Πηγή Εικόνας: απε - μπε

Μέτωπο με τους ακριβούς προμηθευτές έχει ανοίξει ο γαλλικός όμιλος Carrefour ο οποίος αποφάσισε να βγάλει έξω από τα καταστήματά της την Pepsi, τα πατατάκια Lay’ και την 7up.

Την ίδια στιγμή στελέχη των εγχώριων αλυσίδων σούπερ μάρκετ  επιλέγουν το δρόμο της συνεννόησης με τους προμηθευτές που προσκομίζουν νέα  αυξημένα τιμολόγια για τα προϊόντα τους που ήδη είναι στα ράφια τους, ενώ η έξοδος προϊόντων  χαρακτηρίζεται ως ακραία  εμπορική πολιτική.

Πάντως οι κινήσεις του ισχυρού  γαλλικού  Ομίλου στέλνουν  μήνυμα προς τους καταναλωτές ότι τα σούπερ μάρκετ «φρενάρουν» τις πληθωριστικές  πιέσεις.

Σύμφωνα με τα διεθνή πρακτορεία η Carrefour ανακοίνωσε ότι από την Πέμπτη 4 Ιανουαρίου 2024  δεν πωλεί τα προϊόντα της PepsiCo  στα  καταστήματά της στη Γαλλία.

Η Carrefour στην ουσία ανοίγει «πόλεμο»  με τον πολυεθνικό όμιλο  καθώς  στα ράφια θα αναρτηθεί πινακίδα που θα λέει  «Δεν πουλάμε πλέον αυτή τη μάρκα λόγω απαράδεκτων αυξήσεων των τιμών».

Τι κάνει PepsiCO στην Ελλάδα

Αξίζει να σημειωθεί ότι η PepsiCO έχει ανεβάσει τις τιμές στα προϊόντα Pepsi έως 80% , αλλά και τις τιμές άλλων αντίστοιχων προϊόντων της στην ελληνική αγορά μέσα στο 2023.

Στις αρχές της χρονιάς που πέρασε, για την Pepsi, μαζί  με την προσφορά, η τιμή του ενός 1 λίτρου ήταν οριακά κάτω από το 1 ευρώ για να εκτοξευθεί άνω του 1,8 ευρώ την χρονιά  μετά από  τρεις μήνες, με την τελική λιανική τιμή να  διαμορφώνεται ανάλογα με την προσφορά της εβδομάδας. Η εμπορική  πολιτική της εταιρείας  επί ελληνικού εδάφους  είναι να κινείται  οριακά  πιο χαμηλά από το 1,5 ευρώ.

Η Carrefour  σε  «πόλεμο» με τους προμηθευτές που ανεβάζουν  τις τιμές.  

Η Carrefour είναι ένας από τους πιο δραστήριους λιανοπωλητές που τολμά να αμφισβητεί τις τιμές των μεγάλων εταιρειών καταναλωτικών προϊόντων και τροφίμων.

Πέρυσι, μάλιστα, ξεκίνησε μια εκστρατεία με προειδοποιήσεις σε προϊόντα που έχουν συρρικνωθεί σε μέγεθος αλλά κοστίζουν περισσότερο.

Στην προσπάθειά της να μειώσει τον πληθωρισμό, η γαλλική κυβέρνηση ζήτησε από τους λιανοπωλητές και τους προμηθευτές να ολοκληρώσουν τις ετήσιες διαπραγματεύσεις για τις τιμές τον Ιανουάριο, δύο μήνες νωρίτερα από το συνηθισμένο.

Μια προκαταρκτική μέτρηση της στατιστικής υπηρεσίας INSEE την Πέμπτη έδειξε ότι οι τιμές καταναλωτή στη Γαλλία αυξήθηκαν κατά 4,1% σε ετήσια βάση τον Δεκέμβριο, με τον ετήσιο πληθωρισμό των τροφίμων να επιβραδύνεται στο 7,1% από 7,7% τον προηγούμενο μήνα.