Πηγή Εικόνας: ΑΠΕ - ΜΠΕ

Νέα, ολιγοήμερη, παράταση δόθηκε στον διαγωνισμό για την κατασκευή του προαστιακού σιδηρόδρομου Δυτικής Αττικής, ύψους περίπου 130 εκατ. ευρώ (με ΦΠΑ), ο οποίος συνδέεται με το χρηματοδοτικό πλαίσιο του Ταμείου Ανάκαμψης. Ο ΟΣΕ γνωστοποίησε χτες ότι τελικά η νέα καταληκτική ημερομηνία υποβολής προσφορών είναι η 17η.02.2023 και ώρα 10.30 π.μ. και η νέα ημερομηνία αποσφράγισης η 20η.02.2023 και ώρα 10.30 π.μ.. Κανονικά, οι προσφορές είχαν οριστεί για σήμερα Τρίτη 7 Φεβρουαρίου, μετά από την πρώτη παράταση που είχε δοθεί τον περασμένο μήνα (αρχικά αναμένονταν στις 24 Ιανουαρίου οι προσφορές) λόγω της εκκρεμότητας τότε με την ισχύ των εργοληπτικών πτυχίων αλλά και επειδή αρκετοί ενδιαφερόμενοι είχαν κατέθεσαν αιτήματα για παράταση και διευκρινίσεις. Πλέον, η διαδικασία μεταφέρεται κατά 10 ημέρες.

Το έργο και οι στάσεις

Πρόκειται για την ανοικτή διαγωνιστική διαδικασία για την επιλογή αναδόχου κατασκευής του έργου «Αναβάθμιση υφιστάμενης ΣΓ Προαστιακού Σιδηροδρόμου Δυτικής Αττικής, τμήμα : Άνω Λιόσια – Νέος Σ.Σ. Μεγάρων – Π.Σ. Μεγάρων» (106.950.000 ευρώ, χωρίς ΦΠΑ), μήκους 36 χλμ.. Το έργο θα συνδέει τη Δυτική Αττική με την Αθήνα, τον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών, τον Πειραιά και το υπόλοιπο σιδηροδρομικό δίκτυο. Η προθεσμία εκτέλεσης του έργου ανέρχεται στους 28 μήνες. Πρόκειται για ένα από τα μεγαλύτερα σιδηροδρομικά έργα που έχει δημοπρατήσει ο ΟΣΕ τα τελευταία πολλά έτη ως  Αναθέτουσα Αρχή. Αν η σύμβαση υπογραφεί εντός του 2023 η γραμμή θα μπορεί να ολοκληρωθεί μέσα στο 2026.

Ειδικότερα, αφορά στην ανακαίνιση της επιδομής της σιδηροδρομικής γραμμής με νέα υλικά και πιστοποίησή της στις αρχές διαλειτουργικότητας, ενώ περιλαμβάνει: εγκατάσταση συστήματος εναέριας γραμμής επαφής τύπου τρόλεϊ 25kV/50 Hz, εγκατάσταση συστήματος σηματοδότησης με ETCS L1 με τηλεδιοίκηση και πληροφοριακά συστήματα σταθμών, συστήματα τηλεπικοινωνιών και ηλεκτρομηχανολογικές εγκαταστάσεις στους σταθμούς και στάσεις του έργου. Επίσης, στο έργο περιλαμβάνονται εργασίες αντικατάστασης μικρών και μεγάλων τεχνικών γραμμής, υδραυλικά έργα σε όλο το μήκος, αποκαταστάσεις και ενισχύσεις τεχνικών γραμμής καθώς και εργασίες κατασκευής αποβαθρών. Οι νέοι σιδηροδρομικοί σταθμοί είναι οι: ΕΛΠΕ Ασπροπύργου, Ασπροπύργου, Βαμβακιάς, Ελευσίνας, ΕΛΠΕ Ελευσίνας, Λουτρόπυργου, Νέας Περάμου, Μέγαρα (ως προαίρεση). Το τελικό έργο θα περιλαμβάνει την ηλεκτροκίνηση και τη σηματοδότηση μετά τις διασυνδέσεις με το ΣΚΑ – Κιάτο.

Στο πλαίσιο του έργου προβλέπεται και η μελέτη αποκατάστασης των κάθετων οδικών διελεύσεων που θίγονται από την αναβάθμιση της υφιστάμενης σιδηροδρομικής γραμμής. Επιπρόσθετα, θα εξυπηρετεί το φορτίο μεταφοράς των εμπορευμάτων για τις εγκαταστάσεις των ΕΛΠΕ στον Ασπρόπυργο και την Ελευσίνα.

Η αναβάθμιση του προαστιακού σιδηροδρόμου στη Δυτική Αττική αποτελεί έργο υποδομής που εξυπηρετεί τη συνολική ανάπτυξη της περιοχής και τις κοινωνικές ανάγκες μετακίνησης του πληθυσμού της Δυτικής Αττικής, ενώ παράλληλα συμβάλλει στον περιορισμό των περιβαλλοντικών επιπτώσεων από τις αυξημένες μετακινήσεις, σύμφωνα με όσα αναφέρει η αναθέτουσα αρχή.