Μάτι
Μάτι
ΜάτιΠηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Μάτι

Επιτάχυνση των διαδικασιών αλλά και περαιτέρω στήριξη των πληγέντων, είναι ο στόχος του υπουργείου Υποδομών για τις πυρόπληκτες περιοχές. Σε συνάντηση που είχε ο υπουργός ΥΠΟΜΕ Κώστας Καραμανλής με τη Συντονιστική Επιτροπή Κατοίκων στο Μάτι Αττικής (ΣΕΚΜΑ), τέθηκαν επί τάπητος τα αιτήματα των πολιτών, ενώ ενημερώθηκε για την πρόοδο των εργασιών αποκατάστασης μετά τη φονική πυρκαγιά. 

Σύμφωνα τα όσα συζητήθηκαν, η ολοκλήρωση της υλοτόμησης και της αποκομιδής αμιάντου, έχουν ήδη ανατεθεί στην ΑΜΚΕ «Μάτι Ξανά» σε συνδυασμό με την Περιφέρεια Αττικής και δεν αναμένεται εμπλοκή του υπουργείου στην παρούσα φάση. 

Ο κ. Καραμανλής, γνωστοποίησε στους κατοίκους ότι θα έχουν μία συνάντηση ανά 15 ημέρες με παράγοντες του υπουργείου, προκειμένου να γίνεται επικαιροποίηση των τρεχόντων ζητημάτων. Αναφορικά με τις δυο συμβάσεις κατεδαφίσεων που είναι στην φάση αξιολόγησης, θα εξεταστεί με ποιόν τρόπο θα προηγηθούν οι μόνιμοι και οι με μοναδική κατοικία. Παράλληλα, το αίτημα για χορήγηση Στεγαστικής Συνδρομής σε 3 φάσεις 50-30-20 % έχει υπογραφεί από το υπουργείο Υποδομών και αναμένεται από το υπουργείο Οικονομικών, ενώ πρόκειται να πραγματοποιηθεί συνάντηση με τον πρόεδρο του Ταμείου Παρακαταθηκών και Δανείων Δημήτρη Σταμάτη, για να εξεταστεί το θέμα των δανειοδοτήσεων. 

Στο μεταξύ το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας, συνεχίζει να «τρέχει» το Ειδικό Χωρικό Σχέδιο για το Μάτι που πρέπει να έχει παραδοθεί το καλοκαίρι. 

Σύμφωνα με το ΕΧΣ, η Περιοχή Επέμβασης έχει έκταση περίπου 7.900 στρ., με τα όρια να περιλαμβάνουν ανατολικά την ακτογραμμή, νότια (από ανατολικά προς δυτικά) τις οδούς Παύλου Μελά-Δημοκρατίας-Αλ.Φλέμινγκ-Κωστή Παλαμά, δυτικά: τη Λεωφόρο Μαραθώνος και το ανατολικό όριο του Π.Δ. προστασίας του Πεντελικού Όρους και βόρεια (από δυτικά προς ανατολικά) τις οδούς Μιλτιάδου-Αεροπορίας-Ευκαλύπτων-Καποδιστρίου-Ποσειδώνος-Αεροπορίας. 

Παράλληλα, κύριος χαρακτήρας της περιοχής παραμένει η παραθεριστική κατοικία, με τον συντελεστή δόμησης να κυμαίνεται από 0,30 έως 0,50.

