευρώ, την κατασκευή νέου αεροσταθμού, πυροσβεστικού σταθμού, φυλάκιου ασφαλείας, περιβάλλοντα χώρου και εσωτερικού δικτύου

-με κόστος (μελετών) 2,45 εκατ. ευρώ την αμφίπλευρη επέκταση του Διαδρόμου κατά 199,50 μ., πέραν εκάστου άκρου του, ούτως ώστε ο διάδρομος από 1.400 μ., που είναι σήμερα, να αποκτήσει συνολικό μήκος 1.799 μ, μετά των αναγκαίων ζωνών ασφαλείας, καθώς και περιοχών ασφαλείας πέρατος διαδρόμου (RESA), β) την μικρής κλίμακας τροποποίηση της περιμετρικής οδού στις περιοχές επέκτασης του διαδρόμου και γ) εργασίες φωτοσήμανσης, που είναι απαραίτητες για την λειτουργία του διαδρόμου, μετά την επέκταση (επέκταση φωτοσήμανσης κ.λπ.), σύμφωνα με τα προβλεπόμενα από τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Ασφαλείας Πτήσεων -με κόστος, περίπου 1,9 εκατ. ευρώ, την αμφίπλευρη επέκταση του δαπέδου στάθμευσης των αεροσκαφών, κατά 90 μ. προς Νότο και κατά 50 μ. προς Βορά, ώστε να αποκτήσει διαστάσεις 340X130 μ., από 200X130 μ., που διαθέτει σήμερα, β) εργασίες φωτισμού — φωτοσήμανσης, που είναι απαραίτητες για την λειτουργία του Δαπέδου Στάθμευσης μετά την επέκταση