Επενδύσεις ύψους 75 εκατ. ευρώ υλοποιεί η Coca Cola Τρία Έψιλον τη διετία 2022-2023, όπως γνωστοποίησε χθες η Μαρία Αναργύρου-Νίκολιτς, γενική διευθύντρια της εταιρείας για Ελλάδα & Κύπρο στο πλαίσιο παρουσίασης μελέτης του ΙΟΒΕ για το κοινωνικό-οικονομικό αποτύπωμα της Coca-Cola στην Ελλάδα την τριετία 2019-2021.

Οι επενδύσεις θα κατευθυνθούν στην ενίσχυση της παραγωγικής διαδικασίας, στον ψηφιακό μετασχηματισμό, στη βιώσιμη ανάπτυξη αλλά και στην ενίσχυση της θέσης της εταιρείας στο λιανεμπόριο και στο κανάλι HoReCa. Στο πλαίσιο αυτό, στο εργοστάσιο του ομίλου στο Σχηματάρι θα τοποθετηθεί νέα γραμμή παραγωγής που θα τεθεί σε λειτουργία στις αρχές του 2023, ενισχύοντας περαιτέρω την παραγωγική δυναμικότητα. Επίσης, θα ολοκληρωθεί επένδυση ύψους 2 εκατ. ευρώ σε φωτοβολταϊκά συστήματα στο εργοστάσιο ενώ θα ενδυναμωθεί περαιτέρω το χαρτοφυλάκιο της εταιρείας με νέα καινοτόμα προϊόντα.

Όπως τόνισε η κ. Αναργύρου-Νίκολιτς η αναβάθμιση του mega-plant στο Σχηματάρι είναι πολύ σημαντική. Αποτελεί ένα από τα μεγαλύτερα εργοστάσια του ομίλου και το μεγαλύτερο ελληνικό εργοστάσιο αναψυκτικών και χυμών. Πρόσθεσε επίσης ότι στο συγκεκριμένο εργοστάσιο παράγεται το ενεργειακό ποτό «Monster» τόσο για εγχώρια κατανάλωση όσο και για εξαγωγή σε άλλες χώρες. Παράλληλα, το mega-plant στο Σχηματάρι εξυπηρετεί τον όμιλο και ειδικότερα ανάγκες άλλων χωρών για παραγωγή ανθρακούχων brands, ανάλογα με την περίοδο.

Την ίδια στιγμή η εταιρεία ενισχύει περαιτέρω την παρουσία της στην κατηγορία του καφέ, στο πλαίσιο της στρατηγικής 24/7, τη διάθεση δηλαδή προϊόντων κατάλληλα για όλες τις ώρες και τις ημέρες της εβδομάδας. Μέσα στην πανδημία και συγκεκριμένα τον Δεκέμβριο του 2020 η εταιρεία λάνσαρε στην ελληνική αγορά τα προϊόντα Costa Coffee και προετοιμάζεται για το λανσάρισμα στην αγορά στις αρχές του 2023 του Caffe Vergnano που θα ενισχύσει τη σχέση που «χτίζει» η εταιρεία με τους καταναλωτές σε ό,τι αφορά την κατηγορία του καφέ. Σημειώνεται ότι η Coca Cola HBC έχει εξαγοράσει το 30% των μετοχών της ιταλικής εταιρείας και έχει αναλάβει τη διανομή των προϊόντων premium καφέ.

Οι πληθωριστικές πιέσεις, τα αυξημένα κόστη και οι αδυναμίες της εφοδιαστικής αλυσίδας δεν άφησαν την εταιρεία ανεπηρέαστη ωστόσο η πολύ καλή πορεία που παρουσίασε το κανάλι της HoReCa σε συνδυασμό με το αυξημένο τουριστικό ρεύμα το 2022 δίνει στην κ. Αναργύρου-Νίκολιτς αισιοδοξία για μια πολύ δυνατή σεζόν το 2023.

Αναφορικά με την αύξηση του κόστους, σημείωσε ότι είναι πολύ μεγάλη, έχει επηρεάσει όλες τις επιχειρήσεις και προκύπτει από διάφορες πλευρές (ενέργεια, μεταφορές, πρώτες ύλες). «Έχουμε βιώσει πολύ σημαντικές καθυστερήσεις το τελευταίο ενδεκάμηνο στην εφοδιαστική αλυσίδα» ανέφερε χαρακτηριστικά και συμπλήρωσε ότι το πρόβλημα το καλοκαίρι ήταν οξύ λόγω της αυξημένης ζήτησης ενώ η κατάσταση δεν έχει ακόμα ομαλοποιηθεί. «Στόχος μας είναι μέσα από όλο το φάσμα της δραστηριότητάς μας να μπορούμε να απορροφήσουμε το μεγαλύτερο από αυτό το κόστος».

Σημείωσε επίσης ότι η εταιρεία από την αρχή του 2022 έχει προχωρήσει σε ανατιμήσεις των προϊόντων της ύψους 6,9% μεσοσταθμικά. Ταυτόχρονα, υποστηρίζει με πολλές προσφορές και προωθητικές ενέργειες σε όλα τα κανάλια διάθεσης προϊόντων.

Ερωτηθείσα για το καλάθι του νοικοκυριού, η κ. Αναργύρου-Νίκολιτς σημείωσε ότι η πρωτοβουλία πολιτείας, βιομηχανίας και λιανεμπορίου είναι πολύ σημαντική. Ωστόσο «πρέπει να βρεθεί το σωστό μοντέλο λειτουργίας και εφαρμογής του σε σχέση με το πλαίσιο του ανταγωνισμού». Αναφορικά με το ενδεχόμενο αφαίρεσης των αναψυκτικών από το καλάθι του νοικοκυριού, σημείωσε ότι τα αναψυκτικά μπαίνουν στο καθημερινό καλάθι του καταναλωτή. Για τον λόγο αυτό θα πρέπει, μαζί με τα υπόλοιπα προϊόντα που επέλεξε πολύ σωστά η πολιτεία, να μπουν και αυτά στο καλάθι του νοικοκυριού, όπως άλλωστε είναι και οι χυμοί.