Γιάννης Κεφαλογιάννης
Γιάννης Κεφαλογιάννης
Πηγή Εικόνας: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Εντός του επόμενου διμήνου, πρόκειται να ξεκαθαρίσει το τοπίο αναφορικά με το πρόβλημα του πάρκινγκ σε δίκυκλα, δεδομένου ότι παρατηρείται τα τελευταία χρόνια να παρκάρουν κυριολεκτικά όπου… βρουν. Την ίδια ώρα, εξετάζεται η επαναφορά της κάρτας θορύβου, κάτι που ωστόσο μέχρι στιγμής δεν έχει κλειδώσει.

Σύμφωνα με τα όσα είπε ο υφυπουργός Μεταφορών Γιάννης Κεφαλογιάννης απαντώντας σε σχετική ερώτηση στην Βουλή, η άναρχη στάθμευση στην Αθήνα αποτελεί γεγονός. «Σήμερα είμαστε σε ένα πολύ καλό σημείο. Έχω στα χέρια μου το σχέδιο της Υπουργικής Απόφασης που συνέταξαν οι υπηρεσίες του υπουργείου μας και θα το στείλουμε στο συναρμόδιο υπουργείο Περιβάλλοντος».

Όπως εξήγησε ο κ. Κεφαλογιάννης, στην ΥΑ καθορίζονται όλες οι λεπτομέρειες για τη νόμιμη λειτουργία χώρων στάθμευσης δικύκλων δίνοντας λύση σε ένα χρονίζον πρόβλημα «που επιβαρύνει σημαντικά την καθημερινότητα χιλιάδων συμπολιτών μας. Παράλληλα ανοίγει ένα ακόμα επιχειρηματικό πεδίο για επενδύσεις. Ωφελούμενοι από την απόφαση είναι καταρχήν οι ίδιοι οι οδηγοί δικύκλων. Πολλές φορές υποχρεούντο να σταθμεύουν σε θέσεις ακατάλληλες και με ανορθόδοξο τρόπο, διακινδυνεύοντας τη σωματική τους ακεραιότητα, την απώλεια της περιουσίας τους, αλλά και την επιβολή προστίμου λόγω παράνομης στάθμευσης».

Ειδικότερα, με την Απόφαση θα δίνεται το πράσινο φως ώστε να δημιουργηθούν άμεσα στα μεγάλα αστικά κέντρα πάρκινγκ μόνο για μηχανές και ποδήλατα. Για τους συγκεκριμένους χώρους στάθμευσης εξετάζεται να επιτρέπεται η κατακόρυφη ανύψωση (όροφοι ή επίπεδα) ώστε να αυξάνεται η χωρητικότητα στα πάρκινγκ που βρίσκονται σε μικρά οικόπεδα αλλά και η δυνατότητα δημιουργίας χώρου στάθμευσης δικύκλων και στα πάρκινγκ αυτοκινήτων εφόσον γίνουν οι προβλεπόμενες παρεμβάσεις.

Πάντως, η συγκεκριμένη ρύθμιση θα μπορεί να καλύψει και ιδιοκτήτες μικρών οικοπέδων, οι οποίοι δεν μπορούσαν να λάβουν άδεια λειτουργίας για την ίδρυση χώρων στάθμευσης αυτοκινήτων.

Ηχορύπανση – κάρτα θορύβου

Αναφορικά με το θέμα της ηχορύπανσης, ο υφυπουργός σημείωσε ότι εξετάζεται το ενδεχόμενο να επανέλθει η κάρτα θορύβου στα δίκυκλα, που συνεπάγεται υποχρέωση ελέγχου του θορύβου, όπως συμβαίνει με τον έλεγχο καυσαερίων.

Μάλιστα, η ένταση του θορύβου μπορεί να μετριέται στα ΚΤΕΟ είτε στα συνεργεία, με βάση τις τεχνικές προδιαγραφές του οχήματος. «Συμπληρωματικά, επειδή ακριβώς απαιτείται και θεσμικό πλαίσιο το οποίο να περιβάλλει την εφαρμογή του νόμου, επεξεργαζόμαστε διάταξη που προβλέπει ακόμη και πρόστιμα στα συνεργεία που συνεργούν στην αλλοίωση των χαρακτηριστικών των οχημάτων. Είτε αυτή η αλλοίωση αφορά: στον θόρυβο, στην αφαίρεση του φίλτρου DPF που κατακρατεί τα επικίνδυνα σωματίδια των οχημάτων ή στην παράνομη επέμβαση στον οδομετρητή των χιλιομέτρων».

Παράλληλα, το ΥΠΟΜΕ σκοπεύει να εξοπλίσει τα οχήματα ελέγχου που διαθέτει το υπουργείο με ειδικά μηχανήματα μέτρησης θορύβου, τα λεγόμενα «ντεσιμπελόμετρα». Σε δεύτερο χρόνο, θα συντρέχουν οι προϋποθέσεις ώστε να εκκινήσουν πάλι τα μεικτά κλιμάκια ελέγχου, με τη συνδρομή της Τροχαίας και των αρμόδιων υπηρεσιών των Περιφερειών.

Μειωμένο ΦΠΑ και για τα κράνη των ποδηλατών

Μείωση του ΦΠΑ από 24% στο 13%, θα έχουν από εδώ και στο εξής και τα κράνη για τους ποδηλάτες, όπως ισχύει ήδη για τους οδηγούν μηχανών έπειτα από πρωτοβουλία της κυβέρνησης να δοθούν κίνητρα για την υποχρεωτική χρήση τους. Πρόκειται για πρόταση που έκανε ο βουλευτής Ιωαννίνων της Νέας Δημοκρατίας Γιώργος Αμυράς και έγινε δεκτή από τον υφυπουργό Οικονομικών Απόστολο Βεσυρόπουλο, κατά τη διάρκεια της χθεσινής συνεδρίασης της Επιτροπής Οικονομικών.

Το ζήτημα είχε θέσει ο βουλευτής στην κατ’ άρθρο συνεδρίαση της επιτροπής, η οποία επεξεργάζεται το φορολογικό νομοσχέδιο υπό τον τίτλο «Φορολογική μεταρρύθμιση με αναπτυξιακή διάσταση για την Ελλάδα του αύριο». Όπως χαρακτηριστικά σημείωσε, «είχαμε πολύ καιρό να ακούσουμε ευχάριστες ειδήσεις για την προώθηση της ποδηλατοκίνησης στην Ελλάδα», είπε ο κ. Αμυράς, ευχαριστώντας παράλληλα την ηγεσία του υπουργείου Οικονομικών για την άμεση ανταπόκριση.

Υπενθυμίζεται ότι μετά την πρώτη επίσκεψη του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών στις αρχές Αυγούστου, είχε τονίσει πως «τα ζητήματα της οδικής ασφάλειας αποτελούν απόλυτη πολιτική προτεραιότητα για τη νέα διακυβέρνηση. Είναι αδιανόητο να θρηνούμε τόσους ανθρώπους στην άσφαλτο και έχουμε δεσμευθεί σε ένα μακροχρόνιο σχέδιο αντιμετώπισης του προβλήματος με μία σειρά από παρεμβάσεις που αφορούν στον τρόπο με τον οποίο εκπαιδεύουμε τους νέους οδηγούς, στην ποιότητα των δρόμων μας αλλά προφανώς και την πολύ αυστηρή εφαρμογή του ΚΟΚ».