Πηγή Εικόνας: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Της Τέτης Ηγουμενίδη

Κινητικότητα και στις μικρότερες κατασκευαστικές εταιρείες πυροδοτεί το μεγάλο κατασκευαστικό αντικείμενο που πλέον υπάρχει, με στελέχη της αγοράς να εκτιμούν ότι η συμμετοχή του Δημητρίου Κούτρα στη Δομική Κρήτης, με στόχο να αναπτυχθεί περαιτέρω, δεν θα είναι η τελευταία κίνηση που θα δούμε.

Ο κ. Κούτρας στην πολύχρονη πορεία του στις κατασκευές (μέτοχος και ανώτατο στέλεχος στην Άκτωρ επί πολλά έτη και στη συνέχεια για μικρότερο χρονικό διάστημα στην Intrakat) έχει συμβάλλει στην υλοποίηση δεκάδων σημαντικών έργων και μέσω της εταιρείας του, Adamas Group Ltd, απέκτησε πρόσφατα το 29,31% της Δομικής Κρήτης. Αντίστοιχο είναι και το ποσοστό που διατήρησε σε αυτή ο Γεώργιος Συνατσάκης.

Η Δομική Κρήτης σήμερα έχει ανεκτέλεστο έργων περίπου 50 εκατ. ευρώ. Με τον συνεταιρισμό που έγινε ο κ. Κούτρας θα επιδιώξει να αναλάβει έργα σε όλη την Ελλάδα, έχοντας στο πλευρό του στενά πρόσωπα της οικογενείας του που εισέρχονται ως νέοι μηχανικοί στο χώρο των κατασκευών.

Στην κατασκευαστική αγορά καταγράφονται και άλλες ζυμώσεις και διεργασίες, ακόμα και προσπάθειες εταιρειών από μικρότερες εργοληπτικές βαθμίδες να εισέλθουν στην ανώτερη που σήμερα δραστηριοποιούνται οι πέντε μεγάλοι κατασκευαστικοί όμιλοι, ΓΕΚ Τέρνα, Άκτωρ (Ελλάκτωρ), Άβαξ, Μέτκα (Μυτιληναίος) και Intrakat και που σύντομα θα γίνουν τέσσερις με την εξαγορά της Άκτωρ από την Intrakat.

Στο πλαίσιο αυτό δεν είναι τυχαίο ότι συγκεκριμένη κοινοπραξία αποτελούμενη από τις εταιρείες Δομική Κρήτης – ΕΚΤΕΡ – ΕΡΕΤΒΟ – ΤΕ.ΝΑ. προσπαθεί μέσω προδικαστικών προσφυγών να διεκδικήσει με αξιώσεις την υλοποίηση δύο οδικών αξόνων (Ιωάννινα –Κακαβιά και Μακρακώμη – Τυμφρηστός) αλλά και αντιπλημμυρικού έργου στην Αττική (Νέα Μάκρη). Η εν λόγω κοινοπραξία θεωρεί ότι οι όροι των διακηρύξεων για τα προαναφερόμενα έργα δεν ευνοούν τον ανταγωνισμό και με ενδιαφέρον αναμένεται η τύχη των προσφυγών τους.