Ετήσια γ.σ. Ελλάκτωρ
Οι επικεφαλής της Ελλάκτωρ κατά την ετήσια γενική συνέλευση.
Ετήσια γ.σ. Ελλάκτωρ
Οι επικεφαλής της Ελλάκτωρ κατά την ετήσια γενική συνέλευση.
Πηγή Εικόνας: Όμιλος Ελλάκτωρ

Λίγο πριν τις πρόσφατες εθνικές εκλογές, ο πρώην υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης με Πράξη Νομοθετικού Περιεχόμενου είχε αναστείλει την προγραμματισμένη αύξηση των διοδίων στην Αττική Οδό από την 1η Ιουλίου. Το ερώτημα λοιπόν, που τίθεται είναι τι μέλλει γενέσθαι τόσο με την ΠΝΠ αυτή καθ’αυτή όσο και με ανατίμηση των διοδίων στον αυτοκινητόδρομο.

Τι αναφέρει η εταιρεία

Η διοίκηση της Ελλάκτωρ-με πρόεδρο τον Γ.Προβόπουλο και διευθύνοντα σύμβουλο τον Αν.Καλλιτσάντση- που ελέγχει με 65,75% την Αττική Οδό Α.Ε., κατά τη χθεσινή γενική συνέλευση τοποθετήθηκε επί του θέματος.

Ειδικότερα, ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Αναστάσιος Καλλιτσάντσης, δεν απέκλεισε προσφυγή στη δικαιοσύνη, επειδή με την ΠΝΠ τροποποιείται η ψηφισθείσα από τη Βουλή σύμβαση παραχώρησης του έργου, χωρίς τη συναίνεση του παραχωρησιούχου. Και συνεπώς, όπως είπε, “η τροποποίηση αυτή παραβιάζει τόσο το Σύνταγμα όσο και το δίκαιο της Ευρωπαϊκής Ένωσης, προεχόντως διότι συνιστά ανεπίτρεπτο περιορισμό της επιχειρηματικής δραστηριότητας και της απόλαυσης των συναφών περιουσιακών δικαιωμάτων του Παραχωρησιούχου. Ο εν λόγω περιορισμός είναι ανεπίτρεπτος, διότι δεν δικαιολογείται από κάποιο θεμιτό λόγο γενικού συμφέροντος που εξυπηρετείται με σεβασμό της αρχής της ίσης μεταχείρισης”.

Μάλιστα, ο ίδιος έκανε λόγο για “εκτροπή από την κείμενη ευρωπαϊκή και εγχώρια νομοθεσία, αλλά και από κάθε αρχή σεβασμού στις ιδιωτικές επενδύσεις, που θα έχει ανυπολόγιστες συνέπειες όχι μόνο στην αξιοπιστία της χώρας, αλλά και στις όποιες προοπτικές ανάπτυξης”.

Ταυτόχρονα, όπως υποστήριξε η διοίκηση της Ελλάκτωρ, η αύξηση των διοδίων δικαιολογείται, επειδή σήμερα η απόδοση των μετόχων είναι 6,23%, όταν η σύμβαση προβλέπει ανώτατο προβλεπόμενο ορίου 13,1%. Ως αποτέλεσμα, “το έργο δεν είναι δυνατόν να επιστραφεί στο Δημόσιο”, με την κυκλοφορία να έχει υποχωρήσει από 307.300 διελεύσεις την ημέρα το 2009, σε 196.960 το 2014.

Έτσι, το επόμενο “επεισόδιο” με την Αττική Οδό και τη σχεδιαζόμενη ανατίμηση θα παιχτεί, όταν πλησιάσουμε στο χρονικό όριο που προβλέπει η νομοθεσία για την κύρωση μίας ΠΝΠ. Θα πρέπει, δηλαδή, η ΠΝΠ να κυρωθεί σε 40 ημέρες είτε από την έκδοσή της είτε από τη σύγκληση της Βουλής σε σύνοδο. Εάν αυτό συμβεί, οι πληροφορίες αναφέρουν ότι η κοινοπραξία θα προσφύγει στη δικαιοσύνη.

Που δίνει έμφαση η Ελλάκτωρ

Την ίδια στιγμή, όπως είπαν χθες οι επικεφαλής της Ελλάκτωρ, ένα χρόνο μετά την αλλαγή διοικητικού συμβουλίου, έμφαση θα δοθεί:

-στον κλάδο των κατασκευών, όπου επιδιώκεται η επιστροφή στην κερδοφορία. Τα νέα έργα που θα διεκδικήσει ο όμιλος Ελλάκτωρ περιλαμβάνουν τη Εγνατία Οδό και των κάθετων αξόνων της, την Υποθαλάσσια Ζεύξη της Σαλαμίνας και το Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης.

-στις παραχωρήσεις, με ισχυρό χαρτί να αποτελεί η εξασφάλιση της παραχώρησης της Μαρίνας Αλίμου. Η εταιρεία θα αξιοποιήσει πλήρως τις δυνατότητες ανάπτυξης που προβλέπει το σχετικό Προεδρικό Διάταγμα, με χρήσεις τουρισμού, πολιτισμού και αναψυχής, γραφειακούς και εμπορικούς χώρους, χώρους ναυταθλητισμού και εστίασης, στις πέντε ζώνες χρήσεων και λειτουργιών αυτής με τη μέγιστη επιτρεπόμενη εκμετάλλευση των 18.520 τ.μ., υλοποιώντας συνολικές επενδύσεις της τάξης των 50 εκατ. ευρώ.

-στις ΑΠΕ, όπου πέντε νέα έργα συνολικής εγκατεστημένος ισχύος 195,6 MW βρίσκονται σήμερα υπό κατασκευή, με στόχο να έχουν όλα τεθεί σε λειτουργία μέχρι το τέλος του 2019, δηλαδή σε λίγους μήνες.

Να σημειώσουμε ότι ο όμιλος Ελλάκτωρ θα προχωρήσει στην αναχρηματοδότηση του δανεισμού του και γι’αυτό βρίσκεται σε συζητήσεις με τις συστημικές τράπεζες με στόχο οι χρηματοδοτικές ανάγκες να καλυφθούν έως το 2026.