ΑΑΔΕ
ΑΑΔΕ
ΑΑΔΕΠηγή Εικόνας: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Μπορεί η ΑΑΔΕ και ο διοικητής της να κομπάζουν δημοσίως για νέες υπηρεσίες και νέες τεχνολογίες στους ελέγχους και πολλά άλλα, αλλά η πραγματικότητα τους διαψεύδει πανηγυρικά!
Η εξυπηρέτηση των πολιτών αλλά και οι εισπράξεις του δημοσίου φαίνεται να χειροτερεύουν το τελευταίο διάστημα.
Χαρακτηριστική είναι η καταγγελία που έφθασε στο economix.gr (ονόματα, στοιχεία στη διάθεσή μας, δεν παρουσιάζονται για λόγους προστασίας της ιδιωτικότητας) ότι για την απάντηση του ΚΕΒΕΙΣ Αττικής για την έκδοση βεβαίωσης οφειλής με παρακράτηση 100% του ποσού είσπραξης, αντί φορολογικής ενημερότητας λόγω χρεών, η ΑΑΔΕ δεν έχει απαντήσει μία εβδομάδα και πλέον μετά το ηλεκτρονικό αίτημα! Όταν μάλιστα αντίστοιχα αιτήματα που εξυπηρετούσαν οι ΔΟΥ μέχρι πριν λίγους μήνες απαντώνταν μέσα σε 1-2 εργάσιμες ημέρες!
Και μάλιστα αυτή η απίστευτη καθυστέρηση των κεντρικών δομών της ΑΑΔΕ, που φτιάχτηκαν υποτίθεται για την καλύτερη οργάνωση και αποδοτικότητα, έρχεται στο τέλος του έτους όπου οι πληρωμές του δημοσίου προς ιδιώτες γιγαντώνονται, λόγω τέλους χρήσης.
Ενώ τα πρακτικά αποτελέσματα είναι να διακινδυνεύονται δεκάδες έργα και δαπάνες του δημοσίου που δεν μπορούν να ολοκληρωθούν, ενώ ταυτόχρονα η καθυστέρηση της ΑΑΔΕ καθυστερεί αντίστοιχα και την πίστωση εσόδων του Δημοσίου από παρακρατήσεις έναντι χρεών.
Τα έσοδα αυτά μάλιστα οποία κινδυνεύουν να χαθούν ή να καθυστερήσουν για μήνες (όσοι ξέρουν από διαδικασίες δημοσίου, γνωρίζουν ότι οι πληρωμές Δεκεμβρίου στους δημόσιους φορείς, αν μεταφερθούν στο νέο έτος, σπανίως ικανοποιούνται στο πρώτο τρίμηνο του νέου έτους…).
Από όπου και να πιάσεις το θέμα, η αναποτελεσματικότητα του μηχανισμού της ΑΑΔΕ είναι τραγική και βγάζει μάτι!
Ενώ θα έπρεπε να προκαλεί ήδη ερωτηματικά προς διοικητική διερεύνηση, καθώς ένα ηλεκτρονικό σύστημα δεν μπορεί να καθυστερεί τόσο….
Αν η ΑΑΔΕ ή άλλος τυχόν αμφισβητεί τα δεδομένα, εδώ είμαστε να συνεχίσουμε με στοιχεία!
Ας δουλέψουν επιτέλους ή ας βάλουν τους αυτοματισμούς που επικαλούνται εκεί που πραγματικά υπάρχει ανάγκη, στην εξυπηρέτηση του Δημοσίου και των πολιτών, όχι στην εξυπηρέτηση των ίδιων των υπαλλήλων και της γραφειοκρατίας της ΑΑΔΕ….