ΕΣΠΑ: Στο 33% έφτασαν οι πληρωμές - Τί λένε Τσακίρης, Γεωργιάδης
ΕΣΠΑ
ΕΣΠΑ: Στο 33% έφτασαν οι πληρωμές - Τί λένε Τσακίρης, Γεωργιάδης
ΕΣΠΑ

Ένα από τα σημαντικότερα έργα για την Αργολίδα αποτελεί η ένταξη στο ΠΕΠ του συνδετήριου δρόμου Ναυπλίου και Αργους με τον αυτοκινητόδρομο Κορίνθου – Τρίπολης – Καλαμάτας, έργο προϋπολογισμού 49.000.000 ευρώ.

Ο μέχρι τώρα αποκλεισμός του Αργους και του Ναυπλίου από τον αυτοκινητόδρομο που διασχίζει την Πελοπόννησο ήταν σίγουρα πέρα από κάθε λογική Ενας Νομός που επενδύει στον τουρισμό σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να είναι έξω από τέτοιου είδους οδικούς άξονες Η πολιτική βούληση του Περιφερειάρχη Παναγιώτη Νίκα και η μαχητική στάση του Αντιπεριφερειάρχη Αργολίδας Γιάννη Μαλτέζος ήταν τα βασικά συστατικά για να βρεθεί λύση και να έρθει η «λύτρωση» μέσω του ΕΣΠΑ Ο Αντιπεριφερειάρχης Αργολίδας Γιάννης Μαλτέζος από το πρώτο διάστημα της θητείας του είχε δώσει το στίγμα για τον στόχο του ξεκαθαρίζοντας ότι :

«Το όφελος από μία τέτοια διασύνδεση είναι προφανές. Στον τουρισμό όπως είναι σήμερα και όπως εξελίσσεται, ο χρόνος πρόσβασης, η ευκολία πρόσβασης και η περικοπή χρόνου και κόστους πρόσβασης είναι αποφασιστικής σημασίας για την ένταξη στο πρόγραμμα των τουριστικών γραφείων. Οι Μυκήνες αποτελούν έναν ιστορικό χώρο παγκόσμιας ακτινοβολίας και αναγνωρισιμότητας, όπου όμως η περυσινή επισκεψιμότητά του περιορίστηκε σε μόλις 450.000 επισκέπτες. Είναι παραπάνω από σίγουρο ότι οι αριθμοί των επισκεπτών σε αυτούς τους αρχαιολογικούς χώρους, αλλά και σε τόσους άλλους που υπάρχουν στην Αργολίδα, θα εκτοξευθούν. Και όχι μόνο αυτό: Θα είναι εύκολη η διασύνδεση των αρχαιολογικών χώρων μεταξύ τους και άρα θα μπορεί να καθιερωθεί ως τουριστικό προϊόν η παραμονή στην Αργολίδα και η επίσκεψη σε όλους τους Αρχαιολογικούς χώρους, στα σημεία ενδιαφέροντος.»

Η νέα χάραξη του δρόμου θα περνά από δύο μικρά τούνελ, θα συναντά ένα υπάρχον παλιό λατομείο, συνεχίζει πίσω από το “ΕΝΟΔΙΟΝ” και θα ακολουθεί το δρόμο των Αρχαιοτήτων μέχρι τον κόμβο Φιχτίων – Μυκηνών. Εκεί όπου θα έχει κατασκευαστεί κυκλικός μεγάλος κόμβος, το ένα σκέλος θα οδεύει προς Ναύπλιο, μέσω του σημερινού δρόμου των Αρχαιοτήτων. Το άλλο σκέλος, αυτό για το οποίο γίνεται λόγος, θα είναι ένας νέος δρόμος, σύγχρονος, που θα οδηγεί κατευθείαν στην πόλη και θα συνδέεται με τον Περιφερειακό, συνδέοντας επιτέλους απευθείας και το Άργος με το εθνικό οδικό δίκτυο.

Ο Γιάννης Μαλτέζος απόλυτα ικανοποιημένος για την έκβαση της μάχης που έδωσε και κέρδισε έχοντας σαν αφετηρία την θέληση του Περιφερειάρχη Παναγιώτη Νίκα επεσήμανε ότι : «Δημιουργείται λοιπόν, όχι μόνο ο κόμβος διασύνδεσης με τον Α-7, αλλά ο οδικός αυτός άξονας θα περιλαμβάνει και τους τρεις σημαντικότερους αρχαιολογικούς χώρους της Αργολίδας, τις Μυκήνες, την Τίρυνθα και το Αρχαίο Θέατρο της Επιδαύρου.

Το όφελος από μία τέτοια διασύνδεση είναι προφανές. Στον τουρισμό όπως είναι σήμερα και όπως εξελίσσεται, ο χρόνος πρόσβασης, η ευκολία πρόσβασης και η περικοπή χρόνου και κόστους πρόσβασης είναι αποφασιστικής σημασίας για την ένταξη στο πρόγραμμα των τουριστικών γραφείων. Οι Μυκήνες αποτελούν έναν ιστορικό χώρο παγκόσμιας ακτινοβολίας και αναγνωρισιμότητας, όπου όμως η περυσινή επισκεψιμότητά του περιορίστηκε σε μόλις 450.000 επισκέπτες. Είναι παραπάνω από σίγουρο ότι οι αριθμοί των επισκεπτών σε αυτούς τους αρχαιολογικούς χώρους, αλλά και σε τόσους άλλους που υπάρχουν στην Αργολίδα, θα εκτοξευθούν. Και όχι μόνο αυτό: Θα είναι εύκολη η διασύνδεση των αρχαιολογικών χώρων μεταξύ τους και άρα θα μπορεί να καθιερωθεί ως τουριστικό προϊόν η παραμονή στην Αργολίδα και η επίσκεψη σε όλους τους Αρχαιολογικούς χώρους, στα σημεία ενδιαφέροντος».

[το άρθρο δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα Αργολική Ανάπτυξη και το argolikianaptiksi.gr και  στην EURACTIV.gr στο πλαίσιο του έργου «Η Συνοχή Δίπλα μας» και αναδημοσιεύεται στο economix.gr στο πλαίσιο της συνεργασίας περιεχομένου των δύο ΜΜΕ]