Στο πεδίο με τα θετικά πρόσημα αναμένεται να περάσει το 2024 η ευρωπαϊκή αγορά smartphones, η οποία πάντως κατέγραψε, το 3ο τρίμηνο του 2023, το δέκατο συνεχές τρίμηνο πτώσης. Αν και το σύνολο του έτους θα σημάνει τον χαμηλότερο αριθμό πωλήσεων smartphones, εδώ και πάνω από μια δεκαετία, υπάρχουν ενδείξεις βελτίωσης της αγοράς, καθώς πλησιάζουμε στο 2024.

 

Η Canalys προβλέπει ότι η ευρωπαϊκή αγορά smartphones θα αυξηθεί κατά 4% το 2024: “Ένας κύκλος ανανέωσης των συσκευών της μεσαίας κατηγορίας, που αγοράστηκαν το 2020 και το 2021, θα προσφέρει μια ευκαιρία στους πωλητές το 1ο εξάμηνο του επόμενου έτους. Στο εναπομείναν χρονικό διάστημα του 2023 είναι σημαντικό οι κατασκευαστές να ξεκαθαρίσουν τα αποθέματά τους πριν από την κυκλοφορία νέων προϊόντων το 1ο εξάμηνο του 2024”.

Όπως ενημερώνει ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Πληροφορικής και Επικοινωνιών Ελλάδας (ΣΕΠΕ), η τελευταία έρευνα της Canalys δείχνει ότι οι ευρωπαϊκές αποστολές smartphone (εξαιρουμένης της Ρωσίας) μειώθηκαν κατά 6% σε ετήσια βάση στα 32 εκατ. τεμάχια το 3ο τρίμηνο του 2023. Στην κατάταξη των κορυφαίων κατασκευαστών, η Samsung διατήρησε την πρώτη θέση με μερίδιο αγοράς 35%, παρά το γεγονός ότι οι αποστολές της μειώθηκαν κατά 6% από έτος σε έτος το 3ο τρίμηνο του 2023.

Από την πλευρά της, η Apple κατέλαβε τη δεύτερη θέση με μερίδιο 22% και πτώση 13%, αντισταθμισμένη εν μέρει από την ισχυρή απόδοση του iPhone 15.

Οι κορυφαίοι κατασκευαστές

“Το δύσκολο περιβάλλον ζήτησης επηρέασε ιδιαίτερα την Apple και τη Samsung το 3ο τρίμηνο, παρά την κυκλοφορία των νέων προϊόντων τους”, αναφέρει η Canalys. “Στην περίπτωση της Apple, η πτώση της οφειλόταν πρωτίστως στην ταχεία πτώση των πωλήσεων των παλαιότερων μοντέλων σε σύγκριση με το 3ο τρίμηνο του 2022”, σημειώνουν οι αναλυτές της εταιρείας ερευνών.

Συνολικά, οι επιδόσεις της Samsung και της Apple δείχνουν ανθεκτική ζήτηση για τις πιο πρόσφατες premium συσκευές, παρ’ όλο που η κατηγορία high-end έχει αρχίσει να συρρικνώνεται.

Στο μεταξύ, Xiaomi, Motorola και TCL είχαν ένα πολύ καλό τρίμηνο. Η ζήτηση εξακολουθεί να είναι περιορισμένη στο χαμηλό έως το μεσαίο εύρος τιμών, αλλά η μετατόπιση της Samsung από το χαμηλό επίπεδο έχει δημιουργήσει ευκαιρίες για τους προμηθευτές. Η Xiaomi τερμάτισε τρίτη στον πίνακα κατάταξης με σταθερή ετήσια ανάπτυξη μετά από έξι συνεχόμενα τρίμηνα πτώσης. Αυτό έγινε χάρη στην ισχυρή ανάπτυξη στην Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη με τα μοντέλα Redmi και Redmi Note 12.

Η Motorola συνέχισε την πρόοδο της στην Ευρώπη και αύξησε τις αποστολές της κατά 30% από έτος σε έτος για να φτάσει στην καλύτερη τριμηνιαία απόδοσή της ως μέρος της Lenovo. Τέλος, η TCL είναι ο κατασκευαστής που ολοκλήρωσε την κορυφαία πεντάδα, πετυχαίνοντας αύξηση 5% σε ετήσια βάση στα 0,8 εκατ. μονάδες.