Πηγή Εικόνας: Photo by Max Andrey from Pexels

Ένας κοινός στόχος των δήμων Ωρωπού και Μαραθώνα, βρίσκεται και πάλι στο επίκεντρο των δύο δημοτικών Αρχών. Είναι το φιλόδοξο σχέδιο του παραλιακού οδικού άξονα που θα τους ενώνει, μήκους περίπου 18 χλμ. Μάλιστα, για τη σπουδαιότητά του, αλλά και για την ανάγκη έναρξης των εργασιών, πραγματοποίησαν ημερίδα στον Ωρωπό, παρουσία του περιφερειάρχη Αττικής Γιώργου Πατούλη, αναφέρει το ΑΠΕ-ΜΠΕ.

Μιλώντας για το εμβληματικό αυτό έργο, που όταν υλοποιηθεί θα αναβαθμίσει ολόκληρο το κομμάτι της Ανατολικής Αττικής, ο «οικοδεσπότης» δήμαρχος Ωρωπού Γιώργος Γιασημάκης, τόνισε μεταξύ άλλων: «Οι δήμοι Μαραθώνα και Ωρωπού από αρχαιοτάτων χρόνων ήταν πρωταγωνιστές σε όλες τις δραστηριότητες, σ’ ένα ασύλληπτο ταξίδι ιστορίας και πολιτισμού. Αυτό το φυσικό προτέρημα δεν συνοδεύτηκε από τις ανάλογες παρεμβάσεις. Λάθη και παραλείψεις του παρελθόντος, ανυπαρξία σχεδίου ανάπτυξης και μικροπολιτικές σκοπιμότητες έχουν καταστήσει αυτή την ευλογημένη περιοχή, σε “πίσω αυλή” της Αττικής. Είμαι βέβαιος όμως πως τώρα μπορεί να μπει τέλος στην υποβάθμιση. Έργα όπως ο οδικός άξονας Μαραθώνα-Ωρωπού, ο προαστιακός, οι βιολογικοί καθαρισμοί, η αστική συγκοινωνία, οι παρεμβάσεις στο οδικό δίκτυο, είναι μερικά από αυτά που μπορούν να αλλάξουν τον τόπο. Είναι χρυσή ευκαιρία να συζητήσουμε και να δρομολογήσουμε αυτά τα έργα και να δώσουμε στους πολίτες αυτά που διεκδικούσαν εδώ και δεκαετίες».

Και πρόσθεσε: «Η κατασκευή του οδικού άξονα Μαραθώνα-Ωρωπού είναι ένα τέτοιο έργο πνοής που θα ενώσει τη βορειοανατολική Αττική και θα αναπτυχθεί εμπορικά και τουριστικά. Εκμηδενίζονται οι αποστάσεις και οι ακτές αναβαθμίζονται. Η βορειοανατολική Αττική αποκτά νέο σημείο αναφοράς».

Από τη δική του πλευρά, ο δήμαρχος Μαραθώνα Στέργιος Τσίρκας πρότεινε τον όρο «Βορειοανατολική Ακτή» και ανέφερε: «Η δημιουργία του παραλιακού οδικού άξονα σύνδεσης Μαραθώνα-Ωρωπού είναι ένα σημαντικό αναπτυξιακό έργο με πολλαπλά οφέλη για τον δήμο μας, αλλά και για όλη την Ανατολική Αττική. Η υλοποίησή του θα παρέχει ασφαλή και γρήγορη πρόσβαση σε δημότες και επισκέπτες προς την Βόρεια Αττική, ενώ θα συμβάλλει στην επιπλέον τουριστική ανάπτυξή μας, στην ανάδειξη της μεγάλης ακτογραμμής μας, αλλά και στην ενίσχυση της Πολιτικής Προστασίας μας. Ευχαριστώ τον δήμαρχο Ωρωπού για τη φιλοξενία και την αγαστή συνεργασία μας».

Τέλος, ο περιφερειάρχης Αττικής Γιώργος Πατούλης είπε μεταξύ άλλων πως «είμαστε εδώ για να εκφράσουμε τη βούλησή μας για επανεκκίνηση της Βόρειας Αττικής».

Ανάμεσα στους παρευρισκόμενους ήταν και ο βουλευτής Βασίλης Οικονόμου, ο οποίος έκανε λόγο για «βόρεια Ριβιέρα» και για μια τουριστική ανάπτυξη, που θα σεβαστεί το φυσικό περιβάλλον.

Το έργο που θα αλλάξει την εικόνα στην Βορειοανατολική Αττική

Πρόκειται για την κατασκευή ενός παραλιακού οδικού άξονα που θα ενώσει το λιμάνι της Αγίας Μαρίνας Νέας Μάκρης με αυτό των Αγίων Αποστόλων και της Σκάλας Ωρωπού.

