Επιμελητήριο Πιερίας [odelalis.gr]
Επιμελητήριο Πιερίας [odelalis.gr]

Τι είναι αυτό που κατά κύριο λόγο ζητά κάθε επιχειρηματίας ή επαγγελματίας από το Επιμελητήριό του; Τη στήριξη της επιχειρηματικής δραστηριότητας, την προστασία και ανάπτυξη του εμπορίου, της βιομηχανίας, της βιοτεχνίας, των υπηρεσιών, των εξαγωγών και την άμεση εξυπηρέτηση σε θέματα σύστασης, αδειοδότησης και λειτουργίας των επιχειρήσεων.

Προς την κατεύθυνση αυτή έχει δρομολογηθεί και πρόκειται να ξεκινήσει στο αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα η πράξη «Ανάπτυξη και αναβάθμιση πληροφοριακών συστημάτων και ψηφιακών υπηρεσιών του Επιμελητηρίου Πιερίας», που έχει ενταχθεί στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Κεντρική Μακεδονία 2014-2020».

Βασικός στόχος είναι το Επιμελητήριο Πιερίας να αποκτήσει βελτιωμένες και σύγχρονες ψηφιακές υπηρεσίες για την υποστήριξη υφιστάμενων και νέων επιχειρήσεων αλλά και να μειωθεί σημαντικά η γραφειοκρατία. Η συγκεκριμένη δράση, δηλαδή, αποτελεί χαρακτηριστικό παράδειγμα της πολιτικής συνοχής της Ευρωπαϊκής Ένωσης, καθώς υποστηρίζει τις μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις, που κατά κύριο λόγο αναπτύσσονται στην Πιερία, σε συνδυασμό με την βελτίωση της πρόσβασης σε τεχνολογίες πληροφοριών και επικοινωνιών, που είναι καθοριστικές για τη μετάβαση της Ευρώπης στην ψηφιακή εποχή.

Τι περιλαμβάνει το αντικείμενο της πράξης

Οι εφαρμογές που θα αναπτυχθούν στα πλαίσια του έργου έχουν ως στόχο την επίτευξη τριών αξόνων. Αυτοί είναι α) η Αναβάθμιση της εσωτερικής Ψηφιακής Υποδομής του Επιμελητηρίου, β) η Υποδοχή και Εξυπηρέτηση των Αιτημάτων των Επιχειρήσεων (One stop Shop) και γ) η Παροχή Εξειδικευμένης Επιχειρηματικής Πληροφόρησης και Συμβουλών.

Ειδικότερα, ο πρώτος άξονας, αφορά την αναβάθμιση του Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος του Επιμελητηρίου σε σύγχρονη τεχνολογία cloud έτσι ώστε να δημιουργηθεί ένα σύγχρονο ψηφιακό περιβάλλον εσωτερικής οργάνωσης, που θα αποτελέσει τον κορμό για την ανάπτυξη και παροχή των ψηφιακών υπηρεσιών, καθώς και την αναβάθμιση της διαδικτυακής πύλης (Portal) και των ψηφιακών υπηρεσιών του Επιμελητηρίου έτσι ώστε να ανταποκρίνεται πλήρως στις νέες απαιτήσεις (ευχρηστία, λειτουργία σε κινητές συσκευές, σχεδιαστικές τάσεις και σύγχρονη αισθητική, συνεργασία με κοινωνικά δίκτυα, κλπ). Επίσης, τη δημιουργία ενός σύγχρονου και ευέλικτου μηχανισμού Επικοινωνίας και Ενημέρωσης των επιχειρήσεων, που θα αξιοποιεί όλα τα διαθέσιμα κανάλια επικοινωνίας (multi-channel) και θα περιλαμβάνει τόσο μαζική όσο και στοχευμένη εξατομικευμένη ενημέρωση.

Ο δεύτερος άξονας (Υποδοχή και Εξυπηρέτηση των Αιτημάτων των Επιχειρήσεων – One stop Shop) περιλαμβάνει την πλήρη ηλεκτρονική ενημέρωση των επιχειρήσεων για τις διαδικασίες που πρέπει να ακολουθήσουν για την διοικητική τους εξυπηρέτηση (π.χ. αδειοδοτήσεις, κλπ) και αφορούν την Κεντρική Δημόσια Διοίκηση, την Περιφέρεια, τους ΟΤΑ, τους Ασφαλιστικούς οργανισμούς κ.α. Επιπλέον, την ηλεκτρονική υποβολή και διαχείριση των αιτημάτων των επιχειρήσεων για τη διοικητική τους εξυπηρέτηση, ηλεκτρονική παρακολούθηση της εξέλιξης του αιτήματος, κλπ.

