Έξοδος των εκδρομέων
Έξοδος των εκδρομέων
Έξοδος των εκδρομέων
Έξοδος των εκδρομέων
Πηγή Εικόνας: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Διατηρείται σε… υψηλά επίπεδα η κίνηση στους δρόμους της πρωτεύουσας, όπως προκύπτει από την 36η Έκθεση Λειτουργίας του Κέντρου Διαχείρισης Κυκλοφορίας της Περιφέρειας Αττικής. Παράλληλα, σημειώθηκε αύξηση των οχημάτων αφού σύμφωνα με στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, τον Σεπτέμβριο κυκλοφόρησαν για πρώτη φορά 14.338 αυτοκίνητα (καινούργια ή μεταχειρισμένα εξωτερικού) έναντι 11.668 που ήταν τον αντίστοιχο μήνα του 2018, παρουσιάζοντας αύξηση 22,9%.

Όπως φαίνεται και από την Έκθεση, η Περιφέρεια προχώρησε σε «δράσεις» σε μια προσπάθεια να «κοντρολάρει» το κυκλοφοριακό κομφούζιο. Έπειτα από μαρτυρίες πολιτών στην Τροχαία αλλά και από σχετικές μετρήσεις, διόρθωσε με αλγόριθμο χρονομέτρησης το πράσινο φανάρι στον κόμβο Λ. Κηφισού – Λ. Αθηνών καθώς λειτουργούσε με λάθος χρόνους. Μάλιστα, οι οδηγοί στο συγκεκριμένο σημείο ταλαιπωρούνταν ιδιαίτερα και έτσι, δόθηκε εντολή προς τον Ανάδοχο να αντικαταστήσει τον παλαιό ρυθμιστή με νεότερης τεχνολογίας.

Βέβαια το πρόβλημα δεν λύνεται τόσο εύκολα, δεδομένου ότι οι συγκοινωνιολόγοι εκτιμούν πως οι πόλεις έχουν περισσότερα από όσα οχήματα αντέχουν. Η λύση που προτείνουν είναι η στροφή στα Σχέδια Βιώσιμης Κινητικότητας και η περιβαλλοντική συνείδηση έτσι ώστε η κατάσταση να καλυτερέψει. Μεταξύ άλλων, στην Έκθεση παρατηρείται αύξηση των μηνυμάτων ενημέρωσης. Μόνο τον Σεπτέμβρη 536 αναγγελίες αναρτήθηκαν στις ηλεκτρονικές πινακίδες, προκειμένου να ενημερωθούν οι οδηγοί πού «εξελίσσονται» πορείες, έντονες καιρικές συνθήκες, βλάβες κ.τ.λ.,. Αποτέλεσμα όλων των γεγονότων που σημειώθηκαν τον περασμένο μήνα ήταν να σημειωθεί 14% αύξηση της «έκτακτης κυκλοφοριακής συμφόρησης», όταν τον Οκτώβριο του 2018 το ποσοστό ανερχόταν μόλις στο 1%.

Αντίθετα, στο ίδιο διάστημα μειώθηκαν τα μηνύματα που αφορούσαν τροχαία ατυχήματα, καθώς το ποσοστό ανήλθε στο 22%, ενώ ήταν 34%. Αντίστοιχα, από τις 536 ειδοποιήσεις που είδαν οι οδηγοί, το 40% αυτών αφορούσαν βλάβες σε οχήματα, 22% ατυχήματα, από 7% πορείες και έργα αλλά και ένα 10% αφορούσε διάφορα έκτακτα γεγονότα.

Κατεχάκη, Κηφισός, Μεσογείων και Αλεξάνδρας παραμένουν πρώτες στην κίνηση. Μάλιστα, τα Ι.Χ. που κινούνταν από τη Λ. Κατεχάκη από Καισαριανή έως Σταυρό μέσω Λ. Μεσογείων να χρειάζονταν μέχρι και διπλό χρόνο από τον προβλεπόμενο για να φτάσουν. Ίδια εικόνα παρατηρήθηκε και στη Λεωφόρο Κηφισού από Κωνσταντινουπόλεως έως και Αχαρνών, καθώς τα αυτοκίνητα που πραγματοποιούσαν αυτή τη διαδρομή έκαναν μέχρι και 42 λεπτά για να τη διανύσουν, όταν υπό κανονικές συνθήκες ο χρόνος που χρειάζεται είναι γύρω στα 8,5 λεπτά.

