Μια νέα υπηρεσία εντάσσει ο ΔΕΣΦΑ στην στρατηγική ανάπτυξης του φυσικού αέριου στη εγχώρια αγορά. Η διανομή φυσικού αερίου με βυτιοφόρα είναι μία ελληνική πραγματικότητα μετά από δύο χρόνια το έργο υλοποιήθηκε και εγκαινιάστηκε από τον Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής,Γιάννη Πλακιωτάκη, τον υφυπουργό Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Ιωάννη Τσακίρη, του εκπροσώπου της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, Rasmussen Carsten, και της CEO του ΔΕΣΦΑ, Maria Rita Galli.

Το ύψος της επένδυσης έφτασε τα 7,5 εκατ. ευρώ εκ των οποίων τα 3,16 εκα. ευρώ προήλθαν από ευρωπαϊκά κονδύλια και πιο συγκεκριμένα μέσω του Ευρωπαϊκού Ταμείου Περιφερειακής Ανάπτυξης της Ευρωπαϊκής Ένωσης μέσω του Επιχειρησιακού Προγράμματος Ανταγωνιστικότητα, Επιχειρηματικότητα και Καινοτομία” (ΕΠΑνΕΚ) στο πλαίσιο του ΕΣΠΑ 2014-2020» καθώς και μέσω του Προγράμματος POSEIDON MED II.

Το έργο έχει ιδιαίτερη αξία για την εγχώρια αγορά διότι πλέον μία βιομηχανική μονάδα που δεν συνδέεται με τον αγωγό θα μπορεί να τροφοδοτηθεί με φυσικό αέριο και να γεμίσει τις αποθήκες τους ανά πάσα στιγμή.

Τα βυτιοφόρα μεταφοράς διαθέτουν σύγχρονη και ασφαλή τεχνολογία υγροποιημένου Φ/Α με την χωρητικότητα τους να υπολογίζεται σε 300 MWh, Με την πλήρωση της δεξαμενής που διατηρεί το φυσικό αέριο στους μείον 180 βαθμούς Κελσίου μπορεί να φουλάρει στη Ρεβυθούσα και να πάει στον προορισμό σαν ένα βυτιοφόρο που μεταφέρει.

Η εταιρεία Blue Grid διαθέτει ήδη δύο βυτιοφόρα τα οποία τις επόμενες ημέρες θα αρχίσουν τη διανομή σε βιομηχανικές μονάδες που ζήτησαν τη μεταφορά φυσικού αερίου στις βιομηχανικές τους εγκαταστάσεις αφού διαθέτουν χώρους αποθήκευσης.

Σύμφωνα με πληροφορίες και η Motor Oil είναι έτοιμη να αποκτήσει αντίστοιχο βυτιοφόρο για να καλύψει αρχικά τις δικές της ανάγκες σε μεταφορά φ/α.

Το κόστος απόκτησης ενός βυτιοφόρου είναι αρκετά υψηλό αφού ξεπερνά τις 400.000 ευρώ και μαζί με τις ποσότητες μεταφοράς θα πρόκειται για ένα βυτιοφόρο Rolls –Royces.

Ο ΔΕΣΦΑ σε συνεργασία με τη Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας, προετοιμάζουν να πλαίσιο το οποίο θα επιτρέπει στη βιομηχανία να αποκτήσουν ποσότητες φυσικού αερίου από τις αποθηκευμένες ποσότητες ως ιδιόκτητες ανεξάρτητα από τον προμηθευτή που έφερε το υγροποιημένο φυσικό αέριο στις εγκαταστάσεις της Ρεβυθούσας.

Ενδιαφέρον για την μεταφορά φυσικού αερίου έδειξε μια τουρκική επιχείρηση που ήθελε να αξιοποιήσει το νέο τρόπο μεταφοράς.

Για τον ΔΕΣΦΑ είναι μια ακόμα ενεργειακή υποδομή αναβαθμίζοντας περαιτέρω το ενεργειακό προφίλ της χώρας. Πρόκειται για τον νέο Σταθμό LNG Truck Loading στη Ρεβυθούσα, ο οποίος προσφέρει μια ευέλικτη λύση για την οδική μεταφορά σημαντικών ποσοτήτων ενέργειας, προσομοιώνοντας έναν εικονικό αγωγό, σε περιοχές και χρήστες εκτός του δικτύου, μέσω της φόρτωσης ειδικά σχεδιασμένων φορτηγών με υγροποιημένο φυσικό αέριο.

Ειδικότερα, μέσω της συγκεκριμένης εφαρμογής καθίσταται δυνατή η τροφοδοσία βιομηχανικών καταναλωτών, σταθμών ανεφοδιασμού οχημάτων που χρησιμοποιούν το φυσικό αέριο, καθώς και οικιακών και εμπορικών καταναλωτών σε περιοχές που δεν συνδέονται με το δίκτυο μεταφοράς του ΔΕΣΦΑ, με σημαντικά οφέλη.

Ο Σταθμός LNG Truck Loading στη Ρεβυθούσα συνιστά την πρώτη ανάλογη εγκατάσταση στη Νοτιοανατολική Ευρώπη, καθιστώντας την Ελλάδα κόμβο ανεφοδιασμού και διανομής για την ευρύτερη περιοχή, ενώ ταυτόχρονα συμβάλλει στην ενίσχυση της ασφάλειας εφοδιασμού, παρέχοντας τη δυνατότητα ανεφοδιασμού και σε γειτονικές χώρες των Βαλκανίων, που δεν διαθέτουν υποδομές ΥΦΑ μεγάλης κλίμακας.