Τέλος, ο τρίτος άξονας (Παροχή Εξειδικευμένης Επιχειρηματικής Πληροφόρησης και Συμβουλών) έχει ως στόχο την ανάπτυξη εφαρμογών και περιεχομένου (content) με στόχο την ανάδειξη του Επιμελητηρίου σε ένα μοναδικό σημείο (single contact point), από το οποίο ο επιχειρηματίας θα ενημερώνεται και θα εξυπηρετείται. Επιπρόσθετα, προβλέπει τη δημιουργία ενός Ηλεκτρονικού Παρατηρητηρίου Επιχειρηματικότητας που θα περιλαμβάνει όλα τα στοιχεία για την εξέλιξη των Επιχειρήσεων και της οικονομίας της περιοχής αλλά και πανελλαδικά. Ο συνολικός προϋπολογισμός για την υλοποίηση του έργου είναι 230.255,60 ευρώ.

Το χρονοδιάγραμμα της πράξης

Η συνολική διάρκεια του έργου ορίζεται σε επτά (7) μήνες. Η μεθοδολογία υλοποίησης έχει σχεδιαστεί έτσι ώστε να ανταποκρίνεται στις ανάγκες υλοποίησης, και περιλαμβάνει έξι (6) φάσεις: προπαρασκευαστική φάση, προμήθεια εξοπλισμού, ανάπτυξη συστημάτων και εφαρμογών, πιλοτική λειτουργία και εκπαίδευση, ψηφιοποίηση μητρώου και διοίκηση του έργου.

Κατά τη διάρκεια της τρίτης φάσης (ανάπτυξη συστημάτων και εφαρμογών) θα δημιουργηθούν Ψηφιακό Αποθετήριο Επιχειρηματικών Δεδομένων, Μηχανισμός διάθεσης ανοικτών δεδομένων (Open Data), θα γίνει Ψηφιοποίηση Εγγράφων Μητρώου και Αναβάθμιση της διαδικτυακής πύλης (Portal). Περιλαμβάνει επίσης Βασική Υποδομή Ψηφιακών Υπηρεσιών στο Portal, Εφαρμογή Αγοράς Εργασίας, Πλατφόρμα Ηλεκτρονικής Ψηφοφορίας, Μηχανισμό Επικοινωνίας και Ενημέρωσης και Πλήρη ηλεκτρονική ενημέρωση των επιχειρήσεων για τις διαδικασίες που πρέπει να ακολουθήσουν για την διοικητική τους εξυπηρέτηση. Επιπρόσθετα, Πλατφόρμα Εξυπηρέτησης Αιτημάτων Επιχειρήσεων (One Stop Shop), Υπηρεσία και Περιεχόμενο Εξειδικευμένης Επιχειρηματικής Πληροφόρησης και Συμβουλών, Εφαρμογή Αποτίμησης Αξίας Επιχείρησης και Εφαρμογή στατιστικής ανάλυσης Επιχειρηματικότητας.

Αναφορικά στις βασικές ψηφιακές υπηρεσίες στο portal του Επιμελητηρίου θα περιλαμβάνεται: 1) Σύγχρονος Επιχειρηματικός Οδηγός, 2) Κλαδικός Επιχειρηματικός Οδηγός για την προβολή του Συνολικού Τουριστικού Προϊόντος, 3) Σύνθετη Αναζήτηση και Γεωγραφική Απεικόνιση Επιχειρήσεων, 4) Επιχειρηματική και Κοινωνική Δικτύωση, 5) Online δημιουργία ψηφιακής μπροσούρας και 6) Εφαρμογή Ηλεκτρονικής Συνεργασίας των Επιχειρήσεων.

 

Hλίας Xατζηχριστοδούλου [odelalis.gr]

 

Ηλ. Χατζηχριστοδούλου: Το Επιμελητήριο θα πρέπει να αναδειχθεί σε ένα πολυδύναμο κέντρο στήριξης της επιχειρηματικότητας

Όπως επισημαίνει ο Πρόεδρος του Επιμελητηρίου Πιερίας Ηλίας Χατζηχριστοδούλου, «οι δυσμενείς συνθήκες που έχουν δημιουργηθεί για την επιχειρηματικότητα εξαιτίας της μακροχρόνιας κρίσης και προσφάτως της κρίσης του κορωνοϊού, έχουν πλήξει σε μεγάλο βαθμό και σχεδόν έχουν εκμηδενίσει τις πρωτοβουλίες εξωστρέφειας και καινοτομίας των επιχειρήσεων.

