Η λεωφόρος Βουλιαγμένης όταν ολοκληρωθεί το project του Ελληνικού - Ο πύργος των γραφείων
Η λεωφόρος Βουλιαγμένης όταν ολοκληρωθεί το project του Ελληνικού - Ο πύργος των γραφείων
Πηγή Εικόνας: Τhe Ηellinikon

Μπορεί το έργο της αξιοποίησης στο Ελληνικό να μην έχει ακόμη ξεκινήσει, όμως, το γεγονός ότι μεγάλες ξένες και εγχώριες εταιρείες σπεύδουν να εξασφαλίσουν μία θέση σε αυτό, φανερώνει τις σημαντικές προοπτικές για το επιχειρείν και την ελληνική οικονομία που δημιουργεί η μεγαλύτερη αστική ανάπλαση της Ευρώπης.

Μία από τις τελευταίες σημαντικές εξελίξεις αφορά την είσοδο του αεροπορικού ομίλου Aegean στο μετοχικό κεφάλαιο της Lamda Development, με την πρώτη να αποκτά το 1,66% της εισηγμένης εταιρείας ανάπτυξης ακινήτων. Πρόκειται για κίνηση που καταδεικνύει την ψήφο εμπιστοσύνης που δίνει η Aegean στο έργο, που υπολογίζεται ότι θα απορροφήσει συνολικά κεφάλαια της τάξης των 8 δισ. ευρώ.

Νέες μπίζνες

Την ίδια στιγμή, η είσοδος της Aegean στο μετοχικό κεφάλαιο της Lamda Development και η επικείμενη συμμετοχή – ασκώντας τα δικαιώματα μετοχών που θα αποκτήσει – στην δρομολογούμενη Αύξηση Μετοχικού Κεφαλαίου (ΑΜΚ) των 650 εκατ. ευρώ, σηματοδοτεί ότι ο κλάδος του τουρισμού θα απογειωθεί από τη σημαντική αυτή επένδυση.

Υπολογίζεται, εξάλλου, ότι το project θα προσελκύσει, ετησίως, έως και 1 εκατομμύριο τουρίστες, μετατρέποντας την Αθήνα σε προορισμό για όλο το χρόνο. Τι σημαίνει αυτό πρακτικά για μία αεροπορική, όπως η Aegean;

Μεγαλύτερη συχνότητα πτήσεων, καταρχάς, από και προς το αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος» και κατά συνέπεια αύξηση του αριθμού των διακινούμενων επιβατών. Άλλωστε, η κίνηση-ματ της Aegean, η είσοδος στο μετοχικό κεφάλαιο της Lamda Development, την καθιστά τον «επίσημο αερομεταφορέα του Ελληνικού», γεγονός που θα δημιουργήσει πολλαπλασιαστικά οφέλη για την ίδια την επένδυση, όπως η αύξηση της διεθνούς επισκεψιμότητας και μελλοντικά των πωλήσεων των κατοικιών που πρόκειται να αναπτυχθούν. Όσο και για την Aegean, η οποία θα συνδεθεί με το πλέον εμβληματικό, αναπτυξιακό έργο στη χώρα, που θα αποτελέσει «μαγνήτη» νέων τουριστών στην Αθήνα. Δεν θα παραλείψουμε να αναφέρουμε ότι ο ισχυρός άνδρας της αεροπορικής Ευτύχης Βασιλάκης προσβλέπει σε ισχυρές συνέργειες όχι μόνο με την Aegean, αλλά και με το Costa Navarino στο οποίο ο ίδιος συμμετέχει, μέσω της εταιρείας ΤΕΜΕΣ, όπως και με την Autohellas στην οποία είναι βασικός μέτοχος με ποσοστό άνω του 60%.

Όλα αυτά όμως, θα ξεδιπλωθούν μετά την ολοκλήρωση του διαγωνισμού για την κατασκευή του ολοκληρωμένου τουριστικού συγκροτήματος με καζίνο (Integrated Resort Casino) στην έκταση του πρώην διεθνούς αεροδρομίου. Έργο που διεκδικούν η Hard Rock International και η Mohegan με τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, έχοντας καταθέσει προσφορές την περασμένη Παρασκευή.

Να σημειώσουμε ότι η Hard Rock International βρίσκεται σε συζητήσεις με την Intrakat για την υλοποίηση σύμπραξης κατά τη φάση υλοποίησης του IRC. Η οικογένεια Κόκκαλη διαθέτει μερίδιο της τάξης του 39% στην Athens Resort Casino, ενώ ανάλογο ποσοστό κατέχει στην εταιρεία, που είναι βασική μέτοχος του καζίνο Πάρνηθας, η οικογένεια Λασκαρίδη. Με άλλα λόγια, εικάζεται ότι στο project του IRC θα μπορούσε να μπει και ο όμιλος Λασκαρίδη, που αποτελεί και κραταιό παίκτη του τουρισμού. Κι αυτό καθώς ελέγχει, μέσω της ΛΑΜΨΑ, τα  ξενοδοχεία Μεγάλη Βρετανία και King George στην Αθήνα, το Sheraton στη Ρόδο, το Hyatt Regency Belgrade και το Mercure Excelsior στο Βελιγράδι, ενώ έχει μισθώσει το κτήριο του ξενοδοχέιου King’s Palace στην Αθήνα.

Μία ακόμη δραστηριότητα που θα δημιουργήσει σημαντικά οφέλη είναι αυτή της διαχείρισης απορριμμάτων στην έκταση του Ελληνικού, όπου έμφαση θα δοθεί στην ανακύκλωση και την υιοθέτηση υπερσύγχρονων μεθόδων διαχείρισης. 

Η αγορά ακινήτων

Εκτός όμως, από τους τομείς, που περιγράφει το Economix.gr, δηλαδή τoν τουρισμό, τις αερομεταφορές, το καζίνο, το rent a car και τη διαχείριση στερεών αστικών αποβλήτων, που θα ανθίσουν μετά την έναρξη υλοποίησης του έργου στο Ελληνικό, υπάρχει και μία κατηγορία της αγοράς που γνωρίζει ήδη…δόξες.

Ο λόγος για την αγορά ακινήτων στα Νότια προάστια και δη στις περιοχές που βρίσκονται σε ακτίνα μερικών χιλιομέτρων από την έκταση του πρώην αεροδρομίου.

Οι τιμές πώλησης κατοικιών, ήδη, έχουν πάρει την ανηφόρα και κυμαίνονται από 2.500 έως 4.500 ευρώ στο Κάτω Ελληνικό και τη Γλυφάδα και από 4.000 έως 8.000 ευρώ για υπερπολυτελή σπίτια στη Βουλιαγμένη. Ταυτόχρονα, ολοένα και περισσότερες οικοδομές ανεγείρονται, με παίκτες του real estate, όπως κυπριακή εταιρεία Emerald Developments και η ολλανδική Ten Brinke Hellas να δραστηριοποιούνται, ήδη, στην περιοχή.