Πηγή Εικόνας: Photo by Mohammad Danish from Pexels
Γιώργος Παπακωνσταντίνου

 

Με νέο «κλειστό» διαγωνισμό με συμμετοχή των ισχυρών ομίλων, μέσω προσκλήσεων που θα αποστείλει σε αυτούς ο παραχωρησιούχος του Θριασίου Εμπορευματικού Κέντρου, Goldair – ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ, αναμένεται να προχωρήσει το τεχνικό αντικείμενο της επένδυσης των 200 εκατ. ευρώ για την ανάπτυξη μίας από τις μεγαλύτερες επενδύσεις στον χώρο των logistics στην Ελλάδα. Σύμφωνα με πληροφορίες της αγοράς, ο διαγωνισμός αναμένεται να γίνει στις αρχές του 2024, ώστε να «βγει» ανάδοχος έως την Άνοιξη ή έστω τους πρώτους μήνες του νέους έτους και οι εργασίες να εκκινήσουν, αν όλα πάνε βάσει προσδοκιών και χρονοδιαγράμματος (αδειοδοτήσεις, να ολοκληρωθούν προσεχώς οι μελέτες κ.α.), στο τέλος του πρώτου 6μήνου 2024. Υπενθυμίζεται ότι υπήρχε ανάδοχος για τα τεχνικά έργα στο Θριάσιο, η Mytilineos, μια σύμβαση 109 εκατ. ευρώ, ωστόσο, προφανώς λόγω και των νέων συνθηκών ή των καθυστερήσεων, η εταιρεία αποσύρθηκε και ο παραχωρησιούχος θα διενεργήσει νέο διαγωνισμό μάλλον με τη συμμετοχή όλων ή κάποιων εκ των ισχυρών ομίλων ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, Intrakat – ΑΚΤΩΡ, ΑΒΑΞ και ΜΕΤΚΑ (Mytilineos).

Υπενθυμίζεται ότι η κοινοπραξία ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ – Goldair έχει αναλάβει την εκμετάλλευση της έκτασης της ΓΑΙΑΟΣΕ. Το έργο αφορά στη μελέτη και την κατασκευή του πρώτου πάρκου logistics στην Ελλάδα, το οποίο θα περιλαμβάνει την ανάπτυξη αποθηκών και υποστηρικτικών κτιρίων συνολικής επιφάνειας 235.000 τ.μ., εντός οικοπέδου επιφάνειας 588 στρεμμάτων. Όπως σημείωνε προχτές η Goldair σε σχετική ενημέρωση, η εμβληματική επένδυση του Θριασίου Εμπορευματικού Κέντρου βρίσκεται πλέον σε πλήρη εξέλιξη. Η ΘΕΚ κατέθεσε τον φάκελο αδειοδότησης του κέντρου στο Υπουργείο Ανάπτυξης, ενώ οι τελικές μελέτες του έργου βρίσκονται σε φάση πλήρους ολοκλήρωσης. Συνεπώς, εντός του 2024 θα εκκινήσει και το κατασκευαστικό έργο της μεγαλύτερης επένδυσης στον χώρο των logistics στην Ελλάδα, και το δεύτερο μεγαλύτερο επενδυτικό σχέδιο εν γένει στην Αττική, μετά το Ελληνικό. Με την ολοκλήρωσή του το Κέντρο φιλοδοξεί να καταστήσει την χώρα μας το επίκεντρο των συνδυασμένων μεταφορών και αποθήκευσης της Νοτιοανατολικής Ευρώπης. Τα μοναδικά χαρακτηριστικά του ΘΕΚ θα προσδώσουν νέα δυναμική στον τομέα των logistics στην Αττική, ενώ το κέντρο θα μπορεί να εξυπηρετήσει ένα ευρύ φάσμα διεθνούς και ευρωπαϊκού πελατολογίου με αυξημένες και ιδιαίτερες απαιτήσεις, καθιστώντας την χώρα μας πόλο έλξης σύνθετων δραστηριοτήτων στον τομέα των διαμεταφορών και της ελαφράς μεταποίησης.

Να θυμίσουμε ότι για την υπογραφή της σύμβασης παραχώρησης και γενικότερα την προώθηση της επένδυσης απαιτήθηκε κύκλος δύσκολων διαπραγματεύσεων από την προηγούμενη κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας με την Κομισιόν, ώστε να μη χαθούν κοινοτικοί πόροι, με τις επαφές να οδηγούν σε αλλαγή των όρων. Μεταξύ αυτών, ξεχώρισαν τροποποιήσεις όπως διπλασιασμό του αντίτιμου για το Ελληνικό Δημόσιο, καθώς το εφάπαξ αντίτιμο αυξήθηκε από τα 10 εκατομμύρια ευρώ στα 20 εκατομμύρια ευρώ, ενώ μειώθηκε και ο χρόνος της Παραχώρησης, από τα 60 στα 37 έτη.

Ο παραχωρησιούχος θα κατασκευάσει, ειδικότερα, τα κτίρια και εγκαταστάσεις του Εμπορευματικού και Διαμετακομιστικού Κέντρου. Θα αναλάβει επίσης τα εσωτερικά έργα υποδομής, όπως σιδηροδρομικά και οδικά δίκτυα, δίκτυα αποχέτευσης ομβρίων υδάτων και ακαθάρτων, δίκτυα ηλεκτροφωτισμού και επικοινωνιών και να διαμορφώσει τον περιβάλλοντα χώρο.

Αξίζει να σημειωθεί ότι εντός του πάρκου, κατά μήκος της νότιας πλευράς, θα κατασκευαστεί σιδηροδρομική γραμμή που θα συνδέει το Κέντρο με το εθνικό σιδηροδρομικό δίκτυο, αλλά και εσωτερικό οδικό δίκτυο που θα συνδέεται με το εθνικό οδικό δίκτυο. Με τον τρόπο αυτό, διασφαλίζεται η δυνατότητα ανεφοδιασμού των αποθηκών με συνδυασμό μεταφορικών μέσων, κάτι μοναδικό για τα ελληνικά δεδομένα. Ο παραχωρησιούχος θα αναλάβει επίσης να δημιουργήσει σταθμό εξυπηρέτησης οχημάτων και αυτοκινητιστών, πρατήριο υγρών καυσίμων, χώρους ανάπτυξης συστημάτων τηλεματικής και πληροφορικής, χώρους στάθμευσης, εγκαταστάσεις τελωνείου και υγειονομικές υπηρεσίες.