Ο μέσος κυκλοφοριακός φόρτος στη Λ. Αθηνών από Δαφνί προς Λ. Κηφισού που παρατηρείται την πρωινή ώρα αιχμής (07:00-10:00) είναι αυξημένος φέτος (750 οχήματα / ώρα) σε σχέση με το 2018 (710 οχήματα / ώρα).

Παρόμοιο μήκος κύματος και η ράμπα εξόδου από Λ. Κηφισού (από Λαμία) προς Λ. Αθηνών, η οποία παρουσιάζει περισσότερο αυξημένη κυκλοφορία κατά την απογευματινή ώρα αιχμής (11:00-18:00) ενώ παράλληλα καταγράφει 1.098 οχήματα / ώρα σε σχέση με το 2018 (972 οχήματα / ώρα).

Το γεγονός του αυξημένου φόρτου και της κίνησης μαρτυρούν και χιλιάδες συμπολίτες μας οδηγοί, καθώς το έντονο ζήτημα του τελευταίου διαστήματος, όπως επιβεβαιώνεται επισήμως και από τους αριθμούς, αποτελεί πολλές φορές κεντρικό θέμα συζήτησης. Και φυσικά, επίσης πολλές φορές, πηγή έντονου εκνευρισμού. Η διάθεση αυτή των οδηγών, στο πολυσύχναστο Λεκανοπέδιο Αττικής, πιέζει και την κυβέρνηση για τα νέα οδικά έργα που πρέπει να προγραμματιστούν.

Στο μεταξύ, το κυκλοφοριακό κομφούζιο επιβεβαιώνεται και από τις νέες άδειες κυκλοφορίας που βγαίνουν. Σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ, τον Σεπτέμβριο κυκλοφόρησαν για πρώτη φορά 14.338 αυτοκίνητα (καινούργια ή μεταχειρισμένα εξωτερικού) έναντι 11.668 που κυκλοφόρησαν τον αντίστοιχο μήνα του 2018, παρουσιάζοντας αύξηση 22,9%.

Τα καινούργια αυτοκίνητα που βγήκαν στους δρόμους τον Σεπτέμβριο, ανέρχονται σε 6.412 έναντι 5.417 που κυκλοφόρησαν τον αντίστοιχο μήνα του 2018, παρουσιάζοντας αύξηση 18,4%.

Σε ό,τι αφορά την περίοδο Ιανουαρίου – Σεπτεμβρίου 2019, κυκλοφόρησαν για πρώτη φορά 172.376 αυτοκίνητα (καινούργια ή μεταχειρισμένα εξωτερικού) έναντι 152.744 που κυκλοφόρησαν την αντίστοιχη περίοδο του 2018, αριθμός αυξημένος κατά 12,9%.

Το ίδιο διάστημα -σε σχέση με το αντίστοιχο του 2018- καταγράφηκε αύξηση 10,9% στην κυκλοφορία καινούργιων αυτοκινήτων, τα οποία ανήλθαν σε 99.275 έναντι 89.500 που κυκλοφόρησαν την αντίστοιχη περίοδο του 2018.

Η Αττική οδός δεν θα μπορούσε φυσικά να λείπει από τα… γεγονότα, καθώς στα 256.461 οχήματα ανέρχεται η μέση κυκλοφορία για το διάστημα 1 Σεπτεμβρίου 2018 – 31 Αυγούστου 2019. Σύμφωνα με τα στοιχεία που έχει στην διάθεση του το economix.gr, οι διελεύσεις στον αυτοκινητόδρομο καταγράφουν ήδη σημαντική αύξηση.

Το πρώτο 9μηνο του έτους, η Αττική Οδός έχει μέσο όρο διελεύσεων 234.210. Κατά τις εκτιμήσεις, δεν αποκλείεται να αγγίξουν τα επίπεδα προ δεκαετίας που τα διερχόμενα αυτοκίνητα 307.300. Με τα μέχρι στιγμής δεδομένα, ο Ιούλιος ήταν ο μήνας με τις περισσότερες διελεύσεις καθώς καταγράφηκαν 264.503, ακολουθεί ο Ιούνιος με 260.491 και παίρνει την σκυτάλη ο Σεπτέμβριος με 252.024.