Για την εξέλιξη των έργων στο μετρό Θεσσαλονίκης, αλλά και την σημαντική απόφαση του ΣτΕ το οποίο άνοιξε το δρόμο για την υλοποίηση του μεγαλύτερου δημοσίου έργου των επόμενων ετών, την πρώτη φάση της γραμμής 4 του μετρό της Αθήνας με προϋπολογισμό άνω του 1,8 δισ. ευρώ, ενημερώθηκε από την ηγεσία του υπουργείου Υποδομών ο πρωθυπουργός σε σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε χθες στη Θεσσαλονίκη. 

Στη σύσκεψη στη συμπρωτεύουσα, σύμφωνα με πληροφορίες του economix, συζητήθηκε η απόφαση του ανώτατου ακυρωτικού δικαστηρίου, το οποίο απέρριψε προσφυγές της ΜΕΚΤΑ και της κοινοπραξίας ΤΕΡΝΑ – Vinci – Siemens, παρά το γεγονός ότι βασικό θέμα αποτελούσε η εξέλιξη του μετρό Θεσσαλονίκης και η πορεία του ΟΑΣΘ.

Σύμφωνα με πληροφορίες, για την απόφαση έχουν ενημερωθεί προφορικά οι νομικοί σύμβουλοι των ενδιαφερόμενων ενώ τις επόμενες ημέρες αναμένεται να καθαρογραφτεί και να δημοσιευθεί το σκεπτικό της.

Η ΜΕΤΚΑ, του ομίλου Μυτιληναίος, προσέφυγε στο ΣτΕ κατά της απόφασης της Αττικό Μετρό να αποκλείσει από το διαγωνισμό το σχήμα στο οποίο συμμετείχε για λόγους τεχνικής επάρκειας, ενώ ζητούσε και τον αποκλεισμό των υπόλοιπων σχημάτων υποστηρίζοντας ότι είχαν υποβάλλει λανθασμένα στοιχεία αναφορικά με τη συμμετοχή τους σε πρακτικές στρέβλωσης του ανταγωνισμού.

Το σχήμα ΤΕΡΝΑ – Vinci – Siemens προσέφυγε στο ΣτΕ ζητώντας την ακύρωση της διαδικασίας, παρά το γεγονός ότι δεν υπέβαλε προσφορά επιλέγοντας να αποσυρθεί.

Η απόφαση του ΣτΕ δίνει πλέον τη δυνατότητα να ολοκληρωθεί ο διαγωνισμός με την επιλογή αναδόχου. Η διαδικασία συνεχίζεται με τη συμμετοχή των κοινοπραξιών ΑΒΑΞ – Ghella – Alstom Transport και ΑΚΤΩΡ – Ansaldo – Hitachi Rail Italy.

Σύμφωνα με πηγές που έχουν γνώση των εξελίξεων η προσοχή στρέφεται στην ΜΕΤΚΑ, προκειμένου να διαπιστωθεί εάν θα προσφύγει στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή κατά της απόφασης του ΣτΕ. Εάν συμβεί αυτό δεν αποκλείεται να προκύψουν νέες καθυστερήσεις στο διαγωνισμό. Οι ίδιες πηγές υποστηρίζουν ότι το 2006 έγινε προσφυγή στην Κομισιόν για διαγωνισμό που αφορούσε στην ανάδειξη τεχνικού συμβούλου στο μετρό της Αθήνας, οδηγώντας σε καθυστερήσεις ετών στην υπογραφή της σύμβασης.

Η απόφαση του ανώτατου ακυρωτικού δικαστηρίου γίνεται γνωστή λίγες ημέρες πριν την κατάθεση τροπολογίας από την κυβέρνηση για να ξεμπλοκάρουν τα μεγάλα έργα. Η τροπολογία αναμένεται να κατατεθεί στο αναπτυξιακό νομοσχέδιο «Επενδύω στην Ελλάδα», το οποίο θα ψηφιστεί έως το τέλος της εβδομάδας.

Η πρώτη φάση της γραμμής 4, από το Άλσος Βεϊκου έως το Γουδή, θα έχει μήκος 12,8 χιλιόμετρα και περιλαμβάνει 15 σταθμούς. Θα εξυπηρετεί εκατοντάδες χιλιάδες πολίτες καθημερινά σε ορισμένες από τις πιο πυκνοκατοικημένες περιοχές της Αθήνας, όπως το Γαλάτσι, την Κυψέλη, τα Εξάρχεια και την Καισαριανή.