Πηγή Εικόνας: ΑΠΕ-ΜΠΕ

«Βράζει» ο εμπορικός κόσμος με την πολιτική της ..φυσαρμόνικας που ακολουθεί η κυβέρνηση στα εμπορικά καταστήματα ( άνοιξε- κλείσε) γεγονός το οποίο έχει οδηγήσει σε απονέκρωση των περισσότερων κλάδων της οικονομικής δραστηριότητας.

Η κατάσταση δείχνει να έχει ξεφύγει από τον έλεγχο της κυβέρνησης σύμφωνα με όσα υποστηρίζει η επιχειρηματική κοινότητα η οποία θεωρεί ότι είναι αδικημένη σε σχέση με τις προτεραιότητες που έχει θέσει η κυβέρνηση.

Στο κάδρο μέτρων το λιανεμπόριο εκδιώχθηκε στο πυρ το εξώτερο εξαιτίας των εισηγήσεων των λοιμωξιολόγων που ενοχοποίησαν την αγορά χωρίς να έχουν την πλήρη εικόνα των στοιχείων. Έγινε ο εύκολος στόχος ενώ οι εισηγήσεις των ειδικών έδιναν ελευθερία κινήσεων σε άλλες κοινωνικές δραστηριότητες σε βαθμό που έριξαν μαύρο και στο Click away που είχε επανέφερε εν μέρει στη ..ζωή, την αγορά και την οικονομία.

«Οι λοιμωξιολόγοι θα πρέπει να δουν πέραν από την υγειονομική κρίση και να αισθανθούν τις υποχρεώσεις και το βουνό των οφειλών μας»

Ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Αθήνας κ. Σταύρος Καφούνης, με επιστολή που έστειλε στον πρωθυπουργό φωτογραφίζει τις ευθύνες της επιστημονικής ομάδας που παρέβλεψε τις επιπτώσεις στην οικονομία και σχεδίασε με τον εύκολο τρόπο, αφήνοντας ανοιχτά τα σούπερ μάρκετ κι έκλεισε όλες τι άλλες επιχειρηματικές δραστηριότητες.

Οι έμποροι πλέον είναι στα … κάγκελα μετά και την πρόσφατη απογοήτευση που έλαβαν με την αναστολή του clickaway για μία εβδομάδα ενώ η τύχη του μέτρου κρίνεται τις επόμενες ημέρες.

Πάντως ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Αθήνας κ. Σταύρος Καφούνης έχει προγραμματίσει σήμερα συνέντευξη Τύπου κα θα πλαισιώνεται από έγκριτους λοιμωξιολόγους, οι οποίοι αναμένεται να αντιπαρατεθούν με την αρμόδια επιτροπή υγείας, προσκομίζοντας στοιχεία που θα απενοχοποιούν τη λειτουργία του λιανεμπορίου στη μετάδοση της νόσου.

Η συνέντευξη τύπου είναι μία προσπάθεια ενημέρωσης της κοινής γνώμης για τις επιπτώσεις της πανδημίας στην οικονομία και με την προσδοκία να βρεθεί μία φόρμουλα να ανοίξουν οι επιχειρήσεις μετά από 70 ημέρες lockdown ζητώντας την επαναφορά του click away και σταδιακά την εφαρμογή του click in shop για τα καταστήματα ένδυσης και υπόδησης.

Απαίτηση να ανοίξουν τα καταστήματα του ΟΠΑΠ

Αντίστοιχα αιτήματα διατυπώνουν και οι καταναλωτές που θεωρούν ότι η υπομονή τους έχει φτάσει σε οριακό σημείο και ζητούν τη σταδιακή επαναλειτουργία των καταστημάτων.

Οι ανώνυμοι καταναλωτές διατυπώνουν διακαώς την επιθυμία να ανοίξουν και τα συνοικιακά καταστήματα του ΟΠΑΠ και γνωστά ως προποτζίδικα διότι παρότι τους παρέχεται μία ελευθερία κινήσεων με την αποστολή μηνυμάτων στο 13033 αλλά επί της ουσίας δεν έχουν προορισμό.

Ο Γενικός Γραμματέας Πάνος Σταμπουλίδης

Ο γενικός γραμματείας Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή κ Πάνος Σταμπουλίδης προανήγγειλε ότι την ερχόμενη Δευτέρα 18 Ιανουαρίου θα λειτουργήσει η αγορά με τη νέα υπηρεσία Click in Shop. Πάντως οι έμποροι είναι επιφυλακτικοί και περιμένουν την ΚΥΑ που θα επιτρέπει το άνοιγμα των καταστημάτων τους.

Ο Εμπορικός Σύλλογος Αθηνών βάζει στο στόχαστρο τις εισηγήσεις των ειδικών

Η επιστολή του προέδρου του Εμπορικού Συλλόγου Αθήνας προς τον πρωθυπουργό είναι η πρώτη …βολή που πέφτει κατά τους κυβερνητικούς χειρισμούς για την επαναλειτουργία της αγοράς με το λιανεμπόριο να πληρώνει το μάρμαρο των επιστημόνων και των εισηγήσεων προς την κυβέρνηση.

Ο Εμπορικός Σύλλογος Αθηνών προτρέπει τους αρμόδιους πριν προχωρήσουν σε νέο lockdown να αναμορφώσουν τα μέτρα θέτοντας ως προτεραιότητα:

Α) Να αυστηροποιηθεί η λειτουργία των supermarkets, εφαρμόζοντας αυστηρότερα υγειονομικά πρωτόκολλα.
β) Να επανεξεταστεί ο τρόπος λειτουργίας των σχολείων.
γ) Να εφαρμοστεί γεωγραφικός περιορισμός για κάθε μορφής αγορά, μειώνοντας άσκοπες μετακινήσεις, που δημιουργούν συγχρωτισμό σε κεντρικά σημεία και ενισχύοντας όλες τις τοπικές αγορές ανεξαρτήτως μεγέθους.
δ) Να περιοριστεί η κάθε μορφής μετακίνηση εντός αυστηρά γεωγραφικών ορίων, ειδικά με τη χρήση του sms μετακίνησης “6”.
ε) Να ενισχυθεί η επιτήρηση της εφαρμογής των μέτρων.

Τέλος να σημειωθεί ότι η συνολική αξία του λιανεμπορίου υπολογίζεται σε 45 δις ευρώ εκ των οποίων τα 10 δισ . ευρώ από τις μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ.

Νίκος Θεοδωρόπουλος