Κωνσταντίνος Ζέρβας, Δήμαρχος Θεσσαλονίκης
Κωνσταντίνος Ζέρβας, Δήμαρχος Θεσσαλονίκης
Κωνσταντίνος Ζέρβας, Δήμαρχος Θεσσαλονίκης

Την αντίδραση του νέου δημάρχου Κωνσταντίνου Ζέρβα προκάλεσε η σημερινή υπογραφή της σύμβασης του έργου για την ανάπλαση του άξονα Αχειροποιήτου-Αγίας Σοφίας.

«Έχω δηλώσει με κάθε τρόπο και κάθε μέσο την αντίθεσή μου στην υλοποίηση αυτού του έργου καθώς είναι μία παρέμβαση αποσπασματική που δεν εντάσσεται σε κάποιον ενιαίο σχεδιασμό. Δημιουργεί δε τεράστια προβλήματα στην κυκλοφορία της πόλης, γεγονός που υποεκτιμάται ή φαίνεται να μην λαμβάνεται υπόψη», αναφέρει σε ανακοίνωση του, ο κ. Ζέρβας, σύμφωνα με το ΑΠΕ-ΜΠΕ.

Ο κ. Ζέρβας, στην ίδια ανακοίνωση, διερωτάται «για ποιο λόγο λίγες ημέρες προ της ανάληψης καθηκόντων της νέας διοίκησης του Δήμου Θεσσαλονίκης, η απελθούσα τη δεσμεύει με ένα έργο που δεν επιθυμεί, κάνοντας χρήση δανείων που επίσης δεν επιθυμεί και εγώ προσωπικά δεν υπερψήφισα ποτέ; Σε λίγες εβδομάδες από σήμερα-προσθέτει- με εργοτάξια στην Αγίας Σοφίας και την πλατεία Ελευθερίας, χωρίς να λειτουργεί το Μετρό και με τον ΟΑΣΘ σε κακά χάλια, θα διαμορφωθεί κυκλοφοριακό χάος στην πόλη και η νέα διοίκηση θα κληθεί να βάλει τάξη».

Κατά τον κ. Ζέρβα  «αντί αυτού, η διοίκηση του Δήμου Θεσσαλονίκης όφειλε σήμερα να υπογράψει τη σύμβαση ασφάλισης των οχημάτων καθώς κινδυνεύουν να μείνουν ανασφάλιστα από τα τέλη Αυγούστου, όταν δηλαδή θα αναλάβει η νέα διοίκηση και όχι ένα έργο που επιθυμεί μόνον ο δήμαρχος και όσα στελέχη του έχουν απομείνει», όπως μεταδίδει το ΑΠΕ-ΜΠΕ.

Update: Έκπληκτος δηλώνει ο Μπουτάρης για τις διαφωνίες Ζέρβα – και αφήνει αιχμές

Την έκπληξή του για τη διαφωνία του νεοεκλεγέντα δημάρχου Θεσσαλονίκης, Κωνσταντίνου Ζέρβα, σχετικά με την ανάπλαση του άξονα Αχειροποιήτου – Αγίας Σοφίας εκφράζει ο απερχόμενος δήμαρχος, Γιάννης Μπουτάρης, με ανάρτησή του στο Twitter.

Ο κ. Μπουτάρης χαρακτηρίζει «ακατανόητη» τη διαφωνία του κ. Ζέρβα, με αφορμή την υπογραφή της σχετικής σύμβασης έργου, ενώ αναφερόμενος στο έργο επισημαίνει ότι «ήταν στην κορυφή του προγράμματος της Πρωτοβουλίας», με την οποία ο κ. Ζέρβας εξελέγη δύο φορές.

