Κλείδωσε η δημοπράτηση των έργων στο αεροδρόμιο Πάρου
Το αεροδρόμιο Πάρου
Κλείδωσε η δημοπράτηση των έργων στο αεροδρόμιο Πάρου
Το αεροδρόμιο Πάρου
Πηγή Εικόνας: ΥΠΑ

Προτεραιότητα αποτελεί για την Ελληνική Εταιρεία Συμμετοχών και Περιουσίας (ΕΕΣΣΥΠ) η αξιοποίηση των 23 περιφερειακών αεροδρομίων που εμφανίζουν μικρότερη επιβατική κίνηση, σε σχέση με τους 14 αερολιμένες που έχουν παραχωρηθεί στην Fraport Greece. Για το σκοπό αυτό, όπως ανέφερε, τον Οκτώβριο στο συνέδριο της Καθημερινής για τα κριτήρια ESG και την κλιματική κρίση, ο πρόεδρος του «Υπερταμείου» Γρηγόρης Δημητριάδης, υπό κατάρτιση βρίσκεται η μελέτη για την αξιοποίηση των 23 περιφερειακών αεροδρομίων της χώρας, με τις προβλέψεις να κάνουν λόγο για μεγαλύτερη ανάκαμψη του τουρισμού από την επόμενη τουριστική περίοδο του 2022. Τη σταδιακή αναχαίτιση της κρίσης που έχει προκαλέσει η πανδημία φανερώνει και ο ρυθμός ανάπτυξης της επιβατικής κίνησης κατά το δεκάμηνο της χρονιάς, που είναι διπλάσιος σε σχέση με πέρυσι, με τις βελτιωμένες όμως, αυτές επιδόσεις να μην συνεπάγονται την επιστροφή σε κέρδη των εταιρειών παραχώρησης.

Ευρύτερα όμως, οι προοπτικές είναι θετικές και αυτό αποτελεί το υπόβαθρο του εγχειρήματος αξιοποίησης των 23 περιφερειακών αεροδρομίων, με το «Καπετάν Βασίλης Κωνσταντακόπουλος» της Καλαμάτας να προηγείται. Για το συγκεκριμένο αερολιμένα το υπερταμείο δρομολογεί διαγωνισμό με ορίζοντα το τέλος του πρώτου εξαμήνου του 2022, ενώ το μοντέλο αξιοποίησης των υπόλοιπων αερολιμένων θα καθοριστεί βάσει της υπό κατάρτιση μελέτης.

Το στοίχημα της προσέλκυσης επενδυτών για τα μικρά περιφερειακά αεροδρόμια δεν είναι εύκολο, δεδομένου ότι απαιτούνται κατ’ ελάχιστον 300 χιλ. επιβάτες, ετησίως, προκειμένου ένας αερολιμένας να είναι κερδοφόρος. Σύμφωνα όμως, με παλαιότερη μελέτη, κίνηση άνω των 100 χιλ. επιβατών εμφανίζουν τα αεροδρόμια της Καλαμάτας, της Χίου, της Αλεξανδρούπολης, της Άραξου και της Καρπάθου. Κατά την ίδια κατηγοριοποίηση, από 30 χιλ. έως 100 χιλ. επιβάτες διαθέτουν τα αεροδρόμια σε Λήμνο, Ιωάννινα, Μήλο, Νάξο, Πάρο, Ικαρία και Κύθηρα, με τα υπόλοιπα (Λέρος, Σητεία, Ν. Αγχίαλος, Κάλυμνος, Σκύρος, Σύρος, Αστυπάλαια, Καστελόριζο, Καστοριά, Κάσος, Κοζάνη) να έχουν λιγότερους από 30 χιλ. ταξιδιώτες.

Το εγχείρημα της αξιοποίησης των 23 περιφερειακών αερολιμένων εντάσσεται σε μία συγκυρία κατά την οποία οι «πρωταγωνιστές» των τουριστικών αφίξεων, εκτός Αττικής, τα 14 δηλαδή αεροδρόμια της Fraport Greece επιχειρούν να ανακτήσουν το χαμένο έδαφος. Τον Οκτώβριο, συγκριτικά με τον αντίστοιχο μήνα του 2020, διακινήθηκαν κατά 114% περισσότεροι επιβάτες των οποίων ο αριθμός ανήλθε σε 2,4 εκατ. άτομα.  Την υψηλότερη επιβατική κίνηση (586,4 χιλ.) εμφάνισε ο «Διαγόρας» στη Ρόδο, με τη Θεσσαλονίκη και τα Χανιά να ακολουθούν με 460 χιλ. και 309 χιλ. επιβάτες.  Κατά το διάστημα Ιανουάριος-Οκτώβριος της φετινής χρονιάς, έναντι του δεκάμηνου του 2020, τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια εμφάνισαν υψηλότερη κατά 95% κίνηση που ανήλθε σε 16,3 εκατ. επιβάτες. Το χορό της ανάκαμψης σέρνουν η Ρόδος με 3,2 εκατ. επιβάτες, το «Μακεδονία» (2,8 εκατ.) και η Κέρκυρα (2 εκατ.). Παρά όμως, τη σημαντική βελτίωση της επιβατικής κίνησης το φετινό δεκάμηνο συγκριτικά με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο, η κυκλοφορία παραμένει χαμηλότερη κατά 43%, σε σχέση με το 2019, οπότε οι ταξιδιώτες που είχαν περάσει από τα περιφερειακά αεροδρόμια είχαν ανέλθει σε 28,7 εκατ. ευρώ.