Σε κατάσταση αναμονής βρίσκεται η διοίκηση της ΔΕΠΑ μέχρις ότου καταφέρει η νέα κυβέρνηση να λύσει τα προβλήματα της ΔΕΗ. Αυτό που προέχει είναι να βρεθεί νέος πρόεδρος για την κρατική επιχείρηση, μετά και την αποχώρηση του Μανόλη Παναγιωτάκη, και στη συνέχεια να εκπονηθεί το νέο σχέδιο για τη σωτηρία της επιχείρησης. Έως τότε, και με δεδομένο ότι στη συνέχεια θα τεθεί το θέμα της διαδοχής στη διοίκηση Δότση, τα στελέχη της ΔΕΠΑ επεξεργάζονται λύσεις για να καταφέρουν να κλείσουν μικρές τρύπες της επιχείρησης.
Το πρώτο μέτωπο αφορά τα χρέη της ELFE με τις τελευταίες δικαστικές αποφάσεις να δικαιώνουν τη ΔΕΠΑ και να αναγκάζουν την ELFE να πληρώνει τρίμηνες επιταγές. Τα χρήματα αφορούν την εξυπηρέτηση του χρέους που αγγίζει τα 125 εκατ. ευρώ αλλά και τις πληρωμές για τις ποσότητες που αγοράζει από την εταιρεία. Το ποσό που πληρώνει μηνιαίως για το χρέος ανέρχεται γύρω στα 400.000 ευρώ ενώ οι τόκοι, εξαιτίας και του επιτοκίου υπερημερίας 7,25%, αγγίζουν τις 600.000 ευρώ.
Στο επίκεντρο της προσοχής της διοίκησης βρίσκονται τόσο τα εργολαβικά, όπου και αναμένεται να ζητηθούν μονιμοποιήσεις από τη νέα ηγεσία του ΥΠΕΝ, αλλά και η πρόσφατη υπογραφή σύμβασης για την αεριοκίνηση, έτσι ώστε να μη χάσει η ΔΕΠΑ τα κονδύλια του ευρωπαϊκού προγράμματος για τα νέα πρατήρια που προγραμματίζει να ανοίξει στο προσεχές διάστημα.
Στον αέρα παραμένει και το κρισιμότερο ζήτημα που αφορά την επόμενη μέρα για την ιδιωτικοποίηση της εταιρείας. Η απόφαση της προηγούμενης κυβέρνησης να προχωρήσει σε διχοτόμηση της εταιρείας σε ΔΕΠΑ Εμπορίας και ΔΕΠΑ Υποδομές έφερε αδιέξοδα στην ιδιωτικοποίησή της. Τα ΕΛΠΕ έχουν το 35% της ΔΕΠΑ Εμπορίας και, ακόμη κι αν πωληθεί το 51% της επιχείρησης, η ανταγωνίστρια εταιρεία θα έχει σημαντικό ρόλο στη λήψη των αποφάσεων. Επίσης, για τη ΔΕΠΑ Υποδομών, η προηγούμενη κυβέρνηση έμοιαζε πρόθυμη να πουλήσει μόνο το 15%, γεγονός που δυσχέραινε το ενδεχόμενο εξεύρεσης στρατηγικού επενδυτή. Οι περισσότεροι συντείνουν στη λύση ότι θα ήταν σοφότερο να πωληθεί το 65% της ενιαίας εταιρείας χωρίς αυτό να θεωρείται ειλημμένη απόφαση.
ΟΥΤΕ ΓΙΑ… ΚΟΛΩΝΕΣ
Σε κάθε περίπτωση, το θέμα της ΔΕΠΑ μπαίνει προς το παρόν σε δεύτερη μοίρα καθώς η χώρα κινδυνεύει με «μπλακ-άουτ» αν δεν υπάρξει άμεση λύση στην υπόθεση της ΔΕΗ. «Η ΔΕΗ δεν έχει χρήματα ούτε να αγοράσει κολώνες, είναι σε άσχημη κατάσταση δεν μπορεί να ιδιωτικοποιηθεί, κανείς δεν είναι τρελός να την πάρει», επεσήμανε χθες ο υπουργός Ενέργειας, Κωστής Χατζηδάκης, επαναλαμβάνοντας πως, από 90 εκατ. ευρώ κέρδη, η επιχείρηση οδηγήθηκε σε 900 εκατ. ευρώ ζημίες.
«Την Πέμπτη το πρωί έπαιρνα εγώ ο ίδιος τους μεγάλους παίκτες της αγοράς ηλεκτρικής ενεργείας και ζητούσα γεννήτριες, δεν υπήρχαν, έχουν πάει σχεδόν όλες σε Κρήτη, Ρόδο Σαντορίνη για να κρατηθούν (η ηλεκτροδότηση) τα νησιά. Δεν έχουν γίνει τόσα χρόνια οι συνδέσεις των νησιών με υπόγεια καλώδια ιδίως της Κρήτης», επισήμανε ο υπουργός για να καταλήξει: «Παλεύουμε να μη μείνει η χώρα στο σκοτάδι, ήδη έχουν γίνει τοπικά μπλακ άουτ όπως στην Αθήνα και στο Λασίθι».