«Πρόκειται για ένα έργο που εγκρίθηκε από το Δημοτικό Συμβούλιο Θεσσαλονίκης και το οποίο ως αντιδήμαρχος της διοίκησής μας στήριξε και φυσικά ψήφισε», αναφέρει ο κ. Μπουτάρης και προσθέτει: «Αναρωτιέμαι ποιες σκοπιμότητες εξυπηρετούν οι παραπλανητικές ανακοινώσεις λίγες ημέρες πριν αναλάβει η νέα διοίκηση, γνωρίζοντας -υποθέτω- πως εάν δεν υπογράφαμε τη σύμβαση για την υλοποίηση του έργου θα υπήρχαν ρήτρες και πρόστιμα. Ακατανόητη επίσης, η διαφωνία ορισμένων να αποδοθούν περισσότεροι ελεύθεροι χώροι στους πολίτες. Αναρωτιέμαι γιατί ο κ. Ζέρβας ζητάει να μην υλοποιηθούν οι αποφάσεις του ΔΣ, όπως επίσης πού αποσκοπεί η συστηματική προσπάθεια της νέας διοίκησης να αποδομήσει το έργο της νυν».

Τί αφορά το έργο

Η σύμβαση για την ανάπλαση του άξονα Αχειροποιήτου – Αγίας Σοφίας, στο τμήμα από την Τσιμισκή έως τη Λεωφόρο Νίκης, που υπέγραψαν σήμερα ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης, Γιάννης Μπουτάρης και ο εκπρόσωπος της αναδόχου εταιρίας, αφορά, εκτός από τις εργασίες ανάπλασης για τη Β’ φάση του άξονα Αχειροποιήτου – Αγίας Σοφίας και την αναδιαμόρφωση τμήματος του πεζοδρομίου επί της οδού Μητροπόλεως. Αποτελεί μέρος της πρότασης που απέσπασε το πρώτο βραβείο στον σχετικό Πανελλήνιο Διαγωνισμό, με την Α’ φάση του ήδη ολοκληρωμένη, ανέφερε το ΑΠΕ-ΜΠΕ.

Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με την ανακοίνωση του Δήμου Θεσσαλονίκης, οι εργασίες περιλαμβάνουν τις ακόλουθες παρεμβάσεις:

  • Το τμήμα του άξονα που θα αναπλαστεί θα αποτελείται από δύο διακριτές ενότητες, την πρώτη μεταξύ των οδών Τσιμισκή και Μητροπόλεως με χαρακτήρα εμπορικού πεζόδρομου, ως ταυτόσημη συνέχεια του ήδη κατασκευασμένου τμήματος από την οδό Μακένζυ Κίνγκ έως την Τσιμισκή, και τη δεύτερη από την οδό Μητροπόλεως έως τη Λεωφόρο Νίκης, η οποία διαμορφώνεται ως πλατεία της Μητρόπολης.
  • Το εμπορικό τμήμα οργανώνεται σε ζώνες χρήσης με ορθολογικές επιλογές που εξασφαλίζουν την εύρυθμη λειτουργία του και με χαράξεις που εντείνουν τον δυναμισμό της γραμμικότητάς του, ενώ σε εκείνο της «Πλατείας της Μητρόπολης» το ενιαίο συνεχές δάπεδο διευρύνει τον χώρο και τον ενοποιεί με το διευρυμένο τμήμα που εκβάλει στην παραλιακή Λεωφόρο Νίκης.
  • Παράλληλα, το υδάτινο γραμμικό στοιχείο, οι δεντροστοιχίες που το περιβάλλουν, η σχέση με τον ανοικτό ορίζοντα και τη θέα, στοχεύουν στη δημιουργία ενός ελκυστικού δημόσιου χώρου, ενώ ο προτεινόμενος φωτισμός θα συμβάλει στην ανάδειξη του ιδιαίτερου χαρακτήρα αυτής της περιοχής.

Ο Δήμος υπογραμμίζει ότι με την υλοποίηση του συγκεκριμένου έργου -ως συνέχεια της αντίστοιχης υλοποιημένης Α’ φάσης- θα αποδοθεί στο κοινό ένας υψηλών προδιαγραφών αστικός χώρος, που θα συμβάλει στην ποιοτική αναβάθμιση των λειτουργιών και της εικόνας του κέντρου της Θεσσαλονίκης.

Η συνολική δαπάνη που προκύπτει από τη σύμβαση ανέρχεται σε 1.324.066,72 ευρώ. Η χρηματοδότηση θα προέλθει από κονδύλια της ΕΤΕπ και του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων (ΠΔΕ), ενώ οι εργασίες προβλέπεται να ολοκληρωθούν σε χρονικό διάστημα 210 ημερών.