Συμπληρωνονται στις 15 Νοεμβρίου, 2 χρόνια από την φονική πλημμύρα στην Μάνδρα που στοίχισε την ζωή σε 24 ανθρώπους και έφερε δεκάδες ακόμα σε κατάσταση εκτάκτου ανάγκης. Παρά το γεγονός ότι έχουν ενεργοποιηθεί τα έργα που θα διασφαλίσουν την ασφάλεια των πολιτών σε περιπτώσεις ακραίων καιρικών φαινομένων, οι κάτοικοι ωστόσο ζουν ακόμα με τους φόβους τους. Μάλιστα, όπως αναφέρουν οι ίδιοι στο economix.gr με τις πρώτες σταγόνες βροχής μετακινούν τα αυτοκίνητα τους, στους πλησιέστερους λόφους. «Δεν νομίζω πως θα μπορέσουμε πλέον να σταματήσουμε να λειτουργούμε ενστικτωδώς. Τους ανθρώπους και τα ζώα μας δεν καταφέραμε να τα σώσουμε τότε και αυτό με τα αμάξια, μάλλον, το κάνουμε για να μην νιώθουμε πως θα υπάρξουν στο μέλλον και τέτοιου είδους απώλειες» σημειώνουν. 
Παρά τις προσπάθειες να επανέλθει η περιοχή σε ρυθμούς κανονικότητας, τα σημάδια από χώμα και νερό στους τοίχους υπάρχουν ακόμα εκεί. Πωλητήρια σπιτιών, μαγαζιά που έβαλαν λουκέτο και κατεστραμμένες από την πλημμύρα επιχειρήσεις είναι η μια πλευρά της Μάνδρας, με τους κατοίκους να υποστηρίζουν στο economix.gr πως οι εισπράξεις τους είναι μειωμένες κατά 50%. 
Για τους κατοίκους, ένας από τους μεγαλύτερους βραχνάδες ήταν οι αποζημιώσεις, οι οποίες όπως αναφέρουν δόθηκαν από νωρίς, σε όσους τις δικαιούνταν. Ωστόσο, τα επιδόματα, 5.000 ευρώ για κατοικίες και 8.000 ευρώ για καταστήματα, λίγοι τα αξιοποίησαν στο 100%. Σε άλλους δεν έφταναν να επιδιορθώσουν ούτε τις προσόψεις των κτιρίων τους και άλλοι αποφάσισαν να φύγουν οριστικά από την περιοχή. 
Έργα
Πριν από μερικές ημέρες, την Δυτική Αττική επισκέφτηκε ο Περιφερειάρχης Αττικής Γιώργος Πατούλης, πραγματοποιώντας αυτοψία στα εν εξελίξει έργα. Μάλιστα, εξέφρασε την ικανοποίησή του για την ολοκλήρωση των αντιπλημμυρικών και των έργων οδοποιίας, που θα «θωρακίσουν τη Μάνδρα και εκτελούνται με χρηματοδότηση άνω των 32 εκ ευρώ, της Περιφέρειας», υπογραμμίζοντας ότι για τη νέα διοίκηση «αποτελεί ύψιστη προτεραιότητα η προστασία της ζωής και της περιουσίας των πολιτών».
Σύμφωνα με στοιχεία που έχει στην διάθεση του το economix.gr, το έργο «Εκτροπή χειμάρρου Αγίας Αικατερίνης και διευθέτηση χειμάρρου Σούρες Θριασίου» πεδίου προϋπολογισμού 10.949.200 ευρώ δημοπρατήθηκε στις 22-05-2018 και η σύμβαση υπογράφηκε στις 3-08-2018.
Μέχρι σήμερα, οι εργασίες που υλοποιήθηκαν σύμφωνα με την μελέτη και τα συμβατικά τεύχη αφορούν: 
1) Στον χείμαρρο Αγίας Αικατερίνης έργα συνολικού μήκους 1.510,00μ.  