Όπως τονίζεται σε ανακοίνωση της Περιφέρειας Αττικής, το έργο αφορά στην εκπόνηση συγκοινωνιακών μελετών, καθώς και των απαραίτητων υποστηρικτικών μελετών, για τον σχεδιασμό υπεραστικής οδού σύνδεσης της περιοχής Σούλι Δήμου Μαραθώνα, θέση Αγία Μαρίνα έως τον οικισμό Άγιοι Απόστολοι, θέση Αγκώνα, του Δήμου Ωρωπού Ανατολικής Αττικής.

Παράλληλα με την κατασκευή του έργου θα γίνει και η ενοποίηση των αρχαιολογικών χώρων του Μαραθώνα, της Ραμνούντας και του Αμφιαράειου, δημιουργώντας μία μοναδική ιστορική-πολιτιστική διαδρομή, η οποία θα λειτουργήσει ως πόλος έλξης για τους τουρίστες.

Επειδή πρόκειται για νέα χάραξη οδού στο μεγαλύτερο μέρος, το σύνολο των μελετών οδοποιίας θα εκπονηθούν σε στάδιο μελέτης προωθημένης αναγνωριστικής, προμελέτης και οριστικής.

Στα πλαίσια της μελέτης θα εκπονηθούν ειδικά ανά κατηγορία:

  • Συγκοινωνιακή Μελέτη: Η μελέτη οδοποιίας θα εκπονηθεί στα στάδια της προωθημένης μελέτης αναγνώρισης, προμελέτης και της οριστικής μελέτης. Η μελέτη αναγνώρισης θα περιλαμβάνει δύο εναλλακτικές λύσεις.
  • Στο οδικό έργο που θα προκύψει από την οριστική μελέτη θα γίνει η μελέτη σήμανσης και ασφάλισης σε επίπεδο οριστικής μελέτης
  • Τοπογραφική Μελέτη: Για τις ανάγκες εκπόνησης της μελέτης θα γίνει τοπογραφική αποτύπωση της ευρύτερης περιοχής της υπό χάραξης οδού σε κλίμακα 1:1000, καθώς επίσης και η σύνταξη των πράξεων αναλογισμού με βάση την εγκεκριμένη κτηματογράφηση.
  • Ηλεκτρομηχανολογική Μελέτη: Στη μελέτη ηλεκτρομηχανολογικών εγκαταστάσεων, προβλέπεται η μελέτη ηλεκτροφωτισμού σε τρία τμήματα της οδού (οικισμοί Μεγάλο Σέσι, Άγιοι Δημήτριος και Παντελεήμων και βορειοδυτικά αυτού), στους τέσσερεις Ισόπεδους Κόμβους και στις δύο Γέφυρες. Η μελέτη θα εκπονηθεί σε στάδιο οριστικής μελέτης, παραλείποντας το στάδιο της προμελέτης.
  • Υδραυλική Μελέτη: Θα μελετηθεί η αποχέτευση – αποστράγγιση του συνόλου των έργων σε επίπεδο προμελέτης και οριστικής μελέτης.
  • Στατική Μελέτη: Θα μελετηθούν τα προβλεπόμενα τεχνικά έργα, τα οποία περιλαμβάνουν την κατασκευή 2 γεφυρών, 18 οχετών και ενός τεχνικού CUT & COVER σε επίπεδο προκαταρκτικής επεξεργασίας και προγραμματισμού αναγκαιουσών ερευνών, προμελέτης και οριστικής μελέτης.
  • Γεωτεχνική Μελέτη: Αντικείμενο είναι η σύνταξη τεύχους προγραμματισμού και αξιολόγησης γεωτεχνικών εργασιών (υπαίθρου και εργαστηρίου), η εκτέλεση εργασιών υπαίθρου και εργαστηρίου και η γεωτεχνική μελέτη στις θέσεις υψηλών ορυγμάτων και επιχωμάτων, στις θέσεις τεχνικών και η διαστασιολόγηση οδοστρώματος.
  • Γεωλογική Μελέτη: Θα εκπονηθεί οριστική γεωλογική μελέτη σε όλο το μήκος της υπό μελέτης οδού και θα περιλαμβάνει όλα τα απαραίτητα στοιχεία όπως γεωλογική χαρτογράφηση σε κατάλληλη κλίμακα, γεωλογική μηκοτομή, εγκάρσιες γεωλογικές τομές και οποιαδήποτε άλλα στοιχεία προκύπτουν από τις υποχρεώσεις του αναδόχου που μπορούν να επηρεάσουν τα προβλεπόμενα έργα.
  • Περιβαλλοντική Μελέτη: Προβλέπεται η εκπόνηση Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων ώστε να γίνει ο καθορισμός των όρων (με έκδοση ΑΕΠΟ) για την προστασία του περιβάλλοντος από την κατασκευή του προτεινόμενου από την παρούσα μελέτη οδικού έργου.