Συγκεκριμένα, προτείνεται για την Νέα Μάκρη, το Μάτι και τον Άγιο Ανδρέα να διατηρήσουν τον χαρακτήρα που έχουν σήμερα, δηλαδή αυτόν της παραθεριστικής κατοικίας. Ωστόσο, θα υπάρξουν ορισμένες εξαιρέσεις για να οριστούν κάποια τμήματα ως περιοχές αμιγούς κατοικίας, με συντελεστή δόμησης 0,30 και σε κάποια τμήματα θα καθοριστεί χρήση γενικής κατοικίας (με τον ίδιο συντελεστή) προκειμένου να επιτραπεί η λειτουργία καταστημάτων που θα εξυπηρετούν τις βασικές ανάγκες. Λεωφόρος Μαραθώνος και γύρω από τον Ιερό Ναό της Αγίας Μαρίνας, προτείνεται η χρήση γενικής κατοικίας (με εξαιρέσεις) στοχεύοντας στην εξυπηρέτηση των αναγκών κατοικίας και των όμορων και γειτονικών περιοχών παραθερισμού. Οι περιοχές αυτές θα έχουν συντελεστή δόμησης 0,40, ενώ όπου έχει ήδη θεσμοθετηθεί υψηλότερος θα διατηρηθεί. Αναφορικά με τις κατασκηνώσεις, το ΕΧΣ προτείνει να διατηρηθεί ο υπάρχων χαρακτήρας τους ενώ σε όλη την ζώνη θα καθοριστούν ελεύθεροι χώροι  σε ορισμένα ελεύθερα οικόπεδα, στις δασικές εκτάσεις, τη ζώνη της παραλίας και τις παραρεμάτιες περιοχές. Για το ρέμα Παππά, προτείνεται να αναδειχθεί ως φυσικό στοιχείο σύνδεσης των περιοχών Μάτι και Κόκκινο Λιμανάκι.

Αντίστοιχα, για την Ραφήνα το ΕΧΣ προτείνει να παραμείνει ως κύριος χαρακτήρας η παραθεριστική κατοικία, όπως είναι δηλαδή το Κόκκινο Λιμανάκι. Παράλληλα, προτείνεται κατά κύριο λόγο η γενική κατηγορία χρήσης της αμιγούς κατοικίας σε συνδυασμό με περιορισμένους θύλακες γενικής κατοικίας (με εξαιρέσεις). Η περιοχή κοντά στην λεωφόρο Φλέμινγκ (π.χ. περιοχή Σκουφέικα), που βρίσκεται κοντά σε κεντρικά σημεία της Ραφήνας, προτείνεται να αναλάβει τις ανάγκες επέκτασής της και εξυπηρέτησης σε κοινωνικές υποδομές. Για τις περιοχές ανατολικά  της Λεωφόρου Μαραθώνος και δυτικά των περιοχών παραθεριστικής και κύριας κατοικίας, προτείνεται η αγροτική χρήση.

Σε γενικές γραμμές, το Ειδικό Χωρικό Σχέδιο προωθεί μεταξύ άλλων:

– Την αντιπυρική και αντιπλημμυρική προστασία για την θωράκιση και ενίσχυση της ανθεκτικότητας της Περιοχής Επέμβασης.

– Την αντιμετώπιση των δευτερογενών επιπτώσεων των κατολισθήσεων και προστασίας από τη διάβρωση στο παράκτιο μέτωπο.

– Την αποκατάσταση του ιδιαίτερου χαρακτηριστικού της Περιοχής Επέμβασης που αποτελούσε η έντονη δενδρώδης και θαμνώδης βλάστηση.

– Την ανασυγκρότηση του οικιστικού ιστού.

– Την ιεράρχηση του Οδικού Δικτύου.

– Την βελτίωση των οδικών συνδέσεων μεταξύ της Δημοτικής Ενότητας Ραφήνας και Νέας Μάκρης, καθώς και της Περιοχής Επέμβασης με το Ζούμπερι και το Ν. Βουτζά.

 – Δημιουργία δικτύου κίνησης πεζών και ποδηλάτων.

– Διερεύνηση και ενίσχυση του κοινόχρηστου, δημόσιου χαρακτήρα της παραλιακής ζώνης.

– Αποκατάσταση της φυσικής λειτουργίας των ρεμάτων, με οριοθέτηση, προστασία και ανάδειξή τους σε όλο το μήκος τους μέχρι τη θάλασσα.