Πηγή Εικόνας: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Για δύο σιδηροδρομικά έργα στην Πελοπόννησο, ένα οδικό έργο στην Δυτική Μακεδονία και ένα αντιπλημμυρικό έργο στην Αττική ενημέρωσε τα μέλη της Διαρκούς Επιτροπής Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής, στο πλαίσιο της προσυμβατικής διαδικασίας, ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις υποδομές, Γιώργος Καραγιάννης.

Όπως ανέφερε τα τέσσερα αυτά έργα αθροίζουν περίπου 300 εκατ. και προστίθενται «στα πολλά σημαντικά έργα που εκτελούμε σε όλη τη χώρα και απαρτίζουν το μεγάλο πρόγραμμα των 13 δισ. ευρώ σε όλη τη χώρα», ενώ έστειλε μήνυμα ότι αποτελεί «ευθύνη όλων τα έργα να κατασκευαστούν και να παραδοθούν άρτια και στην ώρα τους».

Ειδικότερα για τα δύο έργα σιδηροδρομικού ενδιαφέροντος, ο κ. Καραγιάννης τόνισε ότι «είναι παραπάνω από σαφής η διάθεση της κυβέρνησής μας για παρεμβάσεις στον ελληνικό σιδηρόδρομο» και έκανε λόγο για «επίμονη προσπάθεια της κυβέρνησης να επιτευχθεί επιτέλους η προώθηση του μέσου» καθώς, όπως εξήγησε, «το τρένο ως ο πιο φιλικός τρόπος μετακίνησης για το περιβάλλον έχει μείνει πολλά χρόνια πίσω».

Υπενθύμισε ότι το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών υλοποιεί πρόγραμμα έργων 4,5 δισ. ευρώ με το οποίο, όπως είπε, «δίνουμε μια μεγάλη ώθηση και κάνουμε ένα άλμα δεκαετιών μπροστά». Επίσης έκανε γνωστό ότι ήδη έχουν συμβασιοποιηθεί έργα ύψους 500 εκατ. ευρώ, συμπεριλαμβανομένων και αυτών που εξετάστηκαν από την Επιτροπή, ενώ «μέσα στο α’ τετράμηνο του 2023 θα έχουμε προσωρινούς αναδόχους στα περισσότερα έργα του Ανταγωνιστικού Διαλόγου». «Κάναμε πράξη το αυτονόητο, συνδέοντας τα μεγαλύτερα λιμάνια της χώρας με το σιδηροδρομικό δίκτυο» υπογράμμισε.

Αναφερόμενος στο οδικό έργο «κατασκευή της επαρχιακής οδού Καστοριάς – Πτολεμαΐδας, στο τμήμα από το ρέμα Κώτουρη ως τα όρια του Νομού Κοζάνης με σήραγγα στην Κλεισούρα», τόνισε ότι είναι ένα εξαιρετικά σημαντικό έργο για την Δυτική Μακεδονία, αρχικού προϋπολογισμού 57 εκατ. ευρώ με χρηματοδότηση από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων, το οποίο περιλαμβάνει την κατασκευή της νέας Επαρχιακής Οδού, μήκους 10,4 χλμ., που εντάσσεται στον οδικό άξονα Καστοριάς – Πτολεμαΐδας, στα όρια των νομών Καστοριάς και Φλώρινας και καταλήγει στα όρια του νομού Κοζάνης.

Για το αντιπλημμυρικό έργο «Διευθέτηση-Οριοθέτηση Ρέματος Ραφήνας», ενημέρωσε ότι πρόκειται για ένα εξαιρετικής σημασίας αντιπλημμυρικό έργο, που μαζί με αυτό της διευθέτησης του Ρέματος Εσχατιάς, αποτελούν τα δύο μεγαλύτερα έργα της Αττικής για την ανάσχεση των μεγάλων πλημμυρικών φαινομένων. Αντικείμενο του έργου, αρχικού προϋπολογισμού 85,6 εκατ. ευρώ (με ΦΠΑ), είναι η διευθέτηση του ρέματος της Ραφήνας, με σκοπό τη διαχείριση των πλημμυρικών απορροών και τη διασφάλιση της αντιπλημμυρικής προστασίας των παρακείμενων αστικών, περιαστικών και αγροτικών περιοχών.

