Κόμβος - Αττική Οδός
Κόμβος - Αττική Οδός
Κόμβος - Αττική Οδός
Κόμβος - Αττική Οδός
Γιώργος Παπακωνσταντίνου

 

Για τις τέλος Ιανουαρίου του 2024 φαίνεται, βάσει τουλάχιστον πληροφοριών της αγοράς, να μεταφέρεται το επόμενο «επεισόδιο» της δικαστικής «μάχης» για τη νέα σύμβαση παραχώρησης της Αττικής Οδού. Όπως αναφέρουν πηγές της αγοράς, για τότε έχει προγραμματιστεί η εκδίκαση της προσφυγής που έχει καταθέσει το σχήμα Vinci – Mytilineos στο Συμβούλιο της Επικρατείας (ΣτΕ) κατά του διαγωνισμού της νέας 25ετούς σύμβασης παραχώρησης.

Όπως έχει ανακοινώσει το ΤΑΙΠΕΔ από τον περασμένο Σεπτέμβριο, η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ έχει ανακηρυχθεί προτιμητέος επενδυτής – πλειοδότης με προσφορά 3,27 δις ευρώ, με την ένωση Vinci – Mytilineos να ανακηρύσσεται επιλαχόντας προτιμητέος επενδυτής με επίσης μεγάλη προσφορά, ύψους 3,106 δις ευρώ. Η κοινοπραξία των Γάλλων προσέφυγε αρχικά στην ΕΑΔΗΣΥ, με την Αρχή να απορρίπτει την προσφυγή, με το σχήμα, όπως και αναμένονταν, να επανέρχεται και να πηγαίνει στην υπόθεση στο ΣτΕ. Πλέον, εφόσον έχουν βάσει οι πληροφορίες περί του συγκεκριμένου χρονοδιαγράμματος, φαίνεται ότι η συζήτηση θα πραγματοποιηθεί σχετικά σύντομα, κάτι που λογικά επιθυμεί και η πλευρά του Δημοσίου. Ωστόσο, μέχρι να βγει η απόφαση και να ανακοινωθεί, προφανώς θα περάσει εύλογο χρονικό διάστημα, οπότε παραμένει «ανοιχτό» το κατά πόσο θα μπορέσει να γίνει έγκαιρα η διαδοχή από τον υφιστάμενο παραχωρησιούχο σε νέο, μέχρι τη λήξη της τωρινής σύμβασης τον Οκτώβριο 2024.

Πάντως, όπως πηγάζει και από το αρμόδιο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, εφόσον δεν ολοκληρωθεί η διαδικασία έως τον Οκτώβριο 2024, είναι πιθανό η υποδομή να επιστρέψει στο Δημόσιο που θα κληθεί να εξετάσει το ενδεχόμενο διενέργειας διαγωνισμού για τη λειτουργία του οδικού άξονα μέχρι την ολοκλήρωση της διαδικασίας, όπως συμβαίνει και τώρα με την Εγνατία Οδό.

Η Αττική Οδός είναι ένας σύγχρονος αυτοκινητόδρομος μήκους περίπου 70 χλμ., που κατασκευάστηκε τη δεκαετία του 1990 με τη μέθοδο της παραχώρησης. Αποτελεί τον περιφερειακό οδικό άξονα της ευρύτερης μητροπολιτικής περιοχής της Αθήνας και τμήμα της σπονδυλικής στήλης του οδικού δικτύου του Νομού Αττικής. Πρόκειται για ένα προαστιακό οδικό δίκτυο και αυτοκινητόδρομο, με δύο ή τρεις λωρίδες κυκλοφορίας και μία λωρίδα έκτακτης ανάγκης (ΛΕΑ), ανά κατεύθυνση. Σε ορισμένα τμήματα στο μέσον του αυτοκινητόδρομου, σε ειδικά διαμορφωμένο χώρο, κινείται ο προαστιακός σιδηρόδρομος, που δεν αποτελεί μέρος της σύμβασης παραχώρησης της Αττικής Οδού.