Ο Κώστας Καραμανλής στο βήμα της Βουλής
Ο Κώστας Καραμανλής στο βήμα της Βουλής
Ο Κώστας Καραμανλής στο βήμα της Βουλής
Ο Κώστας Καραμανλής στο βήμα της Βουλής
Πηγή Εικόνας: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Περίπου στα 15,4 έτη κινείται ο μέσος ο όρος ηλικίας των αυτοκινήτων στην Ελλάδα έναντι 9,9 ετών στην ΕΕ. Είναι ένας στόλος επικίνδυνα γερασμένος και αυτό αποτελεί γεγονός αναμφισβήτητο δήλωσε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής εγκαινιάζοντας την έκθεση «Αυτοκίνηση Anytime 2019» στο παλαιό Αεροδρόμιο.

“Η χώρα χρειάζεται αυτοκίνητα που να ρυπαίνουν λιγότερο και να προσφέρουν μεγαλύτερη ασφάλεια. Αυτή την κατάσταση έχουμε να αντιμετωπίσουμε. Και την αντιμετωπίζουμε άμεσα”, τόνισε ο κ Καραμανλής. “Όπως ξέρετε”, είπε, ”επεξεργαζόμαστε ένα ολοκληρωμένο σχέδιο για «καθαρά» αυτοκίνητα, με ξεκάθαρες προτεραιότητες:

  • Να δώσουμε κίνητρα για την αντικατάσταση πολλών από τα αυτοκίνητα που κυκλοφορούν σήμερα, με αντιρρυπαντικής τεχνολογίας, όπως επιτάσσει και η ευρωπαϊκή νομοθεσία.
  • Να διευκολύνουμε την εισαγωγή ποιοτικών μεταχειρισμένων αυτοκινήτων, αντιρρυπαντικής τεχνολογίας Euro5 και Euro6.
  • Να κινητροδοτήσουμε, σε συνεννόηση και με το Υπουργείο Οικονομικών, την αγορά νέων αυτοκινήτων.

Ήδη, όπως θετικά μας πιστώνεται, καταγράφεται μία σημαντική αύξηση της αγοράς, η οποία ξεπερνάει το 20%. Αυτό, ενώ τα τελευταία 10 χρόνια της οικονομικής κρίσης, η αγορά του αυτοκινήτου έπεσε έως και 80%.”

Ο υπουργός διευκρίνισε όμως ότι, «παράλληλα, με τα κίνητρα, θα υπάρξουν και κάποια φορολογικά και δασμολογικά αντικίνητρα, στην εισαγωγή εκείνων των μεταχειρισμένων, που είναι παλαιάς τεχνολογίας, και δεν πληρούν τις σύγχρονες προδιαγραφές».

Ο κ Καραμανλής ανέφερε οτι το τελευταίο διάστημα, ως Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, ανοίγουμε τη συζήτηση για την οδική ασφάλεια, αλλά και για την ανάγκη ανανέωσης των αυτοκινήτων. Και πρόσθεσε ότι εδώ πρέπει να αντιμετωπίσουμε ταυτόχρονα δύο προβλήματα: αφενός ότι τα κόστη που πληρώνει σήμερα ο Έλληνας για να αγοράσει αυτοκίνητο είναι σε πολλές περιπτώσεις παράλογα – και για αυτό βέβαια ο μόνος που δεν φταίει είναι η ίδια η αγορά του αυτοκινήτου και οι άνθρωποί της. Και αφετέρου ότι η κλιματική αλλαγή μάς χτυπάει ήδη την πόρτα και πρέπει άμεσα να λάβουμε μέτρα για το περιβάλλον.

Σύμφωνα με τον υπουργό, ενώ μεγάλο μέρος της παγκόσμιας ρύπανσης οφείλεται στα Ι.Χ. αυτοκίνητα, στην Ελλάδα ο μέσος όρος ηλικίας των Ι.Χ. είναι από τους υψηλότερους στην Ευρώπη. Συνεπώς, τόνισε, «πρέπει να δράσουμε τώρα πριν είναι αργά».

Βέβαια, με αφορμή τις δηλώσεις του υπουργού, το economix.gr υπενθυμίζει την ανακοίνωση του ΣΕΕΑ για το θέμα.

Ο ΣΕΕΑ υπογραμμίζει ότι «έναντι της δημοσιότητας για κίνητρα στην αγορά και χρήση ηλεκτρικών αυτοκινήτων, είναι απαραίτητο να σημειωθούν τα εξής:

  • Κίνητρα στην αγορά και στη χρήση αναμένεται να προσφερθούν μόνο στα αυτοκίνητα χαμηλών εκπομπών, άρα μόνο στα ηλεκτρικά, επαναφορτιζόμενα.
  • Δεν αξιολογούνται μέτρα απόσυρσης και δεν σχεδιάζονται κίνητρα αγοράς για τις υπόλοιπες κατηγορίες αυτοκινήτων (βενζίνης ή πετρελαίου).

Παράλληλα:

  • Η πολιτεία ενδέχεται να αφαιρέσει ορισμένες προσαυξήσεις στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα, προκειμένου να εισαχθούν νεώτερα οχήματα, όμως παράλληλα θα θέσει αυστηρούς κανόνες για την προστασία του καταναλωτή και την πάταξη της λαθρεμπορίας (διασταυρώσεις ΦΠΑ κλπ)»

Αυτοκίνητα: Κραυγή αγωνίας από τον ΣΕΕΑ και διευκρινίσεις για τις σχεδιαζόμενες αλλαγές