Μάλλον «ανέκρουσε πρύμναν» ο πολυεθνικός όμιλος Προκτερ & Γκαμπλ μετά τις πρόσφατες δηλώσεις του πρωθυπουργού για τις τιμές που διαμορφώνουν στην εσωτερική αγορά σε σχέση με τις ευρωπαϊκές αγορές, όταν ανέφερε ότι η Ελλάδα δεν είναι Μπανανία. Χθες ο  αμερικανικός πολυεθνικός όμιλος έβαλε 71 προϊόντα στη λίστα με την ποσοστιαία μείωση του -5% ακολουθώντας την πολιτική του υπουργείου Ανάπτυξης που υλοποιεί ο υπουργός Κώστας Σκρέκας.

Η εγχώρια αγορά προσαρμόζεται σταδιακά στα νέα  δεδομένα μείωσης των τιμών  παρότι το -5% αρχικά  φαίνεται ότι δεν φτάνει.

Ωστόσο θετική είναι η εμφάνιση μεγάλης γαλακτοβιομηχανίας, η οποία από την περασμένη εβδομάδα με τη σήμανση του -5 στο 1,5 λίτρο γάλα δείχνει ότι η τιμή έπεσε στα 2,6 ευρώ από 2,73 ευρώ που ήταν  η τιμή πριν τη μείωση.

Οι αλυσίδες πήραν την ίδια τιμή από τον προμηθευτή ανεξάρτητα αν είχαν βάλει το ειδικό ταμπελάκι. Η έκπληξη ήρθε από δύο αλυσίδες που δεν αρκέστηκαν στο -5% και ανέβασαν τη μείωση της τιμής στο 6,9% αφού  το ταμπελάκι για το 1,5 λίτρο είχε τιμή τα 2,54 ευρώ. Ακόμη αλυσίδα είχε προσφορά το ίδιο  προϊόν στην τιμή  των 2,08 ευρώ.

Η αγορά κινήθηκε με τους δικούς της ανταγωνιστικούς όρους και τιμές, δίνοντας το προϊόν σε πιο χαμηλή τιμή δίνοντας την αίσθηση στον καταναλωτή ότι οι αλυσίδες δεν κάθονται με σταυρωμένα τα χέρια. Όλες διεκδικούν πελατεία η οποία κερδίζεται με τις καλές τιμές σε σχέση με τον ανταγωνισμό. Η τιμή των 2,08 ευρώ είναι μειωμένη κατά 23% σε σχέση με το υψηλό των 2,73 ευρώ.

Την ίδια στιγμή 18 εταιρείες της βιομηχανίας τροφίμων έβαλαν 213 κωδικούς προϊόντων με σήμανση του -5%. Οι τιμές θα είναι μειωμένες ως τις 23 Μαΐου. Ωστόσο το ενδιαφέρον θα στραφεί στις αλυσίδες που θα δώσουν πιο χαμηλές τιμές από την αρχική μείωση των 213 κωδικών. Στελέχη των αλυσίδων νιώθουν τον ανταγωνισμό, ο οποίος πιέζει για πιο χαμηλές τιμές. Αξίζει να σημειωθεί ότι ισχυρή αλυσίδα που θέλει να επαναπροσδιορίσει  τη θέση της στην αγορά ρίχνει τις τιμές σε βαθμό που πιέζει με σκοπό την αύξηση  του μεριδίου αγοράς.