Στον xείμαρρο Αγ. Αικατερίνης γίνεται μερική εκτροπή της πλημμυρικής παροχής του, δια μέσου της οδού Κάλβου, ο οποίος θα εκβάλει στον xείμαρρο Σούρες (έργο συμβολής). Η υπόλοιπη πλημμυρική παροχή θα διοχετεύεται προς τον υφιστάμενο αγωγό Κοροπούλη της πόλης. 
Ο διαχωρισμός των παροχών, επιτυγχάνεται με την κατασκευή τεχνικού έργου (μερισμού –κεφαλής) που έχει κατασκευαστεί εντός της κοίτης του ρέματος Αγίας Αικατερίνης και εκτός της πόλης της Μάνδρας (στην επέκταση του σχεδίου πόλης). Πλησίον του έργου μερισμού στα ανάντη έχει κατασκευαστεί λεκάνη ηρεμίας.
Επιπλέον, έχουν κατασκευαστεί εργασίες αντιστήριξης στην οδό Ηπείρου και στην οδό Κάλβου όπου διέρχεται ο ορθογωνικός αγωγός.
2) Στον χείμαρρο Σούρες έργα διευθέτησης συνολικού μήκους 1780,00 μ. 
Στον χείμαρρο Σούρες υλοποιείται επένδυση των πρανών με συρματοκιβώτια. Έχουν κατασκευαστεί επίσης τα τεχνικά έργα όπου το ρέμα διασταυρώνεται με οδούς. Μάλιστα, οι εργασίες του έργου έχουν ολοκληρωθεί και το έργο είναι λειτουργικό, πράγμα που σημαίνει ότι η υπολογισμένη πλημμυρική παροχή του χειμάρρου Αγίας Αικατερίνης εκτρέπεται προς τον χείμαρρο Σούρες. Ο χείμαρρος Σούρες στον οποίο γίνονται επίσης και έργα διευθέτησης με την επένδυση των πρανών με συρματοκιβώτια, λειτουργεί και μπορεί να παραλάβει όλη την πλημμυρική παροχή.
Οι εργασίες που απομένουν προς υλοποίηση είναι η μετατόπιση των δικτύων στη σωστή τους θέση, στις οδούς Κάλβου, Π.Ε.Ο. και Ηπείρου που έχουν προσωρινά μετακινηθεί για την κατασκευή του αγωγού. 
Όπως αναφέρουν πηγές, όταν τα παραδώσουν οι ΔΕΚΟ (Δ.Ε.Η., Ο.Τ.Ε., ΕΥΔΑΠ, κλπ.) αναμένεται στη συνέχεια να γίνουν τα ασφαλτικά στις οδούς, έτσι ώστε να ολοκληρωθεί πλήρως το έργο.
Παράλληλα η Περιφέρεια Αττικής μετά από εκπόνηση προμελέτης (μέσω προγραμματικής σύμβασης με το ΙΓΜΕ), θα δημοπρατήσει άμεσα τη μελέτη: «Οριοθέτηση, Διευθέτηση και έργα ανάσχεσης ρεμάτων Σούρες και Αγίας Αικατερίνης ανάντη πόλεως Μάνδρας», προϋπολογισμού: 1.757.030,60 ευρώ.
Η μελέτη αφορά σε τμήματα των ρεμάτων Σούρες (ή Σκυλόρεμα) και Αγίας Αικατερίνης (ή Κατσιμήδι) στα ανάντη των ήδη οριοθετημένων τμημάτων (με το προηγούμενο έργο) τα οποία εκτείνονται βόρεια και βορειοδυτικά των παραρεμάτιων περιοχών της πόλης της Μάνδρας αντιστοίχως.
