Πηγή Εικόνας: Image by Jens P. Raak from Pixabay

   Στο τρίπτυχο «συνεργασίες, εκπαίδευση και καινοτομία» θα κινηθεί στην επόμενη διετία και με αυξημένη ένταση η Ελληνική Εταιρεία Logistics Βορείου Ελλάδας (ΕΕL.ΒΕ), με στόχο η διαχείριση της εφοδιαστικής αλυσίδας και τα Logistics, να διαδραματίσουν τον καθοριστικό ρόλο που μπορούν και πρέπει, προς όφελος της αγοράς και των καταναλωτών. Αυτά επισήμανε ο νέος πρόεδρος της εταιρείας, Δρ. Δημήτριος Τσιτσάμης, στη διάρκεια της πρώτης εκδήλωσης του φορέα για το 2024, με θέμα «Προηγμένη διαχείριση πληροφοριών στις υπηρεσίες μεταφοράς αγαθών και Logistics», αναφέρει το ΑΠΕ-ΜΠΕ.

   Στην έναρξη της τοποθέτησής του, ο κ. Τσιτσάμης σημείωσε ότι τα πρόσφατα γεγονότα στην Ερυθρά Θάλασσα πιέζουν την εφοδιαστική αλυσίδα, αυξάνουν τους χρόνους παράδοσης αγαθών, όπως και τη μεταβλητότητα του συστήματος. Ανέφερε ότι σύμφωνα και με το World Container index της Drew, το μέσο κόστος μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων σαράντα ποδιών από την Κίνα στην Μεσόγειο, μπορεί την τελευταία εβδομάδα να έχει παρουσιάσει μείωση κατά 2% έναντι της αμέσως προηγούμενης, που όμως διαμορφωνόταν σε 6.000 δολάρια, έναντι των 1.400 δολαρίων στις αρχές του Δεκεμβρίου.

   Βέβαια, όπως έσπευσε να τονίσει, η τρέχουσα κατάσταση δεν μπορεί σε καμία περίπτωση να συγκριθεί με την εποχή της πανδημίας του κορονοϊού, οπότε και οι τιμές είχαν αυξηθεί κατακόρυφα, φτάνοντας τα 14.000 δολάρια. «Παρόλα αυτά, όλες οι προβλέψεις για την επίδραση στο παγκόσμιο εμπόριο, εξαρτώνται άμεσα από τη διάρκεια των εχθροπραξιών», τόνισε ο κ. Τσιτσάμης. 

    Τα διαχρονικά στην Ελλάδα προβλήματα του κλάδου 

Υποδομές, έλλειψη προσωπικού και χρηματοδοτικό πλαίσιο είναι τα τρία κύρια προβλήματα που μαστίζουν τον κλάδο των Logistics τα τελευταία…πολλά χρόνια, σύμφωνα με τον πρόεδρο της ΕΕL.ΒΕ. 
 
Για τις υποδομές, επισήμανε ότι ένα από τα κύρια ζητήματα που αντιμετωπίζει ο κλάδος των Logistics, είναι η αναβάθμιση του σιδηροδρομικού δικτύου και η δημιουργία σύγχρονων μεταφορικών συνδέσεων, με έμφαση στην ασφάλεια και την ταχύτητα. Υπογράμμισε δε την ανάγκη ωρίμανσης του έργου, που αφορά τη νέα σιδηροδρομική διασύνδεση του λιμένα Θεσσαλονίκης.

   Αναφερόμενος στο θέμα της έλλειψης εξειδικευμένου προσωπικού, ο κ. Τσιτσάμης σημείωσε ότι καταγράφονται τεράστιες ανάγκες σε όλο το φάσμα της εφοδιαστικής αλυσίδας και τόνισε ότι εξειδικευμένους επιστήμονες logistians, οδηγούς φορτηγών, μέχρι και χειριστές στοιβασίας «τους ψάχνουμε με τα κιάλια».

   Στο πλαίσιο αυτό, ο ίδιος εξέφρασε την ικανοποίηση και χαρά των ανθρώπων του κλάδου, στην είδηση της επίλυσης του αιτήματος της απλοποίησης των διαδικασιών έκδοσης αδειών χειριστών κλαρκ, που ταλαιπωρεί τη βιομηχανία και τον κλάδο των Logistics. Την είδηση αυτή έδωσε η αρμόδια υφυπουργός Ανάπτυξης, ‘Αννη Μάνη Παπαδημητρίου.

   Υπογραμμίζοντας την ανάγκη παροχής κινήτρων επιχειρηματικής ανάπτυξης και την έλλειψη χρηματοδοτικών εργαλείων για τον κλάδο των Logistics, τόνισε ότι είναι απαραίτητα για τη βιωσιμότητα του κλάδου.

   «Ο ανταγωνισμός είναι έντονος, με την κερδοφορία να υφίσταται μείωση στην προσπάθεια μεγιστοποίησης του μεριδίου στην αγορά, και ειδικά οι μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις του κλάδου, αν δεν στηριχθούν θα σβήσουν», τόνισε χαρακτηριστικά. 
 
