Γιώργος Παπακωνσταντίνου

Ενισχυμένος κατά 171%, σε σχέση με τις αρχές του 2024, ήταν ο κύκλος εργασιών του τομέα υποδομών και παραχωρήσεων του ομίλου Metlen στο α΄ τρίμηνο 2025. Ειδικότερα, βάσει ενημέρωσης που έδωσε χτες ο όμιλος, τα έσοδα της εν λόγω δραστηριότητας ανήλθαν σε 92 εκατ. ευρώ στο πρώτο τρίμηνο, έναντι 34 εκατ. ευρώ την ίδια περίοδο πέρυσι.

Υπενθυμίζεται ότι στο σύνολο του 2024 ο κύκλος εργασιών σε Κατασκευές – ΣΔΤ/Παραχωρήσεις διαμορφώθηκε στα 254 εκατ. ευρώ έναντι 125 εκατ. το 2023, δηλαδή ενισχύθηκε με ποσοστό άνω του 100%. Τα δε Κέρδη προ Φόρων, Τόκων και Αποσβέσεων (EBITDA), που δεν περιλαμβάνονται στην ενημέρωση για το α’ τρίμηνο 2025, στο σύνολο του 2024 διαμορφώθηκαν σε 50 εκατ. έναντι 18 εκατ. το 2023, σημειώνοντας αύξηση 178%.

Η ΜΕΤΚΑ ΑΤΕ, κατασκευαστικός βραχίονας του ομίλου, έχει συνολικό ανεκτέλεστο και συμβάσεις προς υπογραφή ύψους 1,5 δισ. ευρώ.

Σύμφωνα με τη διοίκηση της μητρικής Metlen, οι τομείς Υποδομών και Παραχωρήσεων συνεχίζουν να αποδίδουν σύμφωνα με τις προβλέψεις της διοίκησης για κερδοφορία και ανάπτυξη, υπερδιπλασιάζοντας τον κύκλο εργασιών τους στο Α’ Τρίμηνο του 2025 σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2024, με όλα τα έργα να προχωρούν ομαλά και εντός χρονοδιαγράμματος. «Αξιοποιώντας την τεχνογνωσία και τη στρατηγική της θέση, η ΜΕΤΚΑ ΑΤΕ ενισχύει τη θέση της στο πεδίο των υποδομών και συμβάλλει ουσιαστικά στη δημιουργία μακροπρόθεσμης αξίας», αναφέρει η Metlen για την εν λόγω δραστηριότητα.

Ειδικότερα, να θυμίσουμε ότι ανάμεσα στα έργα για τα οποία ο όμιλος ανακηρύχθηκε ανάδοχος στις αρχές του 2025, ξεχωρίζουν τα εξής:

· Τον Ιανουάριο του 2025 η ΜΕΤΚΑ ΑΤΕ ανακηρύχθηκε ανάδοχος για το έργο «Αποκατάσταση της διπλής σιδηροδρομικής γραμμής Αθηνών – Θεσσαλονίκης, από την έξοδο του Σ.Σ. Δομοκού (Χ.Θ. 288+600) έως την είσοδο του Σ.Σ. Κραννώνα (Χ.Θ. 328+840) μετά τις θεομηνίες ‘’Daniel’’ και ‘’Elias’’». Προϋπολογισμός έργου 134.400.000 ευρώ. Αντικείμενο αυτής της εργολαβίας είναι η εκτέλεση επειγουσών εργασιών αποκατάστασης της Σιδηροδρομικής Γραμμής από την έξοδο του ΣΣ Δομοκού έως την είσοδο του ΣΣ Κραννώνα μετά τις θεομηνίες «DANIEL» και «ELIAS», από τη ΧΘ 288+610 έως ΧΘ 328+600. Συγκεκριμένα, αντικείμενο του έργου αποτελεί η πλήρης αποκατάσταση της σιδηροδρομικής υποδομής της διπλής ΣΓ από τις φθορές που υπέστη κατά τα ακραία καιρικά φαινόμενα του Σεπτεμβρίου 2023, καθώς και η θωράκιση της σιδηροδρομικής υποδομής και επιδομής της διπλής Σιδηροδρομικής Γραμμής.

· Τον Μάρτιο του 2025 η ΜΕΤΚΑ ΑΤΕ ανακηρύχθηκε οριστικός ανάδοχος του έργου «ΣΤΑΤΙΚΗ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΗ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΩΝ ΣΤΕΓΑΣΤΡΩΝ ΤΟΥ ΚΕΝΤΡΙΚΟΥ ΣΤΑΔΙΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΠΟΔΗΛΑΤΟΔΡΟΜΙΟΥ ΤΟΥ Ο.Α.Κ.Α.». Προϋπολογισμός: 61.355.005,20 ευρώ. Αντικείμενο είναι η αναβάθμιση του Στεγάστρου του Ολυμπιακού Σταδίου καθώς και του (γειτονικού) στεγάστρου του Ποδηλατοδρομίου. Πιο συγκεκριμένα, αντικείμενο του έργου είναι η εκπόνηση μελετών και η εκτέλεση εργασιών για την επισκευή των προβληματικών σημείων και την υλοποίηση των απαραίτητων διαδικασιών αποκατάστασης του απαιτούμενου επιπέδου στατικής επάρκειας των μεταλλικών κατασκευών των δύο Εμβληματικών στεγάστρων.