Σε  ετοιμότητα θέτει η κυβέρνηση  της  μονάδες  φυσικού αερίου με τροπολογία που κατέθεσε στη Βουλή. Προσδιορίζει ότι οι μονάδες παραγωγής με φυσικό αέριο ως 35 MW θα πρέπει να ετοιμαστούν για την αλλαγή καυσίμου στην παραγωγή ενέργειας .

Η δυνατότητα λειτουργίας των μονάδων με άλλο καύσιμο θα είναι σε ισχύ μέχρι τις 30 Ιουνίου 2022. Οι μονάδες θα πρέπει προσαρμοστούν  στις αναγκαίες αλλαγές  για αντικατάσταση του φυσικού αερίου με προπανιο μίγμα προπανίου βουτανίου (ιLPG), εφόσον η  αποθηκευμένη ποσότητα  είναι κατώτερη των  50 τόνων.

Η διάρκεια χρήσης προτιανίου ή  μείγματος προπανίου- βουτανίου (LPG ») μπορεί να ξεπερνά τους δεκαοκτώ (18) μήνες  από πρώτη εναλλαγή και χρήση αυτών.  Οι υπεύθυνοι   λειτουργίας των μονάδων θα είναι σε θέση αλλάζουν καύσιμο αλλά απαιτείται η ενημέρωση του Δ.Α Π.Ε.Ε.Π Α.Ε .

Ακόμη  ενημέρωση απαιτείται για την εναλλαγή σε φυσικό αέριο.

Στην τροπολογία αναφέρεται ότι η τιμή αναφοράς  για τα καύσιμα  θα προσδιοριστεί από το ΥΠΕΝ.

Να σημειωθεί ότι πρόκειται για την τρίτη τροπολογία  στο νομοσχέδιο  του ΥΠΕΝ  ενώ  την πρώτη  θέση  έλαβε το καλάθι των νοικοκυριών.

Το καλάθι των νοικοκυριών  θα είναι σε ισχύ μέχρι τις 31 Μαρτίου 2023. Υποχρέωση για την  αποστολή στοιχείων τιμών προς τις αρμόδιες Αρχές είναι όσες  παρουσιάζουν  κύκλο εργασιών άνω των  90 εκατ. ευρώ. Μικρότερες αλυσίδες  μπορούν να συμμετέχουν στο καλάθι. Η διάταξη προβλέπει πρόστιμο 5000 ευρώ ανά ημέρα καθυστέρησης  για τις αλυσίδες που έχουν  υποχρέωση.Η τροπολογία δεν δίνει άλλες πληροφορίες  όσον  αφορά  το χρόνο παρουσίασης αλλά,  και τη δυνατότητα αλλαγής του καλαθιού.

Ο αναπληρωτής υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων Νίκος Παπαθανάσης έχει  αναφέρει ότι θα αρχίσει στις 2 Νοεμβρίου.

Σε ετοιμότητα βρίσκεται ο μηχανισμός  της Επιτροπής Ανταγωνισμού καθώς επιθυμεί να προστατεύσει τον ελεύθερο ανταγωνισμό. Να αναφερθεί ότι η Επιτροπή έχει στείλει  ενημερωτική επιστολή στην DG comp ( Γενική Διεύθυνση Ανταγωνισμού) δίνοντας όλες τις πληροφορίες για το καλάθι που δημιουργούν οι αλυσίδες μετά από αίτημα της πολιτικής  ηγεσίας. Η άσκηση παραμένει αρκετά  δύσκολη για τις αλυσίδες σούπερ μάρκετ διότι οι καταναλωτές θα συγκρίνουν τα καλάθια τα οποία  πιθανότατα θα εμφανίζουν μια  τελική  τιμή που θα καθιστούν το καλάθι  πιο ελκυστικό από  κάποιο άλλο.