Πηγή Εικόνας: ΑΠΕ - ΜΠΕ

Στην κυκλοφορία δόθηκε το πρωί η αναβαθμισμένη σήραγγα στην Κατερίνη (Σήραγγα Τ4) με κατεύθυνση προς τη Θεσσαλονίκη, η οποία είναι μήκους ενός χιλιομέτρου και αμφιδρομημένη, προς το παρόν, μέχρι να ολοκληρωθεί και το κομμάτι της καθόδου προς την Αθήνα και με τις εργασίες να αναμένεται να ολοκληρωθούν την άνοιξη του 2025.


Το έργο είναι ύψους 20 εκατομμυρίων ευρώ συνολικά (συμπεριλαμβανομένης της αναβάθμισης της σήραγγας προς Θεσσαλονίκη και προς Αθήνα) και πραγματοποιείται με χρηματοδότηση του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών. Το έργο υλοποιεί η Αυυτοκινητόδρομος Αιγαίου Α.Ε.

Η αμφιδρόμηση στην άνοδο προς Θεσσαλονίκη επιλέχθηκε από όλους τους φορείς έτσι ώστε να πηγαίνουν από την περιφερειακή οδό Κατερίνης μόνο τα οχήματα άνω των 3,5 τόνων. Η αναβαθμισμένη σήραγγα έχει τρεις λωρίδες, μία για άνοδο προς Θεσσαλονίκη και μια για κάθοδο προς Θεσσαλονίκη ενώ η μεσαία χρησιμοποιείται για οχήματα έκτακτης ανάγκης.

Ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις Υποδομές, Νίκος Ταχιάος, επιθεώρησε τις παρεμβάσεις που έγιναν από τον παραχωρησιούχο, στην ηλεκτροδότηση, στην εποπτεία, στον αυτόματο έλεγχο, στον αερισμό και στα συστήματα πυρανίχνευσης και πυρασφάλειας, που καθιστούν τη σήραγγα ασφαλέστερη για τους διερχόμενους οδηγούς. Στο πλαίσιο των δηλώσεών του γνωστοποίησε ότι είναι έτοιμη η μελέτη για τις προεκτάσεις του Μετρό της Θεσσαλονίκης ενώ διαβεβαίωσε εκ νέου ότι θα παραδοθεί τον Νοέμβριο του 2024 η βασική γραμμή. Οι επίσημες ανακοινώσεις θα γίνουν από τον ίδιο τον πρωθυπουργό την προσεχή Δευτέρα στη Θεσσαλονίκη.

Από την πλευρά του, ο Τεχνικός Σύμβουλος της Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου Α.Ε. Κώστας Καλογήρου, επισήμανε ότι οι αναβαθμισμένες σήραγγες πληρούν τις πιο αυστηρές και υψηλές τεχνικές προδιαγραφές σε πυραντοχή ενώ τόνισε ότι με την τοποθέτηση του νέου φωτισμού επιτυγχάνεται μείωση του ενεργειακού αποτυπώματος σε ποσοστό που υπερβαίνει κατά πολύ το 50%.

Στην περιοχή βρέθηκαν άλλωστε βουλευτές και εκπρόσωποι της αυτοδιοίκησης. Υπενθυμίζεται ότι η σήραγγα παρέμεινε καθολικά κλειστή από την 8η Απριλίου 2024. Στη συνέχεια, ο Υφυπουργός θα μεταβεί και στην Γέφυρα Αξιού, όπου θα πραγματοποιήσει αυτοψία των εργασιών αποκατάστασής της.