Μετρό - Γραμμή 4: Πού θα μπούν οι Μετροπόντικες - τί θα γίνει με τη χρηματοδότηση;
Μετρό - Γραμμή 4: Πού θα μπούν οι Μετροπόντικες - τί θα γίνει με τη χρηματοδότηση;
Πηγή Εικόνας: ΑΠΕ-ΜΠΕ/ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΟΛΕΣΙΔΗΣ

Τουλάχιστον έως 20% υπολογίζουν οι ειδικοί ότι αυξάνεται η τιμή ενός διαμερίσματος που βρίσκεται σε κοντινή απόσταση από μέσα σταθερής τροχιάς, δηλαδή μετρό. Στο δεδομένο αυτό στηρίζονται όσοι έχουν…ανοίξει το χάρτη, προσπαθώντας να εντοπίσουν τις περιοχές, όπου λόγω μετρό, η ζήτηση για ενοικίαση και πώληση θα είναι μεγάλη τα επόμενα χρόνια. Πώς όμως, διαμορφώνεται η εικονά;

Η επέκταση του μετρό προς τον Πειραιά, παρότι προχωράει με καθυστέρηση έχει, ήδη, αυξήσει τη ζήτηση και τις τιμές των ακινήτων στις έξι συνοικίες από τις οποίες θα περάσει. Δηλαδή, σε Αγία Βαρβάρα, Κορυδαλλό και Νίκαια, όπου οι νέοι σταθμοί του μετρό υπολογίζεται ότι θα τεθούν σε λειτουργία το φετινό καλοκαίρι. Όπως και σε Μανιάτικα, Πειραιάς, Δημοτικό Θέατρο, όπου οι τρεις σταθμοί θα λειτουργήσουν με ορίζοντα το 2022. Στις περιοχές αυτές λιγοστεύουν δραματικά τα διαμερίσματα που πωλούνται σε τιμές χαμηλότερες από 1.000 ευρώ το τετραγωνικό μέτρο, ενώ ο Πειραιάς, λόγω και των ευρύτερων έργων ανάπτυξης, προσελκύει, ήδη, σημαντική ζήτηση.

Η γραμμή 4 και τα σενάρια για τα Εξάρχεια

Προσδοκίες για αύξηση τιμών στις περιοχές από όπου θα περάσει, δημιουργεί και η πρώτη φάση  (Άλσος Βεΐκου – Γουδή) επέκτασης της γραμμής 4 του μετρό. Με το διαγωνισμό να βρίσκεται σε εξέλιξη, βάσει του καλού σεναρίου, το έργο, αρχικού προϋπολογισμού 1,8 δις. ευρώ, θα μπορούσε να ξεκινήσει να υλοποιείται το 2021, ενώ υπολογίζεται ότι θα ολοκληρωθεί σε περίπου 10 χρόνια- συμβατικά η οκταετία είναι ο χρόνος αποπεράτωσης- εάν ληφθεί υπόψη το γεγονός ότι θα υπάρχουν καθυστερήσεις. Αυτό σημαίνει ότι ιδιοκτήτες ακινήτων ή οι υποψήφιοι επενδυτές στις περιοχές που θα κατασκευαστούν οι νέοι σταθμοί μετρό θα χρειαστεί να κάνουν υπομονή αρκετών ετών, ωσότου καταστεί δυνατόν να αντλήσουν υπεραξίες. Σε κάθε περίπτωση, η απόκτηση ακινήτων στις περιοχές όπου θα υλοποιηθεί η πρώτη φάση της γραμμής 4 του μετρό, αποτελεί επενδυτική επιλογή, που θα μπορούσε να υποσχεθεί σημαντικές αποδόσεις, σε αποταμιευτές και όχι μόνο.

Να σημειώσουμε ότι όσον αφορά τα Εξάρχεια, που αποτελεί, ήδη, ανερχόμενο προορισμό στην αγορά ακινήτων, ακόμη δεν είναι γνωστό το ακριβές σημείο, όπου θα γίνουν οι εργασίες. Στο πρόσφατο πάντως, παρελθόν, η Αττικό Μετρό σε συνεργασία με την εταιρεία Ανάπλαση Α.Ε. είχε επεξεργαστεί τα εξής τρία πιθανά σενάρια:

-να μεταφερθεί ο σταθμός, προκειμένου η μία από τις εισόδους / εξόδους του να βρίσκεται μεταξύ των οδών Στουρνάρη και Σπύρου Τρικούπη και η έτερη στις οδούς Τοσίτσα και Σπύρου Τρικούπη.

-να μετακινηθεί ο σταθμός στην οδό Μπουμπουλίνας, μεταξύ των οδών Τοσίτσα και Στουρνάρη, ακόμα και αν με αυτό τον τρόπο μετακινείται, λόγω χάραξης της καμπύλης της γραμμής, ο προηγούμενος σταθμός «Αλεξάνδρας» προς στις παρυφές του Πεδίου του Άρεως. Ο σχεδιασμός αυτός διευκολύνει την εξυπηρέτηση των αναγκών των εκπαιδευτικών ιδρυμάτων της περιοχής.

-να παραμείνει ο σταθμός κάτω από την πλατεία Εξαρχείων και να μετακινηθούν οι έξοδοί / είσοδοί του εκτός αυτής. Σε αυτή την περίπτωση, οι έξοδοι / είσοδοι θα  χωροθετηθούν στις οδούς Στουρνάρη και Τοσίτσα. Τα οφέλη της συγκεκριμένης επιλογής, όπως αναφέρουν από την Ανάπλαση, είναι πολλαπλά και περιλαμβάνουν τη διευθέτηση της λειτουργίας της οδού Στουρνάρη, όπου είναι σύνηθες φαινόμενο η ύπαρξη τριών σειρών σταθμευμένων οχημάτων, με αποτέλεσμα να περιορίζεται σε μόλις μία η λωρίδα κυκλοφορίας. Αλλά και την ανάκτηση του δημόσιου χώρου μέσω της διεύρυνσης του πεζοδρομίου στον άξονα της εξόδου με κατεύθυνση το Πολυτεχνείο.

Μετρό Θεσσαλονίκης

Στη Θεσσαλονίκη, τα βλέμματα είναι στραμμένα στις συνοικίες όπου θα κατασκευαστούν οι 13 σταθμοί της βασικής γραμμής του Μετρό, δηλαδή από το κέντρο της πόλης και τον Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό μέχρι τη Νέα Ελβετία (Νέος σιδηροδρομικός σταθμός – ΝΣΣ, Δημοκρατίας, Βενιζέλου, Αγία Σοφία Σιντριβάνι/Έκθεση, Πανεπιστήμιο, Παπάφη, Ευκλείδη, Φλέμιγκ, Αναλήψεως, Πατρικίου, Βούλγαρη και Νέα Ελβετία). Όπως και στην επέκταση του μετρό, με πέντε σταθμούς (Νομαρχία, Καλαμαριά, Αρετσού, Νέα Κρήνη και Μίκρα), προς τα νοτιοανατολικά της πόλης, μέχρι την Μίκρα. Οι επενδυτές τοποθετούνται, ήδη, στην αγορά ακινήτων της Θεσσαλονίκης, με το χρονοδιάγραμμα να προβλέπει την ολοκλήρωση του έργου το 2023.