Hellenic Post - ταχυδρομικές Θυρίδες στην Αθήνα -
ΕΛΤΑ - Ελληνικά Ταχυδρομεία - Hellenic Post - ταχυδρομικές Θυρίδες στην Αθήνα - Series of mailboxes outside a Post Office in Athens - L-R:Bussiness express post, Athens and Attica priority mail, Domestic priority mail, International priority mail
Hellenic Post - ταχυδρομικές Θυρίδες στην Αθήνα -
ΕΛΤΑ - Ελληνικά Ταχυδρομεία - Hellenic Post - ταχυδρομικές Θυρίδες στην Αθήνα - Series of mailboxes outside a Post Office in Athens - L-R:Bussiness express post, Athens and Attica priority mail, Domestic priority mail, International priority mail
Πηγή Εικόνας: Badseed - Wikimedia Commons

Τα Ελληνικά Ταχυδρομεία ενημέρωσαν, με επίσημη ανακοίνωση, ότι στο πλαίσιο ενδελεχούς και διαρκούς έρευνας του περιστατικού της κυβερνοεπίθεσης που έλαβε χώρα στις 20/3/2022 διαπιστώθηκε από την ομάδα ασφαλείας τους μη εξουσιοδοτημένη πρόσβαση σε δεδομένα που τηρούνται από την εταιρεία. Ειδικότερα, όπως αναφέρει σε ανακοίνωσή της η εταιρεία, πρόκειται για δεδομένα συναλλασσόμενων, φυσικών και νομικών προσώπων και εργαζομένων της εταιρείας, τα οποία η εταιρεία όφειλε να τηρεί βάσει της ισχύουσας εθνικής νομοθεσίας.

Στα δεδομένα αυτά ενδέχεται να περιλαμβάνονται και στοιχεία όπως δεδομένα ταυτοποίησης, δεδομένα επικοινωνίας, δεδομένα τιμολόγησης.

Ο βαθμός δυσκολίας στην προσβασιμότητα των εν λόγω πληροφοριών σε συνδυασμό με τα μέχρι στιγμής ευρήματα από την ενδελεχή έρευνα της εταιρείας οδηγούν (την εταιρεία, εννοείται, δεν μπορεί να μιλήσει για κάποιον άλλον…) στην εκτίμηση για περιορισμένο αντίκτυπο των συνεπειών του εν λόγω συμβάντος για τα εμπλεκόμενα μέρη.

Η αμφιλεγόμενη, λόγω των επιλεγμένων διατυπώσεων, ανακοίνωση εντυπωσιάζει…

Γιατί χρειάστηκαν τόσοι μήνες για μια τόσο γενικόλογη ανακοίνωση;

Τί υποχρέωσε τα ΕΛΤΑ να την εκδώσουν τώρα;

Γιατί επέλεξαν την 23η Δεκεμβρίου, σχεδόν ημιαργία σε όλο το δημόσιο και ιδιωτικό τομέα που μπορεί να τους ελέγξει;

Γιατί δεν τους έκανε η «επέτειος» των 9 μηνών από το συμβάν, στις 20 Δεκεμβρίου;

Και το κυριότερο:

Πώς υποστηρίζεται με στοιχεία η εκτίμηση της εταιρείας για περιορισμένο αντίκτυπο;

Τα ΕΛΤΑ συνεχίζουν στην ανακοίνωση: «Υπογραμμίζεται ότι, από την στιγμή που διαπιστώθηκε η κυβερνοεπίθεση, τα Ελληνικά Ταχυδρομεία έλαβαν άμεσα όλα τα αναγκαία μέτρα για να την ανακόψουν και να περιορίσουν τις συνέπειες αυτής, συνεργάστηκαν με τη Δίωξη Ηλεκτρονικού Εγκλήματος και προέβησαν σε όλες τις γνωστοποιήσεις προς τις Αρμόδιες Αρχές, όπως προβλέπεται.

 Το φαινόμενο των κυβερνοεπιθέσεων αποτελεί σε παγκόσμιο επίπεδο καθημερινότητα για εταιρείες και οργανισμούς τόσο του δημόσιου όσο και του ιδιωτικού τομέα. Είναι δε ενδεικτικό ότι τα συστήματα κυβερνοασφάλειας της εταιρείας αποκρούουν κάθε μήνα εκατοντάδες κακόβουλες επιθέσεις.

 Τα Ελληνικά Ταχυδρομεία, με υψηλό αίσθημα ευθύνης απέναντι στους πελάτες τους, διαβεβαιώνουν ότι, στο πλαίσιο της διαρκούς προσπάθειας για θωράκιση των ψηφιακών τους συστημάτων και διασφάλισης του υψηλότερου δυνατού επιπέδου κυβερνοασφάλειας, προχώρησαν σε σημαντικές ενέργειες περαιτέρω θωράκισης, ενισχύοντας την υφιστάμενη αρχιτεκτονική ασφάλειας και λαμβάνοντας πρόσθετα τεχνικά και οργανωτικά μέτρα.

 Για οποιαδήποτε περαιτέρω πληροφόρηση, μπορείτε να επικοινωνήσετε με την ομάδα διαχείρισης του περιστατικού, στην ηλεκτρονική διεύθυνση: Databreach@elta-net.gr»