«Η δικαιοσύνη έχει αναλάβει να διερευνήσει τις αιτίες του δυστυχήματος και η επιτροπή των εμπειρογνωμόνων έχει ξεκινήσει το δικό της έργο. Όλοι θέλουμε να μάθουμε την αλήθεια για το τι συνέβη, χωρίς καμία συγκάλυψη» δήλωσε ο υφυπουργός Μεταφορών Μιχάλης Παπαδόπουλος, μιλώντας στην τηλεοπτική εκπομπή «Συνδέσεις» της ΕΡΤ1.

«Την κριτική της κοινωνίας, η οποία είναι σεβαστή και δεκτή, πρέπει να την αντιλαμβανόμαστε ξεχωριστά από την υποκριτική των πολιτικών, γιατί αυτό το σενάριο έχει παίξει πολύ τις τελευταίες ημέρες. Εγώ λοιπόν επέλεξα για δύο λόγους να καθυστερήσω να μιλήσω. Ο πρώτος είναι γιατί ήθελα να μιλήσω με σοβαρότητα και τεκμηριωμένα στοιχεία και δεύτερον γιατί έπρεπε να προηγηθεί ο πρώην υπουργός, ο κ. Καραμανλής, αλλά και ο κ. Γεραπετρίτης» προσέθεσε ο υφυπουργός.

«Ήμουν από την πρώτη ώρα εκεί και η κατάσταση που αντιμετώπισα ήταν τραγική και εύχομαι να μην τη ζήσει κανείς. Να βλέπεις τις σορούς να μετακινούνται μπροστά σου, την απίστευτη θυσία του ΕΚΑΒ και των διασωστών. Η κυβέρνηση πήρε θέση και είπε τι είναι αυτό που φταίει. Μίλησε για τις παθογένειες που υπάρχουν, για ένα κράτος με σημαντικά προβλήματα και την ευθύνη που έχουμε τη στιγμή που έγινε το δυστύχημα. Εμείς κυβερνάμε αυτή τη χώρα σήμερα. ‘Αρα η ευθύνη βαραίνει και την κυβέρνηση, αλλά και όλους αυτούς οι οποίοι διαχειρίστηκαν τα τελευταία χρόνια ή θα έλεγα όλα τα χρόνια. Αν μιλήσετε με οποιονδήποτε πολίτη σήμερα, θα σας πει ότι αισθάνεται ότι ο σιδηρόδρομος, το τρένο έχει μείνει πίσω» σχολίασε ο υφυπουργός.

Σε ό,τι αφορά την τηλεδιοίκηση, δήλωσε πως θα ολοκληρωθεί τον Σεπτέμβριο του 2023. «Τηλεδιοίκηση σημαίνει ότι μπορώ να χειρίζομαι κάτι εξ αποστάσεως. Σήμερα στη Λάρισα υπάρχει στο σταθμαρχείο ο πίνακας χειρισμού, ο οποίος έχει τη δυνατότητα οπτικού ελέγχου και αυτόματης χάραξης. Αυτό λοιπόν αποτελεί ένα υποσύνολο της κεντρικής τηλεδιοίκησης, για την οποία δεν είπαμε ποτέ ότι υπάρχει και λειτουργεί. Αυτό που έχουμε πει είναι ότι η κεντρική τηλεδιοίκηση θα ολοκληρωθεί τον Σεπτέμβριο του ’23. Το έχουμε πει δημόσια. Ο πίνακας αυτός, λοιπόν, βλέπει το σήμα πού βρίσκεται το τρένο και το διευκρινίζω για να μην παρεξηγηθώ, για 5,5 και 3 χιλιόμετρα μόνο. Αυτό λοιπόν εάν λειτουργούσε και αν κάποιος το παρακολουθούσε θα είχε καταλάβει τα πρώτα λεπτά ποιο λάθος είχε κάνει».

Αναφορικά με την επίσκεψή του στον σταθμό της Λάρισας, είπε: «Στη Λάρισα πήγα γιατί οι πληροφορίες που έρχονται η μία αντικρούει την άλλη. Η πρόκληση ήταν πολύ σημαντική όταν εμφανίστηκε ο αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης σε ένα “γιαπί”, το οποίο προετοιμάζεται να γίνει το κεντρικό σημείο της τηλεδιοίκησης. Δεν θα υποδείξω εγώ στον κύριο Τσίπρα τι θα κάνει. Να πάει στο “γιαπί” και να πει ότι αυτό είναι το “γιαπί” το οποίο ετοιμάζεται και μας είπανε ότι θα είναι έτοιμο τον Σεπτέμβριο, αλλά να πάει και στο τοπικό σύστημα στο σταθμαρχείο. Αυτό θα ήταν σωστό και το ειλικρινές και όχι να δημιουργήσουμε εντυπώσεις και μόνον».

Όσον αφορά το ζήτημα της επανεκκίνησης του σιδηρόδρομου, ο κ. Παπαδόπουλος δήλωσε: «Σε αυτή τη δύσκολη περίοδο ήταν τιμή που ο πρωθυπουργός και ο κ. Γεραπετρίτης μου ανέθεσαν τον χειρισμό όλων των θεμάτων του τομέα Μεταφορών, που δεν είχα μέχρι σήμερα. Σκοπός μου είναι την επόμενη μέρα να τηρήσουμε το “ποτέ ξανά”, να διασφαλίσουμε τις προϋποθέσεις για να μη γίνει τίποτα παρόμοιο και να δημιουργήσουμε ένα αίσθημα ασφάλειας στον κόσμο, να ταξιδεύει με τον προαστιακό, με το τρένο, να δουλέψουν οι εμπορικές αμαξοστοιχίες. Είπαμε ότι θα επανεκκινήσουμε τα τρένα με τη μεγαλύτερη δυνατή ασφάλεια, μέχρι να ολοκληρωθούν τα συστήματα αυτά που θα προσφέρουν την απόλυτη ασφάλεια. Αλλά να μην ξεχνάμε ότι οτιδήποτε πιο σύγχρονο υπάρχει σαν σύστημα, πάντα ο ανθρώπινος παράγοντας παίζει σημαντικό ρόλο. Γιατί ένα “off” στον διακόπτη βγάζει το σύστημα έξω. Τα συστήματα αυτά, τα πρώτα θα παραδοθούν τον Ιούνιο και τα επόμενα τον Σεπτέμβριο. Θεωρώ ότι ξεκινάμε σήμερα με ασφάλεια και θα μπω εγώ στο τρένο για να πείσω από τη θέση μου τους συμπολίτες μου».

Τέλος, σε ό,τι αφορά τη στελέχωση του ΟΣΕ, ο κ. Παπαδόπουλος πρόσθεσε ότι η σημερινή κυβέρνηση προχώρησε σε περίπου 200 προσλήψεις και έχει δρομολογήσει άλλες 217 θέσεις για το 2022 και το 2023, συνολικά 417 θέσεις έναντι μόλις 24 προσλήψεων την περίοδο 2015-2019.