Πηγή Εικόνας: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Γιώργος Παπακωνσταντίνου

Προ των πυλών φαίνεται πλέον να βρίσκεται η συμβασιοποίηση των έργων για την αποκατάσταση ζημιών στη Θεσσαλία. Όπως αναφέρουν σχετικές πληροφορίες, στις πρώτες ημέρες της εβδομάδας που έρχεται, εφόσον δεν αλλάξει κάτι στον προγραμματισμό του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, αναμένεται η υπογραφή των συμβάσεων για τα έργα αποκατάστασης ζημιών στο οδικό και σιδηροδρομικό δίκτυο της Θεσσαλίας, ελέω των κακοκαιριών «Daniel» και «Elias» το φθινόπωρο του 2023. Πρόκειται για συμβάσεις συνολικού ύψους 1,3 δις ευρώ για τις οποίες ήδη οι ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, AKTOR, ΑΒΑΞ, ΜΕΤΚΑ έχουν ανακηρυχθεί ανάδοχοι. Όπως έχουμε επίσης αναφέρει, έχει γίνει και η σχετική ενημέρωση της Βουλής από τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, κ. Χρ. Δήμα, αλλά και ο έλεγχος των συμβάσεων από το Ελεγκτικό Συνέδριο.

Ως γνωστόν, το Ταμείο Ανάκαμψης χρηματοδοτεί τα έργα με 600 εκατ. ευρώ, ενώ τα υπόλοιπα 735 εκατ. ευρώ θα αντληθούν από εθνικούς πόρους. Τα έργα στο οδικό και σιδηροδρομικό δίκτυο των Περιφερειών Θεσσαλίας και Στερεάς Ελλάδας θα αποκαταστήσουν τις εκτεταμένες ζημιές, οι οποίες προκλήθηκαν στις υποδομές από τις θεομηνίες «Daniel» και «Elias» τον Σεπτέμβριο του 2023. Τα σιδηροδρομικά έργα των 450 εκατ. ευρώ, όπως έχουμε αναφέρει, έχουν ορίζοντα ολοκλήρωσης την περίοδο Ιουνίου – Ιουλίου 2026, με τη λήξη του προγράμματος του Ταμείου Ανάκαμψης. Τα οδικά έργα κατά βάση θα χρηματοδοτηθούν από το ΠΔΕ με ορίζοντα ολοκλήρωσης 48 μηνών.

Στα οδικά έργα οι επεμβάσεις θα υλοποιηθούν στους δήμους: Ζαγοράς – Μουρεσίου, Νοτίου Πηλίου, Βόλου, Ρήγα Φεραίου, Αργιθέας, Λίμνης Πλαστήρα, Μετεώρων, Πύλης, Τεμπών, Τυρνάβου, Ελασσόνας, Αγιάς, Λαρισαίων, Φαρκαδόνας, Κιλελέρ, Παλαμά, Μουζακίου, Τρικκαίων, Καρδίτσας, Ιστιαίας-Αιδηψού, Μαντουδίου – Λίμνης – Αγίας Άννας, Δομοκού, Λαμίας, Αλμυρού, Φαρσάλων και Σοφάδων, καθώς και στο παράπλευρο οδικό δίκτυο αρμοδιότητας συντήρησης υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.

Στα σιδηροδρομικά έργα οι επεμβάσεις θα υλοποιηθούν στις σιδηροδρομικές γραμμές: Δομοκός – Κρανώνας του άξονα Αθήνα – Λάρισα – Θεσσαλονίκη, Παλαιοφάρσαλα – Καλαμπάκα και Λάρισα – Βόλος.