Πηγή Εικόνας: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Για τις 20 Απριλίου ορίστηκε η κατάθεση προσφορών για το έργο της παραχώρησης του ΒΟΑΚ, επιβεβαιώνοντας το ρεπορτάζ του economix.

Όπως αναφέρεται σε απόφαση του υπουργείου Υποδομών που δημοσιοποιήθηκε πριν λίγη ώρα ένας από τους λόγους είναι και το αίτημα οικονομικού φορέα που έχει προεπιλεγεί για παράταση της προθεσμίας υποβολής δεσμευτικών προσφορών μέχρι την 31-07-2023.

 

Νωρίτερα όπως έγραφε το economix:

Θα μετατεθεί, σύμφωνα με πληροφορίες, η ημερομηνία κατάθεσης δεσμευτικών προσφορών για το μεγαλύτερο έργο παραχώρησης που βρίσκεται σε εξέλιξη διαγωνιστική διαδικασία, το τμήμα Χανιά – Ηράκλειο του Βόρειου Οδικού άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ), προϋπολογισμού 1,5 δις. ευρώ.

Η κατασκευαστική αγορά έχει ενημερωθεί ανεπίσημα (τουλάχιστον μέχρι χθες αργά το απόγευμα δεν είχε δημοσιοποιηθεί επίσημη απόφαση) πως οι προσφορές για τη σύμβαση παραχώρησης του ΒΟΑΚ δεν θα κατατεθούν στις 31 Μαρτίου, όπως είναι προγραμματισμένο. Εκτιμάται ότι θα οριστεί νέα ημερομηνία μετά το Πάσχα.

Στην απόφαση για τη μετάθεση της ημερομηνίας συμβάλει και η σε εξέλιξη διαπραγμάτευση για την εξαγορά της Άκτωρ από την Intrakat. Οι δύο εταιρείες χρειάζεται να συνεννοηθούν και για το πως θα συμμετέχουν στην παραχώρηση του ΒΟΑΚ.

Στον εν λόγω διαγωνισμό αρχικό ενδιαφέρον έχουν εκδηλώσει οι Άκτωρ Παραχωρήσεις (όμιλος Ελλάκτωρ), ΓΕΚ Τέρνα, Άβαξ, Vinci και Μυτιληναίος – Intertoll.

Στην αρχική εκδήλωση ενδιαφέροντος για την παραχώρηση του ΒΟΑΚ η Intrakat δεν συμμετείχε ωστόσο οι πληροφορίες αναφέρουν ότι τελευταία συζητούσε συνεργασία με έναν από τους μεγάλους Ομίλους.

Στελέχη της αγοράς των κατασκευών σημειώνουν πως για τη μεγάλη αυτή παραχώρηση, με απαιτήσεις σημαντικών κεφαλαίων από τις εταιρείες που θα την αναλάβουν, δεν αποκλείεται ακόμα και η δημιουργία κοινοπραξίας με δύο, τρεις ή και τέσσερις από τους μεγάλους κατασκευαστικούς ομίλους που θα αντιπαρατεθούν με την γαλλική Vinci.

Υπενθυμίζεται ότι για τον ΒΟΑΚ έχουν ολοκληρωθεί δύο διαγωνισμοί.

Ο πρώτος αφορά το τμήμα του αυτοκινητόδρομου Νεάπολη – Άγιος Νικόλαος, προϋπολογισμού 169 εκατ. ευρώ, που εκτελείται ως κλασικό δημόσιο έργο και ανάδοχος είναι η Άκτωρ.

Ο δεύτερος είναι ΣΔΙΤ και αφορά το τμήμα Χερσόνησος – Νεάπολη, μήκους 22,44 χλμ και προϋπολογισμού 290 εκατ. ευρώ. Ανάδοχος για το ΣΔΙΤ έχει ανακηρυχθεί η κοινοπραξία των Τέρνα (όμιλος ΓΕΚ Τέρνα) – Άκτωρ Παραχωρήσεις (Ελλάκτωρ) – Intrakat.

Ο Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης, έργο που συζητείται τα τελευταία 25 χρόνια, θα ενώνει το νησί της Κρήτης από τον Κίσσαμο ως τη Σητεία και σύμφωνα με όσα έχει ανακοινώσει το υπουργείο Υποδομών, έχει εξασφαλίσει συνολική χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης ύψους 427 εκατ. ευρώ. Αποτελεί το μεγαλύτερο οδικό έργο που θα χρηματοδοτήσει η Ευρωπαϊκή Ένωση τα επόμενα χρόνια.

 

[ΦΩΤΟ ΑΡΧΕΙΟΥ]