Αναφορικά με τη βελτίωση χάραξης και διαπλάτυνσης της περιφερειακής οδού Αθηνών – Θηβών, το υπό κατασκευή έργο χωρίζεται σε δύο διακριτά τμήματα. Το πρώτο τμήμα αφορά στην επισκευή βλαβών και βελτίωση της Παλαιάς Εθνικής Οδού Αθήνας – Θήβας ΠΕΟΑΘ, μήκους περίπου 5 χλμ. και το δεύτερο στην αποκατάσταση των φθορών σε μήκος περίπου 3,5 χλμ. 
Η αρχή του έργου χωροθετείται στη συμβολή της υφιστάμενης ΠΕΟΑΘ με τον ανισόπεδο κόμβο 1 της Αττικής που αφορά στη χιλιομέτρηση της υφιστάμενης οδού, βορειοδυτικά του οικισμού Νέα Ζωή. Τα έργα που κατασκευάζονται ειναι:
– Πλήρης κατασκευή αρτηρίας τετράιχνης διατομής μήκους περίπου 2,3 χλμ., εκ των οποίων τα δύο πρώτα αφορούν σε βελτίωση της υφιστάμενης Π.Ε.Ο.Α.Θ. με τον κατάλληλο ηλεκτροφωτισμό. 
– Πλήρης κατασκευή αρτηρίας δίιχνης διατομής μήκους περίπου 2,8 χλμ. Εκ των οποίων τα 1,4 χλμ. αφορούν σε νέα χάραξη και τα 1,4 χλμ. σε βελτίωση της υφιστάμενης Π.Ε.Ο.Α.Θ.
– Πλήρης κατασκευή ενός ισόπεδου κυκλικού κόμβου, τριών ισόπεδων κόμβων μορφής Τ και ενός ισόπεδου κόμβου μορφής διασταύρωσης, με ηλεκτροφωτισμό. 
– Κατασκευή εγκάρσιου οδικού δικτύου μήκους περίπου 1 χλμ. 
Κατασκευή μίας γέφυρας.
Το τμήμα από τη Νέα Ζωή Μάνδρας έως την Αγία Σωτήρα, περιλαμβάνει την επισκευή των βλαβών που υπέστη η υφιστάμενη Π.ΕΟ.Α.Θ. από τα ακραία πλημμυρικά φαινόμενα της 15-11-2017. Οι βλάβες της οδού επικεντρώνονται α) στην υποσκαφή και καταστροφή τόσο του οδοστρώματος όσο και της υποδομής του, και β) στην υποσκαφή και καταστροφή των πρανών της οδού. Τα έργα που κατασκευάζονται στα πλαίσια της εργολαβίας είναι η: 
-Αποκατάσταση των βλαβών με ενιαία επιφάνεια αντιολισθηρού τάπητα σε όλο το μήκος και πλάτος επέμβασης της οδού.
– Κατασκευή τοιχίων αντιστήριξης συνολικού μήκους περίπου 1,6 χλμ. για την προστασία της οδού στα τμήματα που οδεύει παράλληλα με το ρέμα Σούρες. Κατασκευή οριζόντιας, κάθετης σήμανσης και ασφάλισης.
Παράλληλα θα γίνει κατασκευή υδραυλικών έργων με σκοπό να συγκεράζονται τρεις απαιτήσεις: προστασία των ακροβάθρων της γέφυρας, διευθέτηση τους ρέματος και διατήρηση των υπαρχόντων αγροτικών οδών που εξυπηρετούν τις παρακείμενες λειτουργούσες επιχειρήσεις.
Κατά τις ίδιες πηγές, «η ανακατασκευή του αγωγού ύδρευσης κατέστη απαραίτητη κυρίως για να καταστεί δυνατή η αποκατάσταση των βλαβών στο β τμήμα της οδού αφού αυτός είναι κατεστραμμένος και βρίσκεται εντός παρόδιας τάφρου και πρανών που πρέπει να ανακατασκευαστούν και δευτερευόντως για να αποφευχθεί να καταστεί μη λειτουργική η ολοκλήρωση του αγωγού τροφοδότησης του οικισμού Πανοράματος που κατασκευάζεται από τον Δήμο Μάνδρας».