Πηγή Εικόνας: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Χωρίς ηλεκτρικά πατίνια μένει η χώρα αφού η δεύτερη και τελευταία εταιρεία που δραστηριοποιούταν στην χώρα, ανακοίνωσε πως αποχωρεί. 

Συγκεκριμένα, την απόσυρση των ηλεκτρικών της πατινιών από τις Ηνωμένες Πολιτείες και πολλές άλλες χώρες, κυρίως ευρωπαϊκές, αποφάσισε η εταιρεία Lime, η οποία δραστηριοποιείται και στην Ελλάδα, λόγω της πανδημίας του κορωνοϊού.

«Προς το παρόν, σταματούμε την υπηρεσία Lime για να βοηθήσουμε τους ανθρώπους να παραμείνουν ήρεμοι και ασφαλείς», εξήγησε η εταιρεία που εδρεύει στην Καλιφόρνια.

Αυτή η προοδευτική διακοπή της υπηρεσίας αφορά τις ΗΠΑ, τις περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες (Γαλλία, Ισπανία, Ιταλία), καθώς επίσης και τη Βραζιλία, τη Χιλή και το Ισραήλ.

Στις πόλεις, όπου θα συνεχίσουν να κυκλοφορούν τα ηλεκτρικά πατίνια (στην Αυστραλία, τη Νέα Ζηλανδία και τη Νότια Κορέα), θα ληφθούν μέτρα καθαρισμού και απολύμανσης, ιδίως στα σημεία εκείνα που αγγίζουν οι χρήστες, είπε ο διευθυντής και ιδρυτής της Lime, Μπραντ Μπάο.

Οι χρήστες καλούνται να σκουπίζουν τα πατίνια και τα ποδήλατα πριν τα χρησιμοποιήσουν και να φορούν γάντια, για προληπτικούς λόγους.

«Στα γραφεία και τα υπόστεγά μας μοιράζουμε απολυμαντικό τζελ και οι μηχανικοί και οι υπάλληλοι της Lime φορούν γάντια και πλένουν τακτικά τα χέρια τους», διαβεβαίωσε.

Έτσι, παγώνει προς το παρόν η ηλεκτροκίνηση ενώ όπως τονίζουν πηγές από το υπουργείο Μεταφορών στο economix.gr, για το ΥΠΟΜΕ δεν αλλάζει κάτι καθώς ο σχεδιασμός προκειμένου να δημιουργηθεί ένα θεσμικό πλαίσιο για τα μικροοχήματα συνεχίζεται κανονικά. 

Σύμφωνα με πηγές του economix.gr, το νομοσχέδιο που θα τεθεί σε δημόσια διαβούλευση το επόμενο διάστημα θα αντιμετωπίζει σαν ποδήλατα όσα πατίνια αναπτύσσουν ταχύτητα έως 25 χιλιομέτρων την ώρα και ως πεζούς για όσα κινούνται με ταχύτητα 5-6 χιλιομέτρων την ώρα.

Αναλυτικότερα, θα χωρίζονται ως εξής: σε αυτά των οποίων η ταχύτητα δεν ξεπερνά τα 5-6 χιλιόμετρα την ώρα: στην πλειονότητά τους είναι παιδικά και πωλούνται σε καταστήματα παιχνιδιών. Τα πατίνια αυτά θα ενταχθούν στην κατηγορία των πεζών και ως εκ τούτου η κυκλοφορία τους θα επιτρέπεται μόνο στο πεζοδρόμιο συνοδεία του γονέα. 

Σε αυτά των οποίων η ταχύτητα φτάνει τα 25 χιλιόμετρα την ώρα, τα οποία θα πρέπει να κινούνται αποκλειστικά στο δρόμο αλλά κατά βάση σε δευτερεύουσες οδούς και όχι σε κεντρικές οδικές αρτηρίες (όπως π.χ. η λεωφόρος Συγγρού ή η Μεσογείων), ενώ θα τους απαγορεύεται η κυκλοφορία στους αυτοκινητοδρόμους. Παράλληλα, τα πατίνια θα είναι υποχρεωμένα να ακολουθούν τους κανόνες του ΚΟΚ, ενώ σε συνεργασία με τις εταιρείες εισαγωγής, διανομής και ενοικίασης θα υπάρχει και «κόφτης» της ταχύτητας στα 25 χιλιόμετρα ώστε να διασφαλιστεί ότι ο χρήστης δε θα μπορεί να αυξήσει περαιτέρω την ταχύτητα. 

Στο σχέδιο νόμου θα ορίζεται ρητά ότι χρήση κάθε πατινιού θα πρέπει να γίνεται αποκλειστικά από ένα άτομο και θα απαγορεύεται η ύπαρξη δεύτερου επιβαίνοντος.

Επιπλέον, θα ορίζεται η υποχρεωτική χρήση κράνους για τα πατίνια, τα οποία θα κινούνται στο δρόμο καθώς η φιλοσοφία του υπουργείου είναι να προσαρμοστούν τα πατίνια στον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (ΚΟΚ) και όχι το αντίστροφο.

Αναφορικά με το όριο ηλικίας πάνω από το οποίο θα μπορεί να οδηγεί κανείς ένα πατίνι ταχύτητας έως 25 χιλιομέτρων στο δρόμο, εξετάζονται προτάσεις αυτό να είναι μεταξύ 14-16 ετών. 

Προς το παρόν, το ΥΠΟΜΕ δεν έχει καταλήξει για το αν θα επιτραπεί ή όχι η νυχτερινή οδήγηση πατινιού. Σε περίπτωση που δοθεί αυτή η δυνατότητα και δεδομένου ότι το φωτάκι που διαθέτουν τα πατίνια βρίσκεται πολύ χαμηλά και δεν είναι απολύτως ορατό από τους άλλους οδηγούς, σύμφωνα με τα όσα είπε ο υφυπουργός Μεταφορών Γιάννης Κεφαλογιάννη κατά τη διάρκεια της τοποθέτησής του στην Επιτροπή Οδικής Ασφάλειας της Βουλής, θα είναι απαραίτητη η ύπαρξη φωτός είτε στο γιλέκο ή στο κράνος προκειμένου το πατίνι και ο οδηγός του να γίνονται αντιληπτοί από τους υπόλοιπους χρήστες της οδού.

Σχετικά με το ζήτημα της στάθμευσης, αναμένεται να απαιτηθεί από τους δήμους η υπόδειξη των κατάλληλων σημείων, στα οποία θα μπορούν να σταθμεύουν τα πατίνια.