Τέλος, σημείωσε ότι «εν μέσω τεράστιας ενεργειακής κρίσης, ενός πολέμου στη γειτονιά μας και μετά από μία μεγάλη υγειονομική κρίση έχουμε καταφέρει να κρατήσουμε ενεργά τα εργοτάξια σε όλη τη χώρα και να τονώσουμε την κατασκευαστική δραστηριότητα που σημαίνει περισσότερες δουλειές».

Από την πλευρά του, ο υφυπουργός Μιχάλης Παπαδόπουλος τόνισε ότι το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών υλοποιεί ένα συγκροτημένο σχέδιο ανάταξης και ανάπτυξης του συγκοινωνιακού χάρτη της Αττικής ενημερώνοντας για τον εκσυγχρονισμό των 14 συρμών της Γραμμής 1 του Μετρό σχετικά με την προσυμβατική διαδικασία των έργων.

Ο κ. Παπαδόπουλος τόνισε ότι το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών υλοποιεί ένα συγκροτημένο σχέδιο ανάταξης και ανάπτυξης του συγκοινωνιακού χάρτη της Αττικής, αναπτύσσοντας το δίκτυο μέσων σταθερής τροχιάς.

Σε αυτό το πλαίσιο προχωρά και η σύμβαση για την ανάταξη 14 συρμών της Γραμμής 1, αρχικού προϋπολογισμού 70 εκατ. ευρώ πλέον ΦΠΑ, η οποία θα χρηματοδοτηθεί από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων (ΠΔΕ) και ο χρόνος παράδοσης του συμβατικού αντικειμένου υπολογίζεται σε 34 μήνες.

 

Στον διαγωνισμό κατέθεσαν προσφορές δύο εταιρείες:

1. Η «CAF» (Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles), που αποτελεί εταιρεία του ισπανικού δημοσίου, και

2. Η γαλλική πολυεθνική εταιρεία «ALSTOM».

Προσωρινός ανάδοχος του διαγωνισμού ορίστηκε η CAF, με προσφορά της τάξης των 65,5 εκατ. ευρώ, ενώ η όλη διαδικασία έλαβε την έγκριση του Ελεγκτικού Συνεδρίου στις 12 Οκτωβρίου.

«Ο ανάδοχος Θα παραδώσει 14 συρμούς πλήρως αναβαθμισμένους, ικανούς για παραγωγική λειτουργία για τα επόμενα 25 χρόνια. Προχωράμε σταθερά και αξιόπιστα για την καλύτερη και ασφαλέστερη εξυπηρέτηση των πολιτών», τόνισε ο υφυπουργός Μεταφορών, ο οποίος αναφέρθηκε συνολικά και στον σχεδιασμό για τις μελλοντικές επεκτάσεις του Μετρό.

Όπως είπε, ο κ. Παπαδόπουλος: «Προ ημερών ολοκληρώθηκε πλήρως η επέκταση της Γραμμής 3 του Μετρό προς Πειραιά, που ήδη προσφέρει μία τεράστια ανάσα για την αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού, αλλά και για τη μείωση των ημερήσιων εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα στην ατμόσφαιρα. Παράλληλα, ξεμπλοκάραμε και ξεκίνησε ήδη η κατασκευή της Γραμμής 4 του Μετρό. Το μεγαλύτερο δημόσιο έργο σήμερα, που όταν ολοκληρωθεί, θα εξυπηρετεί καθημερινά 340.000 ανθρώπους. Προχωράμε παράλληλα και με την επέκταση της Γραμμής 2 του Μετρό προς Ίλιον, με 3 νέους σταθμούς και 3,5 χλμ. σήραγγας».

Τέλος, Ο κ. Παπαδόπουλος αναφέρθηκε στη σύμβαση κατασκευής της επαρχιακής οδού Καστοριάς – Πτολεμαΐδας, στο τμήμα από το ρέμα Κώτουρη ως τα όρια του Νομού Κοζάνης με σήραγγα στην Κλεισούρα, με Αναθέτουσα την Εγνατία Οδό, επισημαίνοντας ότι «είναι ένα εξαιρετικά σημαντικό έργο για τη Δυτική Μακεδονία».