«Τα Logistics είναι παντρεμένα με τη βιομηχανία. Αδημονούμε και ανυπομονούμε ο κλάδος να προχωρήσει μπροστά, να λειτουργήσουν οι υποδομές που λείπουν, για να κάνουμε και εμείς οι βιομήχανοι ακόμη, καλύτερα τη δουλειά μας», επισήμανε στο σύντομο χαιρετισμό της η πρόεδρός του Συνδέσμου Βιομηχανιών Ελλάδας (ΣΒΕ), Λουκία Σαράντη.

   Εκφράζοντας την αισιοδοξία της για το μέλλον του κλάδου των Logistics, τόνισε ότι δεν είναι καθόλου τυχαίο το γεγονός, ότι πλέον σε κυβερνητικό επίπεδο εξετάζεται και «φροντίζεται» μεμονωμένα, γεγονός που χαρακτήρισε πολύ σημαντικό, ενώ όπως είπε, δείχνει και την κατεύθυνση που κινούμαστε ως χώρα. Αναγνώρισε βέβαια ότι μένουν πολλά ακόμη να γίνουν, και αφού εξήρε τις επενδύσεις που υλοποιούνται, εξέφρασε την πεποίθησή της, ότι τώρα είναι η κατάλληλη στιγμή ο κλάδος να πατήσει γκάζι και να τρέξει μπροστά.

   Στα μεγάλα προβλήματα που αντιμετωπίζει ο κλάδος των Logistics εντός των πόλεων και που είναι δύσκολο να αντιμετωπιστούν σε σύντομο χρονικό διάστημα, μίλησε στο χαιρετισμό του ο ‘Α αντιπρόεδρος του Εμποροβιομηχανικού Επιμελητηρίου Ελλάδας, Εμμανουήλ Βλαχογιάννης, λέγοντας χαρακτηριστικά ότι εδώ στη Θεσσαλονίκη, οι εργασίες για το FlyOver ανέδειξαν έντονα τις δυσλειτουργίες που υπάρχουν.

   Ο ίδιος μίλησε για την έλλειψη οδηγών φορτηγών και όχι μόνο, και τόνισε ότι με μεγάλη ανακούφιση υποδέχτηκαν όλοι οι επιχειρηματίες την είδηση ότι η ΔΥΠΑ θα «τρέξει» πρόγραμμα στο επόμενο 6μηνο για την εκπαίδευση και κατάρτιση 10.000 οδηγών. «Πολύ αισιόδοξο βέβαια το νούμερο, αλλά είναι πλέον σαφές ότι πέραν των υποδομών και όλων των άλλων προβλημάτων που τελικά βρίσκουν τη λύση τους με τον έναν ή τον άλλο τρόπο, τελικά πάντα κολλάμε στον ανθρώπινο παράγοντα και όλοι το έχουν αντιληφθεί. Άρα θα αναζητηθεί πιο διεξοδικά και η λύση», τόνισε χαρακτηριστικά. Μεταξύ άλλων, ο ίδιος ανέφερε ότι λόγω της κακής διαχείρισης πληροφοριών κατά τη λειτουργία της εφοδιαστικής αλυσίδας, χάνεται πολύς χρόνος και πόροι.  
 
Σύντομο χαιρετισμό απηύθυνε στην εκδήλωση ο πρόεδρος της Αλεξάνδρειας Ζώνης Καινοτομίας, Παναγιώτης Κετικίδης, εκφράζοντας τη στήριξή του στη δράση του κλάδου, ενώ το «παρών» έδωσε και ο αντιπεριφερειάρχης Εξωστρέφειας, Μπράνισλαβ Πρέλεβιτς, ως εκπρόσωπος του περιφερειάρχη Κεντρικής Μακεδονίας, Απόστολου Τιτζικώστα.

   Τονίζεται ότι με απόφαση του διοικητικού συμβουλίου της Ελληνικής Εταιρείας Logistics Βορείου Ελλάδας, ομόφωνα αποφασίστηκε η ανακήρυξη του απερχόμενου προέδρου καθηγητή, Δημητρίου Βλάχου, ως επίτιμου προέδρου και «σε ένδειξη ελάχιστης ευγνωμοσύνης και τιμής για την πολύτιμη προσφορά του στον χώρο», όπως σημείωσε ο κ. Τιτσάμης. Μάλιστα, του απονεμήθηκε και τιμητική πλακέτα, την οποία και παρέδωσε ο πρώτος πρόεδρος και ιδρυτικό μέλος της ΕΕL.ΒΕ, Γιώργος Ηλιάδης.

   Οι διευθύνων σύμβουλος και το μέλος του διοικητικού συμβουλίου της εταιρείας Evresis AE Εφαρμογών Πληροφορικής, Αστέριος Παπαοικονόμου και Κυριαζής Παρασχίδης αντίστοιχα, ανέλυσαν τα της επιχείρησής τους και μεταξύ άλλων τόνισαν ότι ο κλάδος των logisdtics στην Ελλάδα είναι κατακερματισμένος και πως στη χώρα μας υπάρχουν πολλές και πολύτιμες εφαρμογές. Με τη λήξη της εκδήλωσης, ο ΕΕl.ΒΕ έκοψε την πίτα του για τη νέα χρονιά.