Πηγή Εικόνας: Intrakat

Οι αποφάσεις για τον τρόπο ενσωμάτωσης της Άκτωρ στην Intrakat θα ληφθούν αφού εγκριθεί από την Επιτροπή Ανταγωνισμού (σε περίπου τρεις μήνες) η συμφωνία αγοραπωλησίας.

Σύμφωνα με όσα είπε χθες ο αντιπρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Intrakat, Αλέξανδρος Εξάρχου, δεν έχει αποφασιστεί επακριβώς πως θα λειτουργήσει ο Όμιλος έπειτα από την ολοκλήρωση της εξαγοράς της Άκτωρ, αν δηλαδή θα γίνει συγχώνευση των δύο εταιρειών ή θα αποσχιστεί ο κλάδος της κατασκευής από την Intrakat για να συγχωνευτεί με την Άκτωρ.

Προς εξέταση βρίσκονται όλα τα σενάρια και οι αποφάσεις θα ανακοινωθούν αφού δώσει το πράσινο φως στη συμφωνία η Επιτροπή Ανταγωνισμού.

Μέχρι τότε οι δύο εταιρείες υποχρεούνται να λειτουργούν χωριστά (με μοναδική κίνηση την τοποθέτηση ενός παρατηρητή από την Intrakat στην Άκτωρ).

Η διοίκηση της Intrakat εκτιμά ότι η εταιρεία θα κινηθεί την επόμενη τριετία με θετικές ταμειακές ροές και ξεκαθαρίζει ότι δεν χρειάζεται αύξηση κεφαλαίου για την εξαγορά της Άκτωρ.

Με την ολοκλήρωση της συμφωνίας αγοραπωλησίας η Intrakat θα καταβάλει στην Ελλάκτωρ 100 εκατ. ευρώ (τα 50 εκατ. θα προέλθουν από την τελευταία αύξηση κεφαλαίου, 7 από προηγούμενη και 43 εκατ. από δανεισμό που έχει εξασφαλίσει).

Στη συνέχεια τμηματικά, εντός 19 μηνών, θα δοθούν τα 114 εκατ., ποσό το οποίο αφορά ενδοομιλικές υποχρεώσεις της Άκτωρ, προς εταιρείες του Ομίλου Ελλάκτωρ και το οποίο εγγυάται η Intrakat.

Ο κ. Εξάρχου, απαντώντας χθες σε ερωτήματα δημοσιογράφων, είπε ότι στην παρούσα συγκυρία δεν εξετάζονται άλλες εξαγορές εταιρειών, ωστόσο, δεν το απέκλεισε για το μέλλον, όπως άλλωστε είναι λογικό, σημειώνοντας ότι αυτό ισχύει και για την περίπτωση της Άκτωρ Παραχωρήσεις (εφόσον αποφασιστεί από την Ελλάκτωρ η πώλησή της).

Με την εξαγορά της Άκτωρ η Intrakat συμπληρώνει την τεχνική της επάρκεια και θα επωφεληθεί από τις οικονομίες κλίμακος που είναι εφικτό να γίνουν (κοινά εργοτάξια όπου είναι δυνατόν, κοινές προμήθειες κ.λ.π.).

Εκτίμηση της διοίκησης της Intrakat είναι ότι τα έργα που έχει αναλάβει τελευταία η Άκτωρ δεν έχουν πρόβλημα κερδοφορίας: «Υπάρχει το αναγκαίο κεφάλαιο κίνησης και εφόσον γίνει και σωστή δουλειά δεν τίθεται θέμα κερδοφορίας» ειπώθηκε χαρακτηριστικά.

Αναφορικά με τις εγγυήσεις που είναι αναγκαίες για την ανάληψη των έργων ο επικεφαλής της Intrakat σημείωσε ότι αυτές της Άκτωρ καλύπτονται στο σύνολό τους. Ωστόσο, εμφανίστηκε προβληματισμένος για το κατά πόσον είναι δυνατόν οι 4 συστημικές τράπεζες να ανταποκριθούν στο μεγάλο ύψος των εγγυητικών που θα χρειαστούν οι εταιρείες το επόμενο διάστημα, εφόσον προχωρήσουν όλα τα έργα που σχεδιάζονται.

Στο μεταξύ το νέο κατασκευαστικό σχήμα που θα δημιουργηθεί θα συνεργάζεται με την Άκτωρ Παραχωρήσεις στα έργα παραχώρησης ανά περίπτωση, χωρίς να είναι δεσμευτικό.

Στην περίπτωση της εκ νέου παραχώρησης της Αττικής Οδού η Intrakat θα συμμετέχει στον διαγωνισμό που βρίσκεται σε εξέλιξη από το ΤΑΙΠΕΔ (Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου) προσχωρώντας στην κοινοπραξία των Brisa – Auto Estradas de Portugal και Rubicone Bidco.

Υπενθυμίζεται ότι η Άκτωρ Παραχωρήσεις διεκδικεί τον αστικό αυτοκινητόδρομο με τις Άβαξ και την Ardian Infrastructure (διεθνής επενδυτικό οίκος για τον οποίο πάντως υπάρχουν πληροφορίες ότι εγκαταλείπει την κοινοπραξία, αλλά μένει να το δούμε).

Σχετικά με τον Βόρειο Οδικό Άξονα της Κρήτης (ΒΟΑΚ) που αποτελεί τη μεγαλύτερη παραχώρηση με κατασκευαστικό αντικείμενο για την οποία βρίσκεται σε εξέλιξη διαγωνισμός, η Intrakat δεν έχει εκδηλώσει ενδιαφέρον και δεν σκοπεύει να καταθέσει προσφορά συμπράττοντας με άλλον φορέα που συμμετέχει στη διαδικασία.

Αναφορικά με τον τομέα των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας (ΑΠΕ) η διοίκηση της Intrakat επανέλαβε χθες ότι παραμένει ο στόχος για 350 MW εγκατεστημένη ισχύ την επόμενη τριετία, συμπληρώνοντας ότι τα έργα προχωρούν κανονικά.