Πηγή Εικόνας: Photo by Max Andrey from Pexels

Μετατέθηκε για δεύτερη φορά η ημερομηνία κατάθεσης των προσφορών για το έργο παραχώρησης κατασκευή και λειτουργία του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ). Ως αιτιολογία στη σχετική απόφαση του υπουργείου Υποδομών αναφέρεται ότι ζητήθηκε από τρεις ενδιαφερόμενους παράταση για τις προσφορές τουλάχιστον 15 ημερών.

Η νέα ημερομηνία είναι η 8η Μαΐου, δηλαδή ακόμα πιο κοντά στις εθνικές εκλογές και μένει να δούμε αν θα τηρηθεί. Να σημειωθεί πάντως ότι πρόσφατα ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Γιώργος Γεραπετρίτης, απαντώντας σε σχετικό ερώτημα είχε δηλώσει ότι όλοι οι διαγωνισμοί για τα έργα θα προχωρήσουν κανονικά.

Η παραχώρηση του ΒΟΑΚ (τμήμα Χανιά – Ηράκλειο) είναι το μεγαλύτερο κατασκευαστικό έργο για το οποίο είναι σε εξέλιξη διαγωνιστική διαδικασία και αφορά παραχώρηση. Με προϋπολογισμό 1,5 δις. ευρώ έχει προσελκύσει το ενδιαφέρον των τριών μεγαλύτερων κατασκευαστικών ομίλων, ΓΕΚ Τέρνα, Ελλάκτωρ (κατεβαίνει με την Άκτωρ Παραχωρήσεις) και Άβαξ καθώς και της Μυτιληναίος σε κοινοπραξία με την Acciona Concesiones και της γαλλικής Vinci (Vinci Highways – Vinci Concessions).

Θεωρείται πιθανό να υπάρξουν διαφοροποιήσεις κατά την κατάθεση των προσφορών με πιθανές συνεργασίες μεταξύ των αρχικά ενδιαφερόμενων.

Για τον ΒΟΑΚ έχουν ολοκληρωθεί στο μεταξύ άλλοι δύο διαγωνισμοί.

Ο πρώτος αφορά το τμήμα του αυτοκινητόδρομου Νεάπολη – Άγιος Νικόλαος, προϋπολογισμού 169 εκατ. ευρώ, που εκτελείται ως κλασικό δημόσιο έργο και ανάδοχος είναι η Άκτωρ.

Ο δεύτερος είναι ΣΔΙΤ και αφορά το τμήμα Χερσόνησος – Νεάπολη, μήκους 22,44 χλμ και προϋπολογισμού 290 εκατ. ευρώ. Ανάδοχος έχει ανακηρυχθεί η κοινοπραξία των Τέρνα (ΓΕΚ Τέρνα) – Άκτωρ Παραχωρήσεις – Intrakat. Σύμφωνα με πληροφορίες η σύμβαση για το ΣΔΙΤ θα υπογραφεί σύντομα.

Ο ΒΟΑΚ είναι έργο που συζητείται τα τελευταία 25 χρόνια, θα ενώνει το νησί της Κρήτης από τον Κίσσαμο ως τη Σητεία και σύμφωνα με όσα έχει ανακοινώσει το υπουργείο Υποδομών, έχει εξασφαλίσει συνολική χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης, ύψους 427 εκατ. ευρώ. Αποτελεί το μεγαλύτερο οδικό έργο που θα χρηματοδοτήσει η Ευρωπαϊκή Ένωση τα επόμενα χρόνια.