Στο σημείο αυτό είναι ιδιαίτερα κρίσιμος ο ρόλος του Επιμελητηρίου, που θα πρέπει να αναδειχθεί σε ένα πολυδύναμο και καινοτομικό κέντρο στήριξης της επιχειρηματικότητας και της ανάπτυξης.

Απαραίτητη προϋπόθεση για να το επιτύχει είναι ο ψηφιακός μετασχηματισμός του, έτσι ώστε να αποκτήσει την απαιτούμενη υποδομή και την εξωστρέφεια για να ανταπεξέλθει με επιτυχία στις προκλήσεις της εποχής. Θα δημιουργηθεί ένα σύγχρονο περιβάλλον εσωτερικής οργάνωσης του Επιμελητηρίου σε τεχνολογία Cloud, που θα αποτελέσει και τον κορμό για την ανάπτυξη και παροχή των ψηφιακών υπηρεσιών προς τις επιχειρήσεις στην παρούσα φάση και στο μέλλον. Σ’ αυτό θα συμβάλλει και η αναβάθμιση της διαδικτυακής πύλης (Portal) του Επιμελητηρίου ενώ η δημιουργία ενός σύγχρονου και ευέλικτου μηχανισμού Επικοινωνίας και Ενημέρωσης των επιχειρήσεων είναι επίσης κυρίαρχος στόχος».

Όσον αφορά στα οφέλη της πράξης για τα μέλη του Επιμελητηρίου, αυτά είναι δεδομένα και όπως τονίζει ο κ. Χατζηχριστοδούλου:

«Στην σημερινή ψηφιακή εποχή κατανοώντας την ανάγκη αξιοποίησης των νέων τεχνολογιών για την αποτελεσματική και συστηματική υποστήριξη όλων των επιχειρήσεων-μελών μας και ιδιαίτερα των μικρών και πολύ μικρών, το Επιμελητήριο αναλαμβάνει την πρωτοβουλία για τη δημιουργία και λειτουργία ενός Ψηφιακού Αποθετηρίου Επιχειρηματικών Δεδομένων για το σύνολο των Επιχειρήσεων.

Στόχος είναι η κεντρική και σε ένα σημείο τήρηση όλων των δεδομένων των επιχειρήσεων – κυρίως αυτών που συμβάλλουν στην προβολή τους, στην ανάπτυξη της ανταγωνιστικότητάς τους και στη βελτίωση της εξωστρέφειάς τους. Τα δεδομένα αυτά σε συνδυασμό με τα στοιχεία που τηρούνται στα πλαίσια της ιδιότητας της επιχείρησης ως μέλος του Επιμελητηρίου (και επικαιροποιούνται από το ΓΕΜΗ), θα δημιουργούν ένα όσο το δυνατό πληρέστερο και επικαιροποιημένο επιχειρηματικό προφίλ.

Οι επιχειρήσεις θα έχουν την δυνατότητα να καταχωρούν ηλεκτρονικά εκείνα τα στοιχεία τους που θα στηρίζουν την δραστηριότητά τους. Για παράδειγμα πολυγλωσσικό profile, φωτογραφίες, video και περιγραφές των προϊόντων και υπηρεσιών τους, εγχειρίδια και οδηγίες χρήσης, εξαγωγικές δυνατότητες και ενδιαφέρον συνεργασιών και εισαγωγών κ.τ.λ. Η δομή της πληροφορίας θα είναι προσαρμοσμένη στις ιδιαιτερότητες του κλάδου τους και στα ειδικότερα χαρακτηριστικά που αφορούν τις δραστηριότητές τους, έτσι ώστε να είναι άμεσα αξιοποιήσιμη σε ηλεκτρονικές υπηρεσίες τρίτων» καταλήγει ο Πρόεδρος του Επιμελητηρίου.

[το άρθρο δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα Ενημέρωση και Αγγελίες και το odelalis.gr και στην EURACTIV.gr στο πλαίσιο του έργου «Η Συνοχή Δίπλα μας» και αναδημοσιεύεται στο economix.gr στο πλαίσιο της συνεργασίας περιεχομένου των δύο